Προβλέπει επίσης ότι έως το τέλος Οκτωβρίου του 2013 αφού αξιολογηθούν
τα αποτελέσματα των μεταρρυθμίσεων που ήδη εφαρμόζονται στην ακτοπλοΐα,
με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων και την ευελιξία στη
δρομολόγηση τους, θα υιοθετηθούν και νέα μέτρα ως ένα βήμα για την
περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.
Ατομικές συμβάσεις
Ειδικά για τη ναυτιλία προβλέπει ότι, καθώς η Ελλάδα διαθέτει ένα
μεγάλο στόλο πλοίων, προκειμένου να ενισχυθεί αυτός ο κλάδος έως το
τέλος του Ιουνίου θα αποσαφηνιστεί με εγκύκλιο ότι οι ατομικές συμβάσεις
μπορούν να συνάπτονται ελεύθερα από τη στιγμή κατά την οποία έχει λήξει
η ισχύς της κλαδικής σύμβασης εργασίας. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο
Ναυτιλίας πρόκειται να επαναφέρει στη Βουλή το άρθρο 19 για τις ατομικές
συμβάσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία για τα κατώτερα πληρώματα, αλλά στο
επικαιροποιημένο Μνημόνιο δεν γίνεται διαχωρισμός μεταξύ ποντοπόρου
ναυτιλίας και ακτοπλοΐας ή μεταξύ κατώτερου πληρώματος και αξιωματικών.
Αντίθετα γίνεται αναφορά στο μεγάλο στόλο και στη μεγάλη τουριστική
βιομηχανία.
Επίσης προβλέπεται ότι περί το τέλος Ιουνίου το
υπουργείο Ναυτιλίας θα εκδώσει νέα απόφαση με την οποία θα περιορίζονται
σε λιγότερες οι υποχρεωτικές εκπτώσεις προς τους επιβάτες των πλοίων
της ακτοπλοΐας.
Λιμάνια
Η κυβέρνηση
αναθεωρεί το νομικό πλαίσιο το οποίο διέπει τις εργασιακές σχέσεις στα
λιμάνια και τις προϋποθέσεις για την εκπαίδευση, την πιστοποίηση και την
απασχόληση των φορτοεκφορτωτών. Αναφέρεται ότι μία πρόταση νόμου θα
προβλέπει την ένταξη σε αυτές τις νέες ρυθμίσεις και των φορτοεκφορτωτών
οι οποίοι είναι υπάλληλοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Το σχετικό νομοσχέδιο θα υποβληθεί έως το τέλος Μαΐου και θα έχει
υιοθετηθεί έως το τέλος Ιουνίου 2013.