25 Μαΐ 2017

Μιχ. Σακέλλης: Εξυπηρέτηση άγονων γραμμών με νεότευκτα πλοία




Προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στις θαλάσσιες συνδέσεις των μικρών νησιών, στις λεγόμενες «άγονες γραμμές»  κατέθεσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης.

«Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι το 95-97% της κίνησης καλύπτεται με ελεύθερες δρομολογήσεις. Οι  γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας καλύπτουν το 3-5% της κίνησης αλλά είναι μεγάλης Εθνικής σημασίας
καθώς εξυπηρετούν 44 νησιά, η ανάπτυξη των οποίων, ο πληθυσμός και η επιβίωση των κατοίκων εξαρτάται αποκλειστικά από την Ακτοπλοϊκή τους εξυπηρέτηση» επεσήμανε  μιλώντας σήμερα στην  Ημερίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Ν.Π. & της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου  με θέμα: «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων – Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας» που πραγματοποιήθηκε στη Νάξο,

Οι προτάσεις των ακτοπλόων όπως τις παρέθεσε ο Μιχάλης Σακέλλης είναι:

«1.  Για την εξυπηρέτηση των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας υπενθυμίζουμε την πρότασή μας για την προκήρυξη διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων Δ.Υ. για τη δρομολόγηση νεότευκτου πλοίου με έναρξη δρομολογίων μετά από 2-3 έτη, κάτι το οποίο άμεσα μπορεί να υλοποιηθεί αφού μελετηθούν προσεκτικά οι γραμμές που θα προταθούν.

2. Επίσης έχει προταθεί και συζητείται η οργανωμένη εξυπηρέτηση των νησιών με δρομολόγια ανταποκρίσεων ένα θέμα για το οποίο θα προσπαθήσω να τοποθετηθώ σήμερα.

3. H εξυπηρέτηση των νησιών μας με ανταποκρίσεις είναι βέβαιο ότι θα έχει θετικά αποτελέσματα αλλά δεν είναι δυνατόν να αποτελέσει την μοναδική λύση για όλες τις γραμμές. Για κάθε γραμμή ξεχωριστά πρέπει να γίνουν μελέτες για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και η αξιοποίηση των πόρων που διατίθενται.
Πιστεύω ότι εάν μελετήσουμε κάθε γραμμή ξεχωριστά θα καταλήξουμε σε ένα μικτό σύστημα, δηλαδή κάποια νησιά θα εξυπηρετούνται με απευθείας συνδέσεις και κάποια με ανταποκρίσεις ή και τα δύο, όπως εξάλλου συμβαίνει σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις, όπως π.χ. στην εξυπηρέτηση των μικρών Κυκλάδων, της Σύμης, της Σικίνου, της Φολεγάνδρου, του Αη Στράτη, των Ψαρών, των Λειψών