Άνοιγμα σε καινούργια αγορά κάνει ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου μέσα στο 2017. Ειδικότερα υπέγραψε σύμφωνα με πληροφορίες συμβόλαιο ναυπήγησης με κινεζική γιάρδα για την κατασκευή πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης, γνωστής στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit, ή FSRU. Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου υπολογίζεται στα 200 εκατομμύρια δολάρια.
Τα εξειδικευμένα αυτά πλοία θεωρούνται από τους διεθνείς οικονομικούς αναλυτές ως το πιο περιζήτητο περιουσιακό στοιχείο της εποχής. Την περασμένη 10ετία υπήρχε μόλις ένα τέτοιου τύπου πλοίο ανά τον κόσμο. Σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τα 20 και μέχρι το τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα θα φθάσει τα 55-60 κομμάτια.
Το κόστος τους φθάνει τα 300 εκατομμύρια δολάρια. Με ένα τέτοιο πλοίο μπορεί να δοθούν οικονομικές λύσεις σε κράτη που χρειάζονται άμεσα ενεργειακούς πόρους ενώ είναι φιλικό με το περιβάλλον Χρειάζεται τον μισό χρόνο για να κατασκευαστεί από ό,τι ένας επίγειος τερματικός σταθμός.
Τον δρόμο άνοιξε πέρσι ο Γιάννης Αγγελικούσης ο οποίος υπέγραψε σε κορεατικό ναυπηγείο για μία πλωτή τερματική μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης, 173.400 κυβικών μέτρων για λογαριασμό, της Maran Tankers Management η οποία έγινε η πρώτη ελληνικών συμφερόντων εταιρεία που εισέρχεται σε αυτόν τον ειδικού τύπου πλοίων.
Η παράδοσή του αναμένεται το 2020. Επίσης, έχει option για την κατασκευή δύο ακόμη τέτοιου είδους πλοίων. Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου αγγίζει τα 300 εκατομμύρια δολάρια.
Όμως και ο Γιώργος Προκοπίου είχε κάνει κίνηση να μπει νωρίτερα σε αυτή την αγορά. Πέρσι είχε γραφτεί ότι είχε υπογράψει συμβόλαια με κινεζικό ναυπηγείο για την κατασκευής δύο τερματικών, όμως δεν προχώρησε το σχέδιο.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.