30 Μαΐ 2017

“Δέκα άξονες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας”



Τις βασικές προγραμματικές προτάσεις και ιδέες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας παρουσίασε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, Μάνος Κόνσολας, σε ομιλία του στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής.
Xαρακτήρισε στρατηγικό στόχο τη μετατροπή της Ελλάδας σε hub της Ανατολικής Μεσογείου για την κρουαζιέρα με έξι (6) μεγάλα λιμάνια home ports (Πειραιάς, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδος, Κατάκολο, Λαύριο), που μεσοπρόθεσμα οδηγεί σε:

- 5.000 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων, με ένα μεγάλο μέρος τους να αποτελείται από κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς.
- 500.000 επιβάτες μέσω Homeporting.
- 6.500.000 επιβάτες Transit.
- 800 εκατομμύρια ευρώ έσοδα.
Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι το 2017 θα είναι μια κακή χρονιά για την Ελληνική κρουαζιέρα, λόγω της μετατόπισης της κρουαζιέρας προς τη Δυτική Μεσόγειο, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τη χώρα μας και τις Περιφέρειες Νοτίου και Βορείου Αιγαίου.
Ανέφερε ότι το 2017 οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων και στα 42 λιμάνια που καταγράφεται η κίνηση, θα είναι μειωμένες κατά 22,7% και από 4.290 το 2016 να φθάσουν τις 3.316.
Η μείωση στους επιβάτες αναμένεται να κινηθεί στο 13,9% και από 5,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2016, θα υπάρξει μείωση στα 4,4 εκατομμύρια το 2017.
Παράλληλα,  παρουσίασε τους 10 άξονες της πολιτικής της επόμενης μέρας για την κρουαζιέρα:
1ον: Ανάπτυξη υποδομών στα μεγάλα λιμάνια για να μπορούν να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, με σύμβαση παραχώρησης λιμενικών εγκαταστάσεων στις εταιρείες κρουαζιέρας.
2ον: Βελτίωση του δικτύου των αερομεταφορών στη χώρα μας για να διευκολύνεται η πρόσβαση και να ενισχυθεί η ιδέα των home ports.
3ον: Άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, όπως το γεγονός ότι δεν ισχύει στην Ελλάδα το αφορολόγητο για καύσιμα και τροφοδοσία στα κρουαζιερόπλοια που ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία.
4ον: Βελτίωση του συντονισμού τελωνειακών υπηρεσιών, λιμενικού και αστυνομίας ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία οι επιβάτες της κρουαζιέρας.
5ον: Αναβάθμιση του ρόλου της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία θα μπορεί να λαμβάνει  αποφάσεις στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης και της εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής ενίσχυσης της κρουαζιέρας.
6ον:  Δημιουργία σύγχρονου φορέα προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με συνεργασία της Πολιτείας και του ΣΕΠΕ.
7ον: Ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν και ιδιαίτερα σε Κίνα, Ρωσία και Τουρκία για να διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας και να τερματιστεί το σημερινό καθεστώς ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων για τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων.
8ον: Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε περιοχές αλλά και σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας.
9ον:  Βελτίωση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των υπηρεσιών που θα παρέχουν τα λιμάνια μας στα κρουαζιερόπλοια και για τις οποίες θα είναι αρμόδια ενιαία αρχή.
10ον: Δημιουργία νέων ανταγωνιστικών προϊόντων, όπως η εφαρμογή νέων τουριστικών πακέτων “Cruise & Stay” και “Short Cruising”. Θα μπορεί να υπάρχει συνδυασμός ενός πακέτου κρουαζιέρας και διαμονής, αλλά και μιας σύντομης σχετικά κρουαζιέρας με αφετηρία ελληνικά λιμάνια.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού δίνοντας ένα παράδειγμα ανέφερε ότι θα μπορούσε, με αφετηρία την Κέρκυρα, να υπάρχει ένα πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Αδριατική που θα συνδυάζεται και με  διαμονή στα νησιά του Ιονίου. Ανάλογα προγράμματα θα μπορούσαν να υλοποιηθούν από τη Θεσσαλονίκη προς το Βόρειο Αιγαίο, από τη Ρόδο, το Ηράκλειο ή την Κω προς το Νότιο Αιγαίο και τις Κυκλάδες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.