13 Φεβ 2014

ΕΜΠ: Πλήρως Εξηλεκτρισμένο Πλοίο (All Electric Ship)




Tη δημιουργία ενός Κέντρου Αριστείας με αντικείμενο το Πλήρως Εξηλεκτρισμένο Πλοίο (All Electric Ship) παρουσίασε η Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στο πλαίσιο του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Marinelive(Marine Electrical Initiative).

 Η χρηματοδότηση του έργου, ύψους 1,94 εκατ. ευρώ, γίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την περίοδο 2010-2014, και συγκεκριμένα από το Πρόγραμμα «Ερευνητικό Δυναμικό (REGPOT)» του 7ου Προγράμματος Πλαισίου για την Έρευνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Marinelive συμπεριλήφθηκε σε 13 έργα τα οποία προκρίθηκαν ανάμεσα σε 254 ερευνητικές προτάσεις από ολόκληρη την Ευρώπη. Συντονιστής του έργου είναι ο κ. Ιωάννης Προυσαλίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΜΠ.

«Η ιδέα του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου έχει ήδη συμβάλει αποφασιστικά στον τομέα των πράσινων θαλάσσιων μεταφορών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Στο πλαίσιο του έργου, προωθείται η βασική αρχή της ηλεκτρικής πρόωσης, δηλαδή της κίνησης της έλικας από ηλεκτρικό κινητήρα, η οποία διευρύνεται με τον εξηλεκτρισμό όλων των διατάξεων κατανάλωσης ισχύος, όπως είναι οι αντλίες, οι συμπιεστές και τα συστήματα αυτοματισμού. Έτσι, εισάγονται σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία του πλοίου, όπως είναι ο ακριβής έλεγχος της ταχύτητας και θέσης του και η εξοικονόμηση χώρου, ενώ εξασφαλίζονται χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και αέριων ρύπων. Επιπλέον, και ιδιαίτερα σημαντικό, είναι ότι μειώνεται το κόστος κατασκευής του πλοίου» επεσήμαναν οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα από το ΕΜΠ.:

«Η σταδιακή αποδοχή της τεχνολογίας του Πλήρως Εξηλεκτρισμένου Πλοίου από την ελληνική και την ευρωπαϊκή ναυτιλία έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού «αποτυπώματος» των θαλάσσιων μεταφορών, με παράλληλη αναβάθμιση του επιπέδου κατάρτισης του τεχνικού προσωπικού της ναυτιλίας.  Υπάρχει πλέον σημαντικός αριθμός ελληνόκτητων πλοίων με ηλεκτροπρόωση (και ακόμη μεγαλύτερος αριθμός υπό κατασκευή), ενώ είναι αυξημένο το ενδιαφέρον  του κόσμου της ναυτιλίας πάνω σε εξειδικευμένα τεχνικά ζητήματα ναυτικής ηλεκτρολογίας, όπως αυτά καλλιεργούνται από το «Κέντρο Αριστείας MARINELIVE»».

Το «Κέντρο Αριστείας MARINELIVE» πλέον αποτελείται από εταίρους (Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Ινστιτούτα, Βιομηχανίες και μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις) από το Ηνωμένο Βασίλειο (Converteam, UCL, L-3 Marine Systems UK), τη Γαλλία (DCNS, IFPEN), την Ελβετία (Wärtsilä, ETH-Zurich), τη Γερμανία (EXA Corporation), τη Νορβηγία και την Ιταλία, ενώ καλλιεργείται η συνεργασία με αντίστοιχους φορείς στις ΗΠΑ.  Επιπλέον, στο πλαίσιο του Κέντρου Αριστείας έχουν αναπτυχθεί συνεργασίες με αρκετά Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Ιδρύματα όπως και εταιρικά σχήματα στην Ελλάδα.

             Το έργο MARINELIVE αξιολογήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως ένα από τα πλέον επιτυχημένα έργα REGPOT, λόγω της επιτυχημένης συνέργειας με έργα ΕΣΠΑ των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.