Ουσιαστική βελτίωση στη ναυτιλία θα σημειωθεί, σύμφωνα με τον αναλυτή της BIMCO, από τη στιγμή που θα μειωθεί το άνοιγμα μεταξύ της προσφοράς πλοίων -που ήταν δραματική τα τελευταία χρόνια- και της ζήτησης. Ήδη υπάρχει το θετικό στοιχείο της αύξησης των πλοίων που απομακρύνθηκαν από την αγορά μέσα στο 2012 και οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.
Διαλύσεις
Το 2012 διαλύθηκαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 35 εκατ τόνων, ενώ
προβλέπεται ότι και το 2013 οι διαλύσεις θα κινηθούν στα ίδια υψηλά
επίπεδα. Στους πρώτους τέσσερις μήνες του 2013 έχουν διαλυθεί πλοία
συνολικής χωρητικότητας 9 εκατ. τόνων.
Ο κ. Sand συστήνει στους
πλοιοκτήτες, στο διάστημα που θα χρειαστεί ώστε οι ναύλοι των πλοίων
τους να φθάσουν σε πιο λογικά - κερδοφόρα επίπεδα, να καταφύγουν στη
λύση του slow steaming. Η μέθοδος αυτή οδηγεί στη δημιουργία μίας
τεχνικής αύξησης της ζήτησης και κατά συνέπεια αύξησης των ημερήσιων
εσόδων των πλοίων.
Εκθεση Fitch
Oι
ελπίδες για σταδιακή έξοδο από την κρίση για τον κλάδο της ναυτιλίας,
δεν σημαίνει πάντως ότι τα προβλήματα μειώνονται για παράγοντές της όπως
η χρηματοδότηση. O οίκος Fitch σε έκθεσή του αναφέρει ότι η κρίση στη
ναυτιλία, που ήταν μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, έχει πλήξει μεγάλες
τράπεζες της Γερμανίας και της Ευρώπης εν γένει, ασκώντας μεγάλες
πιέσεις στην ποιότητα του ενεργητικού τους. Η γερμανική NORD/LD
αναγκάστηκε σχεδόν να τριπλασιάσει το 2012 τις επιβαρύνσεις από την
απομείωση των δανείων που διαθέτει στο ναυτιλιακό της χαρτοφυλάκιο, ενώ
και άλλες τράπεζες έχουν ανακοινώσει αύξηση των απωλειών τους.