Άρθρο
του
Γιώργου Δημητρομανωλάκη
για το newmoney.gr
του
Γιώργου Δημητρομανωλάκη
για το newmoney.gr
Ενα
από τα υψηλά στελέχη του κόμματος της Κίνας και επικεφαλής της
Piraeus Container Terminal (PCT), όπως ονομάζεται η θυγατρική της Cosco
Pacific στην Ελλάδα, ο κάπτεν Fu Cheng Qiu, δήλωσε προ ημερών σε
συνέντευξή του: “Θα αγόραζα τον Πειραιά αν η τιμή είναι η σωστή».
Επίσης ο ίδιος έχει στο πορτοφόλι του 1,2 δισ δολάρια καθώς η μητρική της Piraeus Container Terminal, η Cosco Pacific πούλησε την συμμετοχή της στην κατασκευάστρια εμπορευματοκιβωτίων China International Marine Containers Group Co. Η συμμετοχή της ήταν 21,8% (την κρατούσε η θυγατρική της Cosco Pacific, η Cosco Container Industries Ltd) και την μεταβίβασε έναντι 1,2 δισ. δολ. στον βασικό μέτοχό της, την China Ocean Shipping Group Co.
Άρα λοιπόν οι Κινέζοι έχουν λεφτά. Πολλά λεφτά. Το ερώτημα είναι, εμείς τα θέλουμε; Δεν θα μπω στην διαδικασία να απαντήσω. Όμως πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής: Η Cosco στο Πειραιά το 2012 έκανε τζίρο 105 εκατομμύρια ευρώ και καθαρά κέρδη 15,5 εκατ. Άρα λοιπόν το μαγαζί του Captain Fu δουλεύει και δουλεύει καλά.
Από την άλλη πλευρά ο ΟΛΠ που εισπράττει δικαιώματα από τον παραπάνω τζίρο πραγματοποίησε με αυτά κύκλο εργασιών 106,5 εκατ. ευρώ και είχε καθαρά κέρδη μόλις 4,957 εκατ. την ώρα που έχει άλλον ένα προβλήτα, το car terminal, την κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή και όλη σχεδόν την ακτοπλοΐα.
Άρα ο κρατικός ΟΛΠ δεν κάνει καλά την δουλειά του. Και πώς να την κάνει όταν η (όποια) διοίκηση του τώρα και παλαιότερα δεν είχε ιδέα από management.
Το ζήτημα είναι προφανώς ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων πρέπει να «βγάλει» γρήγορα τον ΟΛΠ για πώληση. Να γίνει γρήγορα ο διεθνής διαγωνισμός προκειμένου ο ΟΛΠ να πουληθεί στην σωστή του άξια και να μπουν κάποια εκατομμύρια ευρω στα κρατικά ταμεία.
Για να δούμε…
Επίσης ο ίδιος έχει στο πορτοφόλι του 1,2 δισ δολάρια καθώς η μητρική της Piraeus Container Terminal, η Cosco Pacific πούλησε την συμμετοχή της στην κατασκευάστρια εμπορευματοκιβωτίων China International Marine Containers Group Co. Η συμμετοχή της ήταν 21,8% (την κρατούσε η θυγατρική της Cosco Pacific, η Cosco Container Industries Ltd) και την μεταβίβασε έναντι 1,2 δισ. δολ. στον βασικό μέτοχό της, την China Ocean Shipping Group Co.
Άρα λοιπόν οι Κινέζοι έχουν λεφτά. Πολλά λεφτά. Το ερώτημα είναι, εμείς τα θέλουμε; Δεν θα μπω στην διαδικασία να απαντήσω. Όμως πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής: Η Cosco στο Πειραιά το 2012 έκανε τζίρο 105 εκατομμύρια ευρώ και καθαρά κέρδη 15,5 εκατ. Άρα λοιπόν το μαγαζί του Captain Fu δουλεύει και δουλεύει καλά.
Από την άλλη πλευρά ο ΟΛΠ που εισπράττει δικαιώματα από τον παραπάνω τζίρο πραγματοποίησε με αυτά κύκλο εργασιών 106,5 εκατ. ευρώ και είχε καθαρά κέρδη μόλις 4,957 εκατ. την ώρα που έχει άλλον ένα προβλήτα, το car terminal, την κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή και όλη σχεδόν την ακτοπλοΐα.
Άρα ο κρατικός ΟΛΠ δεν κάνει καλά την δουλειά του. Και πώς να την κάνει όταν η (όποια) διοίκηση του τώρα και παλαιότερα δεν είχε ιδέα από management.
Το ζήτημα είναι προφανώς ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων πρέπει να «βγάλει» γρήγορα τον ΟΛΠ για πώληση. Να γίνει γρήγορα ο διεθνής διαγωνισμός προκειμένου ο ΟΛΠ να πουληθεί στην σωστή του άξια και να μπουν κάποια εκατομμύρια ευρω στα κρατικά ταμεία.
Για να δούμε…