18 Μαΐ 2013

«Οχι» στο αίτημα της Μinoan Lines

Με συντριπτική πλειοψηφία το Συμβούλιο Ακτοπλοϊών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) απέρριψε χθες, στη Νάξο όπου συνεδρίασε, για μία ακόμη φορά, το αίτημα των Μινωικών Γραμμών ΜΙΝΟΑ για την ετήσια δρομολόγηση από 1 Ιουλίου του επιβατηγού-οχηματαγωγού “Ίκαρος Παλάς” στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, 15 μέλη του ΣΑΣ ψήφισαν κατά του αιτήματος της Minoan Lines, ως εκπρόθεσμο, τέσσερα ψήφισαν υπέρ και ένα μέλος, ψήφισε λευκό.
Στη συζήτηση που προηγήθηκε της ψηφοφορίας ο δικηγόρος κ. Γρηγόρης Τιμαγένης ως εκπρόσωπος των Μινωικών Γραμμών τόνισε  σύμφωνα με πληροφορίες την ανάγκη αλλαγής της νομοθεσίας δρομολόγησης των πλοίων, το οποίο αντιβαίνει του ευρωπαϊκού κανονισμού 3577, ενώ σημείωσε ότι και άλλα παρόμοια αιτήματα στο παρελθόν έγιναν δεκτά από το ΣΑΣ. Άλλα στελέχη της Minoan Lines που πήραν επίσης το λόγο αναφέρθηκαν στις αναβαθμισμένες υπηρεσίες που θα προσφέρει το υπό δρομολόγηση πλοίο.


Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ, ΑΝΕΚ η οποία έχει παρουσία στη γραμμή, ανταπάντησε ότι στη Minoan Lines είχε εγκριθεί από πέρυσι η ετήσια δρομολόγηση πλοίου την οποία όμως δεν υλοποίησε και επανέρχεται με νέο αίτημα. Επίσης αν δρομολογηθεί και άλλο πλοίο στη γραμμή των Χανίων τότε το κόστος καυσίμων θα είναι υψηλότερο του συνολικού ετησίου τζίρου της γραμμής.

Επισημαίνεται ότι η απόφαση του ΣΑΣ είναι γνωμοδοτικού χαρακτήρα και την οριστική απόφαση θα λάβει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.
Επίσης το ΣΑΣ αποφάσισε αναβολή στο αίτημα ετήσιας δρομολόγησης του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Επτάνησος» στη γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου.
Βελτίωση των συγκοινωνιών
Στο ΣΑΣ παραβρέθηκαν και δήμαρχοι από διάφορα νησιά του Αιγαίου ζητώντας βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Ειδικότερα ο Δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί, ενώ οι δήμαρχοι Ικαρίας και Σάμου ζήτησαν τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια από τον Πειραιά προς τα δύο νησιά να πιάνουν σε δύο λιμάνια σε κάθε νησί.
Στο αίτημα αυτό απάντησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης σημειώνοντας ότι δεν είναι εύκολο αυτό, καθώς το κόστος για τα πλοία είναι πολύ μεγάλο.
Στο μεταξύ, τα προβλήματα της ακτοπλοΐας γενικότερα αλλά και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στις Κυκλάδες ειδικότερα συζητήθηκαν μία ημέρα πριν το ΣΑΣ σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε επίσης στη Νάξο.
Η ανάγκη διάθεσης μεγαλύτερων πιστώσεων και ο καλύτερος σχεδιασμός των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών είτε σε ενδοκυκλαδική βάση είτε προς τα κεντρικά λιμάνια, ήταν ένα από τα συμπεράσματα της ημερίδας όπως αναφέρει ο τοπικός τύπος.
Δεσμεύσεις για εξέταση
Για πολλά από τα επί μέρους ζητήματα, που τέθηκαν, ο παραβρεθείς γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, Αθανάσιος Μπούσιος, δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια, προκειμένου να δρομολογήσει λύσεις.
Παράλληλα, επισημάνθηκε, η αναγκαιότητα χρηματοδότησης και από την Ε.Ε. όσον αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση, αφού η θαλάσσια οδός είναι η μόνη για την εξυπηρέτηση των νησιών, όπως αντίστοιχα είναι οι οδικοί άξονες για τη χερσαία χώρα, για την κατασκευή των οποίων έχουν διατεθεί πολλά κονδύλια.
Φτάσαμε στο σημείο να διεκδικούμε τα στοιχειώδη, είπε εύστοχα ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Ιωάννης Μαχαιρίδης στο χαιρετισμό που απηύθυνε, ενώ την πρόταση της Περιφέρειας για την περιφερειακή ενότητα των Κυκλάδων παρουσίασε ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Πουσσαίος.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr