Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία
Αναδημοσίευση
Στα επίπεδα των 600 εκατ. ευρώ εκτιμάται
ότι θα ανέλθει το σύνολο των επενδύσεων που θα πραγματοποιήσει η Cosco
στο λιμάνι του Πειραιά από την έναρξη της παραχώρησης του εμπορευματικού
σταθμού και μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Σύμφωνα με
στελέχη της θυγατρικής της PCT, η νέα επένδυση που βρίσκεται στο στάδιο
της διαπραγμάτευσης με τον ΟΛΠ, και αφορά την κατασκευή της δυτικής
πλευράς της προβλήτας ΙΙΙ, θα κοστίσει γύρω στα 280 εκατ. ευρώ έως την
ολοκλήρωσή της σε ένα χρονικό ορίζονται διετίας - τριετίας.
Εν
τω μεταξύ, έχουν επενδυθεί 180 εκατ. ευρώ προκειμένου να αναβαθμιστεί η
προβλήτα ΙΙ, που αποτέλεσε τον πυρήνα της παραχώρησης το 2009, ενώ ένα
ποσό της τάξεως των 135 εκατ. ευρώ επενδύθηκε για την κατασκευή των 450
μέτρων από τα συνολικά 600 μέτρα της προβλήτας ΙΙΙ. Τα μέτρα που
απομένουν για την ολοκλήρωση της προβλήτας ΙΙΙ, προβλέπεται από τη
σύμβαση παραχώρησης ότι θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2016,
ωστόσο, στην PCT λένε ότι αν κριθεί αναγκαίο είναι δυνατό να
κατασκευαστούν μέσα σε ένα τρίμηνο, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τα φορτία
που θα έχουν εξασφαλιστεί από την εταιρεία. Εξάλλου στο επιχειρηματικό
σχέδιο τους έχουν εντάξει την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων της τάξεως
των 25.000 τ.μ. από 7.000 τ.μ. που διαθέτουν σήμερα μέσα στον
εμπορευματικό σταθμό.
Δυτική προβλήτα
Το
νέο δυτικό κομμάτι της προβλήτας ΙΙΙ, που είχε περιληφθεί στην πρώτη
σύμβαση παραχώρησης ως option και αναμένεται να καταλάβει μέρος της
Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος, θα δώσει τη δυνατότητα στους
Κινέζους να διακινούν μέσω του Πειραιά περί τα 6,2 εκατ. κοντέινερ τον
χρόνο, ενώ το 2013 με την προσθήκη του πρώτου κομματιού στο ανατολικό
τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ στόχος είναι να φθάσουν τα 4,3 εκατ. κοντέινερ
από 2,1 εκατ. το 2012.
Ηδη βρίσκονται σε προχωρημένες
διαπραγματεύσεις με δύο ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να μεταφέρουν
στον Πειραιά το κέντρο της διακίνησής τους που βρίσκεται σήμερα σε άλλο
ανταγωνιστικό λιμάνι της Μεσογείου.
Τουρκία
Τα λιμάνια της Τουρκίας είναι μεταξύ άλλων στο στόχαστρο της Cosco προκειμένου να μετατρέψει τον Πειραιά στο νούμερο ένα hub port της περιοχής. Πάντως οι Κινέζοι με την προβλήτα ΙΙΙ και τον εξοπλισμό της δείχνουν εμφανώς ότι αναβαθμίζουν τον Πειραιά έναντι των άλλων δύο σταθμών κοντέινερ που διαχειρίζονται στην αγορά της Μεσογείου, δηλαδή του Πορτ Σάιτ και της Νάπολη.
Τα λιμάνια της Τουρκίας είναι μεταξύ άλλων στο στόχαστρο της Cosco προκειμένου να μετατρέψει τον Πειραιά στο νούμερο ένα hub port της περιοχής. Πάντως οι Κινέζοι με την προβλήτα ΙΙΙ και τον εξοπλισμό της δείχνουν εμφανώς ότι αναβαθμίζουν τον Πειραιά έναντι των άλλων δύο σταθμών κοντέινερ που διαχειρίζονται στην αγορά της Μεσογείου, δηλαδή του Πορτ Σάιτ και της Νάπολη.