31 Μαΐ 2013

Aκτοπλοϊκή σύνδεση των Βορείων Σποράδων με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Βόλου»

Απάντηση Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, σε επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Μαρίνας Χρυσοβελώνη, «σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Βορείων Σποράδων με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Βόλου»

«Κυρία συνάδελφε, η ερώτησή σας η σημερινή, αλλά και η προηγούμενη, του Ιουλίου, επιτρέψτε μου να πω ότι βρίθει ανακριβειών και αυθαίρετων συμπερασμάτων, αλλά και αναδεικνύει μία ελλιπή γνώση του πώς λειτουργούν στη χώρα μας οι θαλάσσιες μεταφορές. Θα απαντήσω με δεδομένα και με στοιχεία:


Σε ό,τι αφορά στην υφιστάμενη σύνδεση των Βορείων Σποράδων, υπάρχουν πλοία που συνδέουν τα νησιά αυτά με το λιμάνι του Βόλου και με το λιμάνι του Αγ. Κωνσταντίνου -αναφέρω χαρακτηριστικά το «Express Skiathos» με το Βόλο, το οποίο κάνει δύο δρομολόγια την ημέρα κι ένα δρομολόγιο Τρίτη, Τετάρτη και Σάββατο, καθώς και το «Flying Cat 5» και το «Express Πήγασος», που συνδέουν καθημερινά τις Σποράδες με το Βόλο και με τον Αγ. Κωνσταντίνο για την περίοδο από 14 Ιουνίου έως 8 Σεπτεμβρίου με ένα δρομολόγιο την ημέρα.

Σας ενημερώνω, επίσης, ότι έχει κατατεθεί αίτημα από το πλοίο «Άρτεμις» για έκτακτη δρομολόγηση σύνδεσης του Βόλου με τις Βόρειες Σποράδες από 21 Ιουνίου έως 8 Σεπτεμβρίου και υπάρχει και η θετική εισήγηση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Σε ό,τι αφορά στο θέμα της νομοθεσίας: Οι θαλάσσιες μεταφορές διέπονται από τις διατάξεις του ν. 2932/01, ο οποίος ενσωματώνει τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577/92.

Κυρία συνάδελφε, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία η δρομολόγηση πλοίων –και σας παρακαλώ να με προσέχετε- είναι ελεύθερη. Οι πλοιοκτήτες με βάση τη δική τους ελεύθερη επιχειρηματική πρωτοβουλία, αποφασίζουν πού θα δρομολογήσουν πλοίο. Εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον δρομολόγησης πλοίων –προσέξτε- από Θεσσαλονίκη προς Βόλο και Θεσσαλονίκη προς Βόρειες Σποράδες, εδώ είμαστε να το δρομολογήσουμε αμέσως. Αυτά ως προς τη νομοθεσία. Τι κάνουμε, εμείς από την πλευρά μας; Η πολιτεία τι κάνει; Πρώτα απ’ όλα ελέγχει αν εκπληρούνται οι προϋποθέσεις δρομολόγησης. Και το κάνει –πιστέψτε με- καθημερινά.

Δεύτερον, παρεμβαίνει για λόγους δημοσίου συμφέροντος, όπου η ελεύθερη αγορά δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης. Τι σημαίνει «απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης»; Σχεδιασμός δρομολογίων, επάρκεια, συχνότητα και τακτικότητα. Στη δευτερολογία μου θα σας δώσω στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η ερώτησή σας είναι τελείως αβάσιμη. Επαναλαμβάνω, για να το λάβετε υπόψη στην απάντησή σας, ότι ανέτρεξα στις δηλώσεις που έκανε ο Υπουργός Μακεδονίας Θράκης, κ. Καράογλου και θα σας αναγνώσω ακριβώς τι είπε. Και ποιά είναι η διαστρέβλωση των λεγομένων του από εσάς ή από συνεργάτες σας.

Ευχαριστώ.»

Δευτερολογία κ. Μουσουρούλη

«Στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συμμετέχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Είναι ένα εργαλείο διαβούλευσης, καταγράφονται οι απόψεις και είναι γνωμοδοτικό προς τον Υπουργό. Σας ανέφερα ότι δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, εκδηλωθείσα επιχειρηματική πρωτοβουλία. Ο Αρχηγός σας, ο κ. Καμμένος, υπήρξε Υπουργός Ναυτιλίας. Ανατρέξτε στην εποχή που διαχειριζόταν αντίστοιχες υποθέσεις, στις σχέσεις του με το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, πώς ελάμβανε υπ’ όψιν τις γνωμοδοτήσεις του και τι ακριβώς έκανε για να εξασφαλίσει την εδαφική συνοχή της χώρας εκείνη την περίοδο κατά την οποία τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά σε σχέση με σήμερα.

Επειδή μου δίνετε το δικαίωμα να επεκταθώ και πέραν της ερωτήσεως, συγκρατήστε το εξής, κυρία συνάδελφε: Το 2008 οι επιβάτες ήταν 38 εκατομμύρια σε όλη την Ελλάδα, ενώ το 2012 ήταν 23 εκατομμύρια. Χάθηκαν, δηλαδή, 15 εκατομμύρια επιβάτες. Σας δίνω στοιχεία και για τα οχήματα: 8,5 εκατομμύρια οχήματα το 2008 και 5 εκατομμύρια το 2012, δηλαδή χάθηκαν 3,4 εκατομμύρια οχήματα, κλπ. Υπήρξε, λοιπόν, μια καθίζηση της κίνησης, η οποία, όμως, δεν επηρέασε, κυρία συνάδελφε –διότι κάνουμε καθημερινή διαχείριση- τη συχνότητα και την ποιότητα της εξυπηρέτησης, εκτός από ορισμένες περιπτώσεις. Για να μην αναφερθώ στα καύσιμα, που από το 2009 μέχρι σήμερα σημειώθηκε 100% αύξηση της τιμής τους.

Σας ξαναλέω, λοιπόν, το επίπεδο εξυπηρέτησης των Βόρειων Σποράδων με το Βόλο και τον Άγιο Κωνσταντίνο δεν έχει απομειωθεί. Ο δε κ. Καράογλου –επειδή ανέτρεξα στις δηλώσεις του- είπε, εννοώντας τη συνομιλία του με το Δήμαρχο Σκοπέλου, ότι τόσο το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας –και είναι αλήθεια- έχουν κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να στηρίξουν ή να ενεργοποιήσουν επιχειρηματική πρωτοβουλία για να γίνει η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βόλο ή και με τις Σποράδες. Αυτό συνεχίζουμε και το κάνουμε καθημερινά.

Παρακαλώ –απευθύνομαι στο Σώμα- όποιος μπορεί να βοηθήσει από τη σκοπιά του, διότι δικαίωμα στην κριτική έχουν αυτοί που θέλουν και να βοηθάνε, όποιος θέλει ας μας φέρει σε επαφή με επιχειρηματικά σχήματα. Εμείς θα στηρίξουμε οποιονδήποτε θέλει να δρομολογήσει πλοίο. Ασφαλώς, στηρίζουμε και την απόφαση του Δημάρχου, εφόσον δημιουργηθεί κάποιο επιχειρηματικό σχήμα, να δρομολογηθεί πλοίο ακόμα και εκτάκτως. Σας ανέφερα το πλοίο «Άρτεμις». Κατετέθη αίτηση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Βεβαίως και την δεχόμαστε.

Αυτή, είναι η λειτουργία της ελεύθερης αγοράς και κάποια στιγμή να μας ξεκαθαρίσουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, τέλος πάντων, αν αναγνωρίζουν τη δομή και την οργάνωση των θαλασσίων συγκοινωνιών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Εκτός αν θέλετε να μου πείτε ότι πρέπει να αγονοποιηθούν όλες οι γραμμές της χώρας. Πείτε το, καταθέστε το σαν πρόταση και θα σας απαντήσω με στοιχεία.

Ευχαριστώ.»