Στη φωτογραφία εικονίζονται (από τα δεξιά προς τα αριστερά): Γ.
Γράτσος, Πρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Α. Στελλιάτος,
Πρόεδρος Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Ε.
Παπαζάχου, Νομική Σύμβουλος της Υπουργού Τουρισμού, κας Όλγας Κεφαλογιάννη, Π.
Λειβαδάς, Γενικός Γραμματέας Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), O. Siches, Συνέταιρος
και Διευθυντής, Amarres Deportinos SL, Σύμβουλος
Μαρινών, Μέλος ICOMIA Marinas Group, R. Παυλάτου, Διευθύντρια, Α1 Yacht Trade Consortium & BWA Yachting, Μέλος MYBA – The Worldwide Yachting
Association, T. Maclaurin, Πρόεδρος MYBA – The Worldwide Yachting
Association, Γ.
Μαρκογιάννης, Δικηγόρος, Γιάννης Μαρκογιάννης & Συνεργάτες
Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για το protothema.gr
Αναδημοσίευση
Υπερ της απελευθέρωσης του cabotage για τα υπό κοινοτική σημαία επαγγελματικά σκάφη αναψυχής
αλλά όχι και τα υπο σημαία τρίτων χωρών
τάχθηκαν οι Έλληνες εκπρόσωποι του κλάδου στη διάρκεια του Poseidonia Tourism Forum.
Oι
πληροφορίες που φέρουν την κυβέρνηση να αποφασίζει την πλήρη απελευθέρωση
βάζοντας στο παιχνίδι υπό άνισους όρους τα μη κοινοτικά σκάφη που έχουν
λιγότερο λειτουργικό κόστος με τα κοινοτικά που πληρώνουν φόρους και εισφορές έχει
προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.
«Είναι αναγκαία η
δημιουργία νέου νομοθετικού
πλαισίου για την απελευθέρωση γενικότερα των υπηρεσιών θαλασσίου τουρισμού
και τη μείωση της απαγορευτικής φορολογίας» επεσήμανε ο δικηγόρος Γιάννης
Μαρκογιάννης:
«Σχετικά με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής υπό μη Κοινοτική σημαία και
πλοιοκτησία, το Κοινοτικό Δίκαιο είναι σαφές ,σε όλες πλέον τις χώρες: Δεν
επιτρέπεται η έναρξη και το τέλος ναύλου εντός χώρας της ΕΕ. Η ρύθμιση είναι
προφανής αφού το αντίθετο θα αποτελούσε
την πραγματική έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα σε ένα σκάφος που δεν
πληρώνει κανέναν φόρο ,δεν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές στα πληρώματά του,
δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις των διεθνών συμβάσεων εργασίας, δεν ελέγχεται
επαρκώς για τα σωστικά μέσα και την κατάσταση του σκάφους και το οποίο προσφέρει εμφανώς χαμηλότερους
ναύλους απέναντι σε ένα κοινοτικό που επειδή πληροί όλες τις παραπάνω
προδιαγραφές που του αυξάνουν το κόστος
λειτουργίας δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί
θεμιτά» και προσέθεσε:
« Αν οι κοινοτικές
χώρες αποφασίσουν στο μέλλον να θέσουν συγκεκριμένες προδιαγραφές με τις οποίες
μη κοινοτικά επαγγελματικά σκάφη
αναψυχής θα μπορούν να
δραστηριοποιούνται στον ενιαίο κοινοτικό χώρο, μπορεί η Ελλάδα να προσαρμόσει
ανάλογα τη νομοθεσία της.»
Από ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών
Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού Αντώνης
Στελλιάτος επεσήμανε:
«Ναι στην απελευθέρωση των κοινοτικών σημαιών και αν η
κυβέρνηση αποφασίσει την άρση και για τα τρίτης σημαίας να ληφθούν μέτρα
προστασίας για την ελληνική σημαία ώστε να είναι ανταγωνιστική.
Σκάφη αναψυχής με ευρωπαϊκή σημαία ή και σημαία Ευρωπαϊκού
Οικονομικού Χώρου που είναι Λιχτενστάιν,
Νορβηγία και Ισλανδία μπορούν με απλές διαδικασίες πια δηλαδή με εγγραφή στα
μητρώα του υπ.Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι είναι επαγγελματικό σκάφος και με
φορολογικό εκπρόσωπο στην Ελλάδα να δραστηριοποιούνται όπως τα επαγγελματικά τουριστικά.
Όσο αφορά τα σκάφη με τριτοκοσμικές σημαίες πως θα
δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα; Χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να έχουν
ναυλοσύμφωνα, ΦΠΑ , ΝΑΤ , φόρο πλοίων, οργανικές συνθέσεις , Έλληνες ναυτικούς.
Εάν γίνει αυτό τότε ή εμείς πρέπει να γίνουμε τριτοκοσμικοί ή οι τριτοκοσμικοί
Έλληνες. Διότι δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί. Αναρωτιέμαι, υπάρχει τόση δουλειά
και ζήτηση ναύλων στην Ελλάδα που δεν μπορούν να τα καλύψουν τα υπό ελληνική
σημαία και τα κοινοτικά και χρειαζόμαστε το υπό τρίτη σημαία».
Από την πλευρά της η νομική σύμβουλος του υπουργείου
Τουρισμού Ε.Παπαζάχου επεσήμανε: « Η πολιτική του υπουργείου είναι πάση δυνάμει
ενίσχυση των επενδύσεων στις μαρίνες ενώ
υπάρχει αναγκαιότητα για απελευθέρωση των σκαφών αναψυχής με άρση των εμποδίων
που ισχύουν σήμερα ώστε να υπάρξει υγιής ανταγωνισμός. Τώρα είναι η ευκαιρία
για καινοτόμο νομοθετική ρύθμιση με απλοποίηση όλων των διαδικασιών.
Απελευθέρωση με ορθό έλεγχο χωρίς
ανούσιες γραφειοκρατικές διαδικασίες».
Ο πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος , Γιώργος
Γράτσος επεσήμανε ότι πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία και να γίνει φιλική προς τα
σκάφη αναψυχής τα οποία μπορούν να συνεισφέρουν στα κρατικά ταμεία ένα
δισεκατομμύριο ευρώ, αρκεί να υπάρξει ένα σταθερό επιχειρηματικό πλαίσιο: «Δεν σημαίνει ότι θέλουμε περισσότεροι
έλληνες να γίνουν ιδιοκτήτες σκαφών αλλά να έρθουν οι ξένοι στην Ελλάδα με τα
σκάφη τους, γεγονός που θα σημάνει την αύξηση των θέσεων εργασίας. Για 10.000
σκάφη ανοίγουν 40.000 θέσεις εργασίας» τόνισε.Ο κος Γράτσος τάχθηκε υπέρ της
πλήρους άρσης του cabotage.