Στον Πειραιά, οι Κινέζοι έχουν ήδη θέσει σε εφαρμογή τα σχέδιά τους, προσεγγίζοντας γνωστούς και δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι σύμφωνα με πληροφορίες η Μύκονος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο, τα Χανιά, η Ρόδος και άλλοι. Η συνεργασία που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί, αφορά σε πρώτο χρόνο στην οργάνωση των λιμενικών ταμείων και τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τον Πειραιά, ο οποίος θα αναλάβει να συντονίσει όλη τη λιμενική αλυσίδα.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στα πηγαδάκια στου 4ου Posidonia Sea Tourism Forum, η Cosco μέσω του ΟΛΠ σχεδιάζει να ενισχύσει τα περιφερειακά λιμάνια και με τις απαραίτητες επενδύσεις σε υποδομές. Την περίοδο αυτή μάλιστα είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να βρεθεί η νομική φόρμουλα σύστασης κάποιας μορφής κοινοπραξιών που θα επιτρέψουν την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδιασμού. Σύμφωνα με τα ίδιες πληροφορίες, θα ακολουθήσουν συζητήσεις και με άλλα λιμάνια που έχουν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Μακροπρόθεσμα
Ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας σχεδιάζει μακροπρόθεσμα να φέρει 3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, όταν σήμερα είναι περίπου 1 εκατ. Για να προσελκύσει έναν τόσο μεγάλο αριθμό επιβατών, εκτός από την Κίνα θα «απλώσει» το δίχτυα του και σε αγορές όπως είναι η ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Για τον σκοπό αυτό ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά προγραμματίζει να κάνει επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ προκειμένου να αναβαθμίσει την υφιστάμενη υποδομή του και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του στον κερδοφόρο κλάδο κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου. Επενδύσεις που δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν ακόμα και τα όσα αναφέρονται στη συμφωνία για την αγορά του ΟΛΠ και προβλέπουν 294 εκατ. ευρώ συνολικά για όλο το λιμάνι στην πενταετία και 350 εκατ. ευρώ στη δεκαετία.
Στον τομέα κρουαζιέρας της Ελλάδας περιλαμβάνεται η επέκταση του νότιου λιμένα με χωρητικότητα τουλάχιστον για τέσσερις νέες θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, άνω των 400 μέτρων, που προορίζονται για πλοία νέας γενιάς. Τα σχέδια περιλαμβάνουν, επίσης, την ανέγερση ξενοδοχείων, εμπορικών κέντρων, εστιατορίων και άλλων βοηθητικών υπηρεσιών, που αποσκοπούν στο να καθιερώσουν το λιμάνι του Πειραιά ως κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Σήμερα ο Πειραιάς διαθέτει προβλήτες συνολικού μήκους 2,8 χιλιομέτρων με βύθισμα 11 μέτρων και 9-11 θέσεις ταυτόχρονης πρόσδεσης. Τα σχέδια επέκτασης θα προσθέσουν επιπλέον 1,65 χιλιόμετρο μήκους προβλητών, ενισχύοντας περαιτέρω τη χωρητικότητα του λιμένα κατά περίπου 50%.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Μερική Αναδημοσίευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.