«Γεμάτο»
βλέπει «το ποτήρι» των προοπτικών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. ο
υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, λίγο καιρό πριν
ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την ιδιωτικοποίησή του.
Την ίδια στιγμή που τα επενδυτικά έργα που είχε σχεδιάσει ο ΟΛΠ διαγράφονται από τον ορίζοντα το ένα μετά το άλλο και το «μεγάλο λιμάνι» της χώρας κινδυνεύει να χάσει και όσα υπολόγιζε ως δεδομένα, ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στη «Ν», αναδεικνύει τις νέες επενδυτικές δυνατότητες που υπάρχουν σε περίπτωση ιδιωτικοποίησής του.
Οπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά στη «Ν» ο υπουργός, το γεγονός ότι δεν έχουν προχωρήσει πολλά από τα επενδυτικά έργα του ΟΛΠ, αφήνει το πεδίο ανοικτό στους νέους επενδυτές να προχωρήσουν σε αυτές τις επενδύσεις χωρίς προηγούμενες δεσμεύσεις.
Τις διευκρινίσεις αυτές έκανε ο υπουργός σε επισήμανση της «Ν» ότι τα δύο τελευταία χρόνια δεν προχώρησαν τα σχέδια του ΟΛΠ για τη δημιουργία νέου Εκθεσιακού Κέντρου στην περιοχή Παλατάκι, ξενοδοχείου 5* στην Παγόδα, η οποία τώρα βρίσκετε σε διαδικασία παραχώρησής της στο Δήμο Πειραιά, αλλά και την εγκατάλειψη των σχεδίων για το monorail στο επιβατικό λιμάνι, καθώς και για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σχετικά με το Μουσείο που θέλει να φτιάξει ο ΟΛΠ στην Ακτή Βασιλειάδη, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της πολιτιστικής ακτής.
Οπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μουσουρούλης, το ζήτημα είναι τι προσμένει κανείς, αφού, εκτός από ένα ενδεχόμενο αντάλλαγμα που μπορεί να προσφέρει μια εταιρεία, καίριας σημασίας είναι και οι επενδύσεις που θα γίνουν.
Η Cosco
Ο υπουργός δεν παρέλειψε να
αναφερθεί και στο ζήτημα που έχει θέσει η Cosco για την κατάργηση του
εγγυημένου ανταλλάγματος για να αναπτύξει τη δυτική πλευρά του προβλήτα
ΙΙΙ και να προσθέσει 1,5 εκατ. teu στην ετήσια χωρητικότητά της, με νέες
επενδύσεις σε υποδομές που ξεπερνούν τα 220 εκατ. ευρώ, αλλά και με νέο
μηχανολογικό εξοπλισμό.Το συγκεκριμένο project δεν
συμπεριλαμβάνεται στη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει η Cosco με
τον ΟΛΠ και σύμφωνα με τον κινεζικό όμιλο είναι απαραίτητο προκειμένου
να ανταποκριθεί το λιμάνι στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό και να
προσελκύσει ακόμη περισσότερα φορτία.
Ο κ. Κ. Μουσουρούλης υπογράμμισε ότι το ζήτημα αυτό προκύπτει από την οικονομική ύφεση που βιώνει η χώρα μας την τελευταία πενταετία, αλλά και από τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο και τη διεθνή κρίση. Και αν για τα τεκταινόμενα στη χώρα και την ύφεση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια το βάρος της ευθύνης έχει η Ελλάδα, σίγουρα δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οπως υπογράμμισε, όταν υπάρχουν διαφορές σε μια σύμβαση, αυτό λύνεται είτε με συνεννόηση των δύο μερών, είτε με προσφυγή στη διαιτησία. Αλλωστε, όπως προσέθεσε, στην περίπτωση που ο ΟΛΠ ιδιωτικοποιηθεί, το πρόβλημα αυτό θα το αντιμετωπίσει και η νέα διοίκηση της εταιρείας.
Κρουαζιέρα
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα θέματα ανάπτυξης της κρουαζιέρας, και την «κόντρα» που υπάρχει για τη δημιουργία λιμενικών υποδομών στην Αττική, αφού ο ΟΛΠ σχεδιάζει νέες υποδομές στο Πειραιά και η κυβέρνηση λίγο πιο κάτω, σύμφωνα με πληροφορίες δίπλα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, ο κ. Μουσουρούλης σχολίασε ότι η κρουαζιέρα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά.
Τα λιμάνια κρουαζιέρας μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά, τόνισε χαρακτηριστικά στη «Ν», ενώ προσέθεσε ότι όσο αυξάνεται η κίνηση επιβατών home port τόσο θα αυξάνεται και η κίνηση transit και το αντίστροφο.
Αναφορικά δε με τις διατυπώσεις του ΥΠΕΚΑ προς τον ΟΛΠ αλλά και γενικότερα για την κρουαζιέρα στην Αττική, για την ανάγκη κατάρτισης ενός ευρύτερου σχεδίου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας με αφορμή τη χωροθέτηση των περιοχών, ο κ. Μουσουρούλης υπογράμμισε ότι το ζήτημα που θέτει η συγκεκριμένη υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ δεν είναι μέσα στις αρμοδιότητές του υπουργείου και προσέθεσε ότι η κυβέρνηση έχει ήδη σχέδιο για την κρουαζιέρα.
Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ βρίσκεται το «παρά πέντε» να πάρει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να επιδοτηθεί από το ΕΣΠΑ η πρώτη φάση του έργου, που προβλέπει τρεις θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς. Το έργο, που αφορά στις υποδομές, έχει προϋπολογισμό περίπου 120 εκατ. ευρώ και ο ΟΛΠ έχει ζητήσει να χρηματοδοτηθεί σε ποσοστό πάνω από 90%.
