13 Μαΐ 2013

ΠΕΝΕΝ: "Σε ομηρία οι Ναυτεργάτες και το επιβατικό κοινό στην Πορθμειακή γραμμή Περάματος - Σαλαμίνας"



Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: 
"Με οργή και αγανάκτηση οι Ναυτεργάτες, το επιβατικό κοινό και οι παραγωγικές τάξεις της γραμμής Περάματος – Σαλαμίνας παρακολουθούν τις τελευταίες μέρες την διαμάχη μεταξύ του ΥΝΑ και των πλοιοκτητών που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην ανωτέρω Πορθμειακή γραμμή.


Θεωρούμε πρωταρχικής σημασίας ζήτημα να εξυπηρετηθούν πλήρως οι ανάγκες της γραμμής με την εξασφάλιση πλοίων που θα ανταποκρίνονται στις συνθήκες και τις απαιτήσεις της γραμμής.

Ταυτόχρονα επιβάλλεται να διασφαλισθούν στο ακέραιο οι θέσεις εργασίας και η απασχόληση των Ναυτεργατών.

Τα προβλήματα που ανακύπτουν είναι αποτέλεσμα της ασκούμενης κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής όπως αυτή εφαρμόζεται όλα τα τελευταία χρόνια.

Θεωρούμε ότι δεν μπορεί να αποτελεί λύση η επιλογή του Υπουργείου Ν.Α να πριμοδοτηθούν για την αστική ευθύνη οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες.

Η μοναδική διέξοδος και λύση είναι η επαναφορά και λειτουργία του ΚΑΕΟ σε όλη την έκταση των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εξασφαλίζει την αστική ευθύνη υπέρ τρίτων σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Η κατάργησή του απετέλεσε ισχυρό πλήγμα στα έσοδα των ασφαλιστικών μας Ταμείων ενώ το κυβερνητικό επιχείρημα περί μείωσης στις τιμές των εισιτηρίων από την κατάργηση του ΚΑΕΟ αποδείχθηκε αέρας κοπανιστός και επικοινωνιακό τρυκ αφού οι μόνες ωφελημένες από την κατάργηση ήταν οι   ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες σε ετήσια βάση ωφελούνται κατά 40 εκατομμύρια ευρώ!!! σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Μπροστά στον κίνδυνο να δημιουργηθούν ανυπέρβλητα προβλήματα και εμπόδια στην διακίνηση επιβατών – οχημάτων στην γραμμή, κρίνεται αναγκαίο να δοθεί παράταση στην εφαρμογή του Π.Δ και να δοθεί ο χρόνος εφαρμογής της πρότασής μας.

Καλούμε τον ΥΝΑ να υιοθετήσει και να υλοποιήσει την πρόταση αυτή η οποία θα είναι προς όφελος του ΝΑΤ και των ασφαλιστικών μας Ταμείων.

Σημειώνουμε ότι ο κ. Μουσουρούλης είχε δημόσια διαφωνήσει με την κατάργηση του ΚΑΕΟ το 2011. Καλείται τώρα να αναλάβει τις ευθύνες του.

Τελειώνοντας θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι η ΠΕΝΕΝ τάσσεται κατηγορηματικά ενάντια σε κάθε λύση η οποία θα χαρατσώνει εκ νέου τους διακινούμενους επιβάτες, τόσο στην γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα όσο και γενικότερα στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες".