23 Μαΐ 2017

«Ναυμαχία» Πλακιωτάκη-Κουρουμπλή στη Βουλή για τα προβλήματα της ναυτιλίας







Η αποδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου σε μία εποχή κατά την οποία η ελληνόκτητη ναυτιλία ενισχύεται, η μείωση του ναυτιλιακού συναλλάγματος και  η γραφειοκρατία,   ήταν ο θέμα για το οποίο διασταύρωσαν στη Βουλή τα επιχειρήματά τους ο Τομεάρχης  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την ΝΔ, βουλευτής Γιάννης Πλακιωτάκης και ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Η συζήτηση έγινε με αφορμή  την ερώτηση που κατέθεσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης. Στην ομιλία του επεσήμανε μεταξύ άλλων:  

- Σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου το γνωστό Commitee του Λονδίνου, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων, δηλαδή τα πλοία υπό ελληνική σημαία, υποχώρησε στην τρίτη θέση. Στην πρώτη πλέον θέση είναι το νηολόγιο των Νήσων Μάρσαλ με επτακόσια ενενήντα ένα πλοία -και ποσοστό 19% περίπου του συνόλου του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου-, επτακόσια εβδομήντα πέντε της Λιβερίας και επτακόσια σαράντα επτά της Ελλάδας.
- Σύμφωνα με τα στοιχεία του United Nations Committee of Trade and Development, δηλαδή της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανταγωνιστικότητα, ενώ ο ελληνικός εμπορικός στόλος από το 2014 ως το 2016 αυξάνεται περίπου κατά 3,06%, το ελληνικό νηολόγιο υποχωρεί. Και αυτό, επίσης, πιστοποιείται από τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, που κατά την 1η Μαρτίου του 2017 ο ελληνόκτητος στόλος, δηλαδή τα πλοία υπό ελληνική σημαία, είναι μείον εξήντα δύο πλοία.
- Πρόβλημα υπάρχει ακόμα με τη διοικητική υποστήριξη του ελληνικού νηολογίου, και την γραφειοκρατία. "Τα ανταγωνιστικά νηολόγια παρέχουν περισσότερες πληροφορίες, παραδείγματος χάρη στα πλοία τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία του εξωτερικού, στην κατεύθυνση περισσότερων πληροφοριών και προς τα ναυπηγεία, αλλά και προς τους νηογνώμονες"  
- Το 2014 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισήχθη στη χώρα έφτασε τα 13,1 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ το 2016 έφτασε μόλις τα 7,8 δισεκατομμύρια ευρώ
- Εξαιτίας των capital controls το ναυτιλιακό συνάλλαγμα μειώθηκε μέσα σε δύο χρόνια κατά περίπου  40%.  Συγκεκριμένα  το 2014 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισήχθη στη χώρα έφτασε τα 13,1 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ το 2016 έφτασε μόλις τα 7,8 δισεκατομμύρια ευρώ».
Από την πλευρά μου ο ΥΝΑ  αναφέρθηκε στην  Εθνική Στρατηγική Ναυτιλίας που προωθεί το υπουργείο και τόνισε ότι  θα τη θέσει υπόψη όλων των κομμάτων για διαβούλευση.
Εξήγησε ότι η Εθνική Στρατηγική Ναυτιλίας περιλαμβάνει 12 στόχους, οι οποίοι εκτείνονται από τη Ναυτική Εκπαίδευση, τη Ναυπηγοεπισκευή, την Ποντοπόρο Ναυτιλία και το Ναυτιλιακό cluster και φτάνουν ως την Ακτοπλοΐα, τη Νησιωτική Πολιτική, τη Λιμενική Βιομηχανία, την Κρουαζιέρα και τα σκάφη αναψυχής.
Ο υπουργός ζήτησε τη συνεργασία όλων των κομμάτων «για να μπορέσουμε να ασκήσουμε μια εθνική πολιτική όλοι μαζί σε αυτό το πολύ κρίσιμο ζήτημα. Γιατί με μια τέτοια πολιτική μπορούμε πραγματικά να αντιμετωπίσουμε και τους κινδύνους, αλλά και να δώσουμε ακόμη περισσότερη ώθηση στη Ναυτιλία, τον τομέα, που πραγματικά η Ελλάδα πρωτοστατεί σε όλον τον κόσμο», όπως είπε.
Ο κ. Κουρουμπλής εξήγησε ότι «από τότε που ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής έθεσε υπό την προστασία του Συντάγματος τους νόμους για τη Ναυτιλία - και οι Έλληνες ναυτικοί ήταν τότε εκατόν πενήντα χιλιάδες- μέχρι σήμερα έγιναν 10 μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων στα υπό ελληνική σημαία πλοία και το αποτέλεσμα το οποίο βρήκε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν έγινε κυβέρνηση, είναι να υπηρετούν στα ελληνικά πλοία μόνο 6000 ναυτικοί, στην Ποντοπόρο Ναυτιλία.
Η τελευταία μείωση στις συνθέσεις έγινε το 2005, με την τότε κυβέρνηση προφανώς να πιστεύει στις υποσχέσεις ότι θα έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία, αλλά δεν ήρθαν».
 Ο  ΥΝΑ εξήγησε ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά γενικότερα ευρωπαϊκό και ανέφερε το παράδειγμα της Γερμανίας, οι εφοπλιστές της οποίας επίσης βάζουν τα πλοία τους σε σημαίες ευκαιρίας, αγνοώντας τις σχετικές εκκλήσεις περί του αντιθέτου από την καγκελάριο Μέρκελ.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι παρά την μείωση των πλοίων υπό ελληνική σημαία, αυξήθηκε η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου και όπως είπε η φορολόγηση των πλοίων γίνεται με βάση τη χωρητικότητα. Αυτό σημαίνει ότι η απώλεια αντισταθμίζεται. Είπε επίσης ότι «οι Έλληνες αξιωματικοί, πλοίαρχοι και μηχανικοί είναι περιζήτητοι στην Ποντοπόρο Ναυτιλία. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ σημαντική η εκπαίδευση των ναυτικών και άρα κακώς μειώθηκαν οι  280 μόνιμες θέσεις στις ακαδημίες εκπαίδευσης και έγιναν 80». 

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.