Εάν δεν λυθεί σύντομα το ζήτημα που έθεσε το ΥΠΕΚΑ, κύκλοι του ΟΛΠ εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, μήπως χάσει τελικά η εταιρεία την ευκαιρία να χρηματοδοτηθεί το έργο από το ΕΣΠΑ, υπογραμμίζοντας ότι το σχέδιο αυτό «τρέχει» εδώ και τέσσερα περίπου χρόνια.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Την ίδια στιγμή που τα επενδυτικά έργα που είχε σχεδιάσει ο ΟΛΠ διαγράφονται από τον ορίζοντα το ένα μετά το άλλο και το «μεγάλο λιμάνι» της χώρας κινδυνεύει να χάσει και όσα υπολόγιζε ως δεδομένα, ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στη «Ν», αναδεικνύει τις νέες επενδυτικές δυνατότητες που υπάρχουν σε περίπτωση ιδιωτικοποίησής του.
Οπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά στη «Ν» ο υπουργός, το γεγονός ότι δεν έχουν προχωρήσει πολλά από τα επενδυτικά έργα του ΟΛΠ, αφήνει το πεδίο ανοικτό στους νέους επενδυτές να προχωρήσουν σε αυτές τις επενδύσεις χωρίς προηγούμενες δεσμεύσεις.
Τις διευκρινίσεις αυτές έκανε ο υπουργός σε επισήμανση της «Ν» ότι τα δύο τελευταία χρόνια δεν προχώρησαν τα σχέδια του ΟΛΠ για τη δημιουργία νέου Εκθεσιακού Κέντρου στην περιοχή Παλατάκι, ξενοδοχείου 5* στην Παγόδα, η οποία τώρα βρίσκετε σε διαδικασία παραχώρησής της στο Δήμο Πειραιά, αλλά και την εγκατάλειψη των σχεδίων για το monorail στο επιβατικό λιμάνι, καθώς και για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σχετικά με το Μουσείο που θέλει να φτιάξει ο ΟΛΠ στην Ακτή Βασιλειάδη, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της πολιτιστικής ακτής.
Οπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μουσουρούλης, το ζήτημα είναι τι προσμένει κανείς, αφού, εκτός από ένα ενδεχόμενο αντάλλαγμα που μπορεί να προσφέρει μια εταιρεία, καίριας σημασίας είναι και οι επενδύσεις που θα γίνουν.
Η Cosco
Ο
υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, αναδεικνύει τις νέες επενδυτικές
δυνατότητες που υπάρχουν σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού
Λιμένος Πειραιά.
Ο κ. Κ. Μουσουρούλης υπογράμμισε ότι το ζήτημα αυτό προκύπτει από την οικονομική ύφεση που βιώνει η χώρα μας την τελευταία πενταετία, αλλά και από τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο και τη διεθνή κρίση. Και αν για τα τεκταινόμενα στη χώρα και την ύφεση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια το βάρος της ευθύνης έχει η Ελλάδα, σίγουρα δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οπως υπογράμμισε, όταν υπάρχουν διαφορές σε μια σύμβαση, αυτό λύνεται είτε με συνεννόηση των δύο μερών, είτε με προσφυγή στη διαιτησία. Αλλωστε, όπως προσέθεσε, στην περίπτωση που ο ΟΛΠ ιδιωτικοποιηθεί, το πρόβλημα αυτό θα το αντιμετωπίσει και η νέα διοίκηση της εταιρείας.
Κρουαζιέρα
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα θέματα ανάπτυξης της κρουαζιέρας, και την «κόντρα» που υπάρχει για τη δημιουργία λιμενικών υποδομών στην Αττική, αφού ο ΟΛΠ σχεδιάζει νέες υποδομές στο Πειραιά και η κυβέρνηση λίγο πιο κάτω, σύμφωνα με πληροφορίες δίπλα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, ο κ. Μουσουρούλης σχολίασε ότι η κρουαζιέρα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά.
Τα λιμάνια κρουαζιέρας μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά, τόνισε χαρακτηριστικά στη «Ν», ενώ προσέθεσε ότι όσο αυξάνεται η κίνηση επιβατών home port τόσο θα αυξάνεται και η κίνηση transit και το αντίστροφο.
Αναφορικά δε με τις διατυπώσεις του ΥΠΕΚΑ προς τον ΟΛΠ αλλά και γενικότερα για την κρουαζιέρα στην Αττική, για την ανάγκη κατάρτισης ενός ευρύτερου σχεδίου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας με αφορμή τη χωροθέτηση των περιοχών, ο κ. Μουσουρούλης υπογράμμισε ότι το ζήτημα που θέτει η συγκεκριμένη υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ δεν είναι μέσα στις αρμοδιότητές του υπουργείου και προσέθεσε ότι η κυβέρνηση έχει ήδη σχέδιο για την κρουαζιέρα.
Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ βρίσκεται το «παρά πέντε» να πάρει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να επιδοτηθεί από το ΕΣΠΑ η πρώτη φάση του έργου, που προβλέπει τρεις θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς. Το έργο, που αφορά στις υποδομές, έχει προϋπολογισμό περίπου 120 εκατ. ευρώ και ο ΟΛΠ έχει ζητήσει να χρηματοδοτηθεί σε ποσοστό πάνω από 90%.
Εάν δεν λυθεί σύντομα το ζήτημα που έθεσε το ΥΠΕΚΑ, κύκλοι του ΟΛΠ εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, μήπως χάσει τελικά η εταιρεία την ευκαιρία να χρηματοδοτηθεί το έργο από το ΕΣΠΑ, υπογραμμίζοντας ότι το σχέδιο αυτό «τρέχει» εδώ και τέσσερα περίπου χρόνια.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr