Τέλος
Παραμονής και Πλόων θα πληρώνουν τα σκάφη άνω των 10 μέτρων στην
Ελλάδα, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά Πλοία και
άλλες διατάξεις».
Το ΤΠΠ (vignette) θεσπίζεται ως ενιαίο και μόνο τέλος, ταυτόχρονα με την κατάργηση φορολογικών ρυθμίσεων που δεν απέφεραν τα επιδιωκόμενα έσοδα. Αποσκοπεί δε, σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργείου, στην προσέλκυση ιδιωτικών πλοίων αναψυχής για μακρόχρονη παραμονή στη χώρα μας, καθώς ο ιδιοκτήτης τους θα γνωρίζει πλέον το ακριβές ποσό που θα πρέπει να καταβάλει για να καταπλεύσει και να παραμείνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Παράλληλα, προκειμένου να μην αποτραπεί και η βραχυπρόθεσμη παραμονή των πλοίων αναψυχής που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα, μια αγορά που προφανώς ενδιαφέρει τη χώρα μας, προβλέπεται αναλογικότητα του ΤΠΠ με το χρόνο παραμονής.
Επίσης, παρέχονται δίκαιες εκπτώσεις ανάλογα με την παλαιότητα του σκάφους ή σε περίπτωση που αυτό έχει χαρακτηριστεί ως παραδοσιακό, ενώ προβλέπονται μικρότερες επιβαρύνσεις για τα ιστιοφόρα σκάφη αναψυχής.
Ειδικότερα, το Τέλος Παραμονής και Πλόων, για σκάφη άνω των 10 μέτρων, υπολογίζεται ως εξής:
• για τα επόμενα δύο μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 12 μέτρα), 100 ευρώ ανά μέτρο
• για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 12,01 έως 15 μέτρα), 200 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), 250 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι από 20,01 έως 24 μέτρα), 350 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα μέτρα από 24,01 και άνω, 400 ευρώ ανά μέτρο
Για τα ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους άνω των δώδεκα μέτρων, το Τέλος Παραμονής και Πλόων επιβάλλεται ως εξής:
• για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 15 μέτρα), 100 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα πέντε μέτρα, (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), 200 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα τέσσερα μέτρα (ήτοι 20,01 έως 24 μέτρα), 300 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα μέτρα 24,01 και άνω, 400 ευρώ ανά μέτρο.
Το ΤΠΠ (vignette) θεσπίζεται ως ενιαίο και μόνο τέλος, ταυτόχρονα με την κατάργηση φορολογικών ρυθμίσεων που δεν απέφεραν τα επιδιωκόμενα έσοδα. Αποσκοπεί δε, σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργείου, στην προσέλκυση ιδιωτικών πλοίων αναψυχής για μακρόχρονη παραμονή στη χώρα μας, καθώς ο ιδιοκτήτης τους θα γνωρίζει πλέον το ακριβές ποσό που θα πρέπει να καταβάλει για να καταπλεύσει και να παραμείνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Παράλληλα, προκειμένου να μην αποτραπεί και η βραχυπρόθεσμη παραμονή των πλοίων αναψυχής που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα, μια αγορά που προφανώς ενδιαφέρει τη χώρα μας, προβλέπεται αναλογικότητα του ΤΠΠ με το χρόνο παραμονής.
Επίσης, παρέχονται δίκαιες εκπτώσεις ανάλογα με την παλαιότητα του σκάφους ή σε περίπτωση που αυτό έχει χαρακτηριστεί ως παραδοσιακό, ενώ προβλέπονται μικρότερες επιβαρύνσεις για τα ιστιοφόρα σκάφη αναψυχής.
Ειδικότερα, το Τέλος Παραμονής και Πλόων, για σκάφη άνω των 10 μέτρων, υπολογίζεται ως εξής:
• για τα επόμενα δύο μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 12 μέτρα), 100 ευρώ ανά μέτρο
• για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 12,01 έως 15 μέτρα), 200 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), 250 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι από 20,01 έως 24 μέτρα), 350 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα μέτρα από 24,01 και άνω, 400 ευρώ ανά μέτρο
Για τα ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους άνω των δώδεκα μέτρων, το Τέλος Παραμονής και Πλόων επιβάλλεται ως εξής:
• για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 15 μέτρα), 100 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα πέντε μέτρα, (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), 200 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα τέσσερα μέτρα (ήτοι 20,01 έως 24 μέτρα), 300 ευρώ ανά μέτρο,
• για τα επόμενα μέτρα 24,01 και άνω, 400 ευρώ ανά μέτρο.