31 Μαΐ 2013

Σημαντική κερδοφορία για την ΟΛΘ ΑΕ


 
 
Σημαντική ήταν η κερδοφορία που κατέγραψε η ΟΛΘ ΑΕ κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2013. Παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση στην Ελλάδα, αλλά και την οικονομική επιβράδυνση στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, που επηρεάζει σημαντικούς πελάτες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από άλλες χώρες των Βαλκανίων, τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ διαμορφώθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους στα 4,871 εκατ. ευρώ, αυξημένα οριακά κατά 0,08%, έναντι των 4,867 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος της περσινής χρονιάς. Την ίδια περίοδο τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 6,022 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,38% έναντι του 2012.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς ήταν 12,306 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 6,27%, έναντι των 13,130 εκατ. ευρώ του 2012. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελεί το βαρόμετρο της λειτουργίας του εμπορικού λιμένος, μειώθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2013 μόλις κατά 0,80%, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση ότι τους επόμενους μήνες οι απώλειες αυτές θα ανακτηθούν. 

Έργα
 
Κατά την περίοδο Ιανουάριος 2012 - Μάρτιος 2013  η ΟΛΘ ΑΕ ολοκλήρωσε μία σειρά έργων και προμηθειών που συνέβαλαν στην βελτίωση της λειτουργίας του λιμένα. Ανάμεσα τους τα σημαντικότερα είναι τα ακόλουθα:
·        Δύο διασκελετικοί μεταφορείς (straddle carrier) για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων και των φορτηγών.
·        Δώδεκα αρπάγες για τους Η/Γ στο συμβατικό λιμένα.
·        Ένα βυτιοφόρο καυσίμων για την πετρέλευση των μηχανημάτων της εταιρείας.
·        Τρεις νέοι πετρελαιοκίνητοι φορτωτές χωρητικότητας 5 κυβικών μέτρων.
·        Ένας εκσκαφέας.
·        Εννέα οχήματα διαφόρων τύπων (μικρά φορτηγά). 
·        Ολοκλήρωση συντήρησης σιδηροδρομικού δικτύου λιμένα.
·        Εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος επιχειρηματικής ευφυΐας, SAP/ERP. Το πρώτο λιμάνι στην χώρα που υιοθετεί αυτό το σύγχρονο εργαλείο διοίκησης, το οποίο καλύπτει όλο το φάσμα των διοικητικών και αρκετών επιχειρησιακών λειτουργιών (π.χ. διαχείριση πόρων, εργασιών κτλ).
·        Οριστική έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λιμένα.
·        Προμήθεια αυτοκινούμενου σαρώθρου για την καταπολέμηση της σκόνης στα κρηπιδώματα.
·        Αγορά νέου απορριμματοφόρου οχήματος 12 κυβικών μέτρων.
 
Συνεχίζουμε
 
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης δήλωσε τα εξής: «Παρά το δυσμενές και υφεσιακό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η ΟΛΘ ΑΕ τα μεγέθη της εταιρίας αντέχουν. Η κερδοφορία συνεχίζεται, όπως συνεχίζονται και οι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της λειτουργικότητας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η προσπάθεια της διοίκησης, των στελεχών και των εργαζομένων της ΟΛΘ ΑΕ δεν είναι εύκολη. Εκείνο που έχει σημασία είναι το τελικό θετικό αποτέλεσμα, κάτι που αποτελεί κίνητρο και πρόκληση μαζί για να συνεχίσουμε. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν είναι απλώς μία ακόμη επιχείρηση. Αποτελεί το στρατηγικό πλεονέκτημα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη, αφού αποτελεί τον βασικότερο κρίκο στην πορεία ολοκλήρωσης της Θεσσαλονίκης σε σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ας μη τα ξεχνάμε αυτά, ιδίως τώρα που βρισκόμαστε ενώπιον εξελίξεων και ανακατατάξεων. Επιπροσθέτως, η θέση του λιμανιού στην «καρδιά» του κέντρου της πόλης δημιουργεί πρόσθετες δυνατότητες, αλλά και υποχρεώσεις από την πλευρά μας για να τις αναδείξουμε και να τις αξιοποιήσουμε. Οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά οι οιωνοί για την ΟΛΘ είναι ευνοϊκοί».