15 Μαΐ 2013

Ανοιχτή στον αναταγωνισμό η γραμμή από και προς τη Σαλαμίνα

- Ραδιοφωνική συνέντευξη του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, Αθανάσιου Μπούσιου, σχετικά με το ζήτημα της εκτέλεσης δρομολογίων από και προς τη Σαλαμίνα

Δημοσιογράφος:Καλημέρα κ. Μπούσιο.

Α. Μπούσιος:Καλή σας ημέρα.

Δημοσιογράφος:Πρώτα απ’ όλα, ομαλοποιήθηκε η κατάσταση κατά κάποιο τρόπο;

Α. Μπούσιος:Έχει ομαλοποιηθεί. Η πρώτη ημέρα ήταν η δύσκολη, εξαιτίας του γεγονότος ότι στις 12 και ένα λεπτό ξεκίνησε να κάνει νυχτερινά δρομολόγια ένα πλοίο από αυτά στα οποία είχε επιβληθεί δημόσια υπηρεσία και αντέδρασαν οι άνθρωποι εκεί πέρα της κοινοπραξίας και ο Δήμαρχος και φοβήθηκε το πλήρωμα και έτσι δεν εκτέλεσε δρομολόγια με αποτέλεσμα το πρωί να δημιουργηθεί μία ουρά αρκετά μεγάλη.


Δημοσιογράφος:Κύριε Μπούσιο να ρωτήσω όμως. Γιατί δεν θέλουν να συμμορφωθούν; Τι πρόβλημα υπάρχει; Θα ανέβει το κόστος ας πούμε από αυτή την ιστορία; Από το πρωί μας λέγανε ότι θα ανέβει πέντε λεπτά στο εισιτήριο.

Α. Μπούσιος: Όταν διακινούνται 8 εκατομμύρια επιβάτες και γύρω στα 4 εκ. ΙΧ στη γραμμή ετησίως, η επιβάρυνση στα ασφάλιστρα θα είναι στις 8 με 10 χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία του πλοίου. Ας κάνουμε μία διαίρεση να δούμε. Να κάνουμε και την εξής σύγκριση. Εγώ για ένα μέσο ΙΧ που έχω, 1400 κυβικά, πληρώνω ασφάλιστρα 500 ευρώ περίπου. Ένα πλοίο που μεταφέρει 500 με 600 επιβάτες…

Δημοσιογράφος: Και άλλα τόσα οχήματα, δεν πρέπει να έχει ασφάλεια; Πρέπει προφανώς, αλλά είδα ότι οι πλοιοκτήτες εκεί για να πιέσουν και το Υπουργείο, απέλυσαν και τους εργαζόμενους.

Α. Μπούσιος: Κοιτάξτε σε έκταση μεγάλη δεν έχουν γίνει απολύσεις. Κάποιοι επέλεξαν να απολύσουν τους εργαζόμενους. Τώρα με πληροφόρησε το γραφείο μου ότι έχουμε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση ακυρώσεως που είχαν ασκήσει οι πλοιοκτήτες της γραμμής. Η απόφαση επί του παρόντος δεν έχει καθαρογραφεί. Αυτή τη στιγμή στη γραμμή υπάρχουν τέσσερα πλοία και αναμένονται και άλλα τρία να ενταχθούν - κατά συνέπεια επτά πλοία συνολικά θα έχει η γραμμή. Εάν υπολογίσουμε και τις διπλές βάρδιες, γιατί οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ, έχουν συγκεκριμένα ωράρια, θα βάλουν άλλους εργαζόμενους να δουλέψουν τις υπόλοιπες βάρδιες.

Δημοσιογράφος: Να ρωτήσω κάτι κύριε Γενικέ; Εάν επιμείνουν οι πλοιοκτήτες και οι κοινοπραξίες τι θα κάνουν, τι θα κάνετε; Θα τις αφήσετε εκτός τελικά δρομολογίων και θα έχετε τους άλλους;

Α. Μπούσιος: Κοιτάξτε, ο καθένας θα πρέπει να τοποθετηθεί γραπτά τι θέλει να κάνει, γιατί τώρα είμαστε μόνο στα λόγια. Με την ίδια λογική και εγώ θα πω ότι επειδή δεν μου αρέσει αυτός ο νόμος δεν τον εφαρμόζω. Υπάρχουν αρμόδια όργανα τα οποία κρίνουν.

Δημοσιογράφος: Εκεί η γραμμή αυτή είναι ανοιχτή στον ανταγωνισμό;

Α. Μπούσιος: Φυσικά.

Δημοσιογράφος: Μπορεί δηλαδή οποιοσδήποτε να κάνει το έργο αυτό;

Α. Μπούσιος: Βεβαίως. Μέχρι τέλος Γενάρη εκδηλώνει, όποιος επιθυμεί, ενδιαφέρον για να δρομολογηθεί στη γραμμή.

Δημοσιογράφος: Το λέω επειδή λένε κάποιοι ότι εκεί το έχουν κάνει μονοπώλιο. Οι κοινοπραξίες ανεβάζουν όποτε θέλουν τις τιμές και γενικά υπάρχει ένα καθεστώς ολιγοπωλιακό. Ισχύει αυτό ή όχι;

Α. Μπούσιος: Κοιτάξτε, εγώ σας λέω τι ισχύει. Τώρα εάν έρθει και καταγγείλει κάποιος, βεβαίως είμαστε υποχρεωμένοι να το στείλουμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτή την στιγμή στοιχεία τέτοια δεν έχουμε. Βεβαίως και εάν υπάρξουν, δεν το συζητάμε. Κατηγορηματικά το λέμε, θα πάνε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού να εξετάσουν εάν εφαρμόζουν…

Δημοσιογράφος: Κύριε Γενικέ να ρωτήσω κάτι. Παλιά είχε ανοίξει μία συζήτηση για τη γέφυρα. Αυτή η συζήτηση με τις αντιδράσεις των ντόπιων και των κοινοπραξιών και των εργαζόμενων στα πλοία σταμάτησε. Υπάρχει περίπτωση να επανέλθει το θέμα;

Α. Μπούσιος: Θα έλεγα ότι εκ φεύγει της δικιάς μου αρμοδιότητας.

Δημοσιογράφος: Αλλά λέω εάν έχει ξεκινήσει κάποια συζήτηση, εάν έχετε μάθει ακόμη.

Α. Μπούσιος: Εγώ δεν έχω ακούσει κάποια συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα.

Δημοσιογράφος: Ευχαριστούμε πολύ.