23 Μαΐ 2013

Ναυτιλία: Οι τρεις λόγοι για την ανάκαμψη το 2014




 Το 2014 αναμένεται να είναι το έτος ανάκαμψης για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.  Σύμφωνα με την  Moody’s Investors είναι τρεις οι  τάσεις που θα επηρεάσουν τις εξελίξεις.

1)                 Η ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών,
2)                 οι εξελίξεις στο σχεδιασμό των πλοίων και
3)                η υποχώρηση των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ.


Οι τρεις αυτοί λόγοι  μπορούν να αλλάξουν σημαντικά
το ανταγωνιστικό τοπίο για τις ναυτιλιακές εταιρίες παγκοσμίως και για τις εισηγμένες να επηρεάσουν την πιστοληπτική τους ικανότητα τα επόμενα 5 χρόνια.

Σύμφωνα με την  Moody’s Investors , κάθε μία από τις παραπάνω εξελίξεις θα επηρεάσει διαφορετικά τον κάθε κλάδο της ναυτιλίας – ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια και εμπορευματοκιβωτίων – δημιουργώντας μία
δυναμική για λίγους νικητές και πολλούς χαμένους.

Για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ο οίκος αναφέρει πως οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και το υψηλότερο κόστος καυσίμων είναι ισχυρά κίνητρα για τους πλοιοκτήτες ώστε να
προβούν σε παραγγελίες οικολογικών πλοίων χαμηλής κατανάλωσης αφού αυτό θα τους βοηθήσει να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος.

Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA «πρέπει να τονίσουμε τις δηλώσεις ναυλωτών αλλά και τραπεζών ότι προτεραιότητα στις
ναυλώσεις και στις χρηματοδοτήσεις θα δίνονται σε ECO πλοία. Αν και αυτή η τάση είναι κοινή για όλους τους κλάδους, αντιπροσωπεύει μία συγκεκριμένη πρόκληση για τον κλάδο των πλοίων
μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι υψηλός και οι χρηματοδοτικές συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες».

Για τα δεξαμενόπλοια η Moody’s Investors  επισημαίνει ότι η αλλαγή στα πρότυπα του εμπορίου λόγω της πτώσης των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ έχει αρνητικές επιπλοκές με αποτέλεσμα την πτωτική πορεία των ναύλων.
Παράλληλα, για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων αναφέρει πως η
μερική ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών και η αύξηση των εισοδημάτων στην Ασία αλλάζουν το πρότυπο στο εμπόριο των ενδιάμεσων προϊόντων με αρνητικές επιπλοκές στον κλάδο.