4 Μαΐ 2017

Στο στόχαστρο κυβερνο-επιθέσεων και η παγκόσμια ναυτιλία

Σε μία εποχή όπου οι εξελίξεις στις επιστήμες και στην τεχνολογία είναι ραγδαίες, αλλάζουν και οι μορφές των απειλών σε βάρος διαφόρων στόχων. Απώτερος σκοπός η καταστροφή του αντιπάλου αλλά και το κέρδος.
Ο κυβερνοπόλεμος αποτελεί τον σύγχρονο εφιάλτη για κράτη όχι μόνο αναπτυσσόμενα αλλά και αναπτυγμένα. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο αναζητούν τρόπους να θωρακιστούν. Βέβαια η κυβερνοεπιθέσεις δεν γίνονται μόνο από «γραφικούς» χάκερ. Οι ίδιες οι κυβερνήσεις, αλλά και μεγάλα οικονομικά συμφέροντα έχουν ομάδες ολόκληρες που ως αντικείμενο δουλειάς έχουν τις επιθέσεις εναντίον αντιπάλων με στόχο την αποδιοργάνωση υπηρεσιών, το πλήγμα τεράστιων οικονομικών ιδρυμάτων, στρατιωτικών εγκαταστάσεων και ό,τι άλλο στηρίζεται για να λειτουργήσει με τεχνολογία. Δηλαδή ΤΑ ΠΑΝΤΑ.

Η κυβερνο-απειλή δεν αποτελεί μόνο τη σύγχρονη ηλεκτρονική μορφή της τρομοκρατίας αλλά και μέσον για επιχειρηματικό-οικονομικό και στρατιωτικό πόλεμο μεταξύ κρατών.
Στο στόχαστρο βρίσκεται και η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Από το γεγονός και μόνο ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται δια θαλάσσης μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο «ελκυστικός στόχος» είναι η ναυτιλία για να γίνει θύμα κυβερνοαπειλής (cyber threat). Ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία προκειμένου να αναπτυχθεί και να εκσυγχρονιστεί έχει μπει στην εποχή της νέας τεχνολογίας και της πληροφορικής. Άρα έχει γίνει και αυτή ευάλωτη στις κυβερνοεπιθέσεις.
Υπάρχει ένας προβληματισμός και στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αφού είναι πρώτη δύναμη παγκοσμίως με τα ελληνόκτητα πλοία να έχουν φθάσει σε αριθμό τα 4.085 σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία. Επίσης ελέγχουν το 50% του ευρωπαϊκού στόλου.
Συζητήσεις γίνονται πολλές ώστε να βρεθούν τρόποι ένα πλοίο να είναι προστατευμένο απέναντι σε κυβερνο-απειλές. Υπάρχουν στελέχη που ενημερώνονται πλήρως για τις εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο.
Ένας κυβερνοπόλεμος, αποτελεί πλέον υπαρκτή ασύμμετρη απειλή στον οποίο η ναυτιλία θα συμπαρασυρθεί σίγουρα, σύμφωνα με τους γνώστες του θέματος. Αποτελεί ή θα πρέπει να αποτελεί κομμάτι των μέτρων για την ασφαλή παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι αναγκαία η συνεργασία μεταξύ διεθνών φορέων, αρμοδίων Αρχών και των κρατών». Το θέμα αυτό όσο περνάει ο καιρός θα απασχολεί όλο και εντονότερα την ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία προς το παρόν κρατάει χαμηλούς τόνους.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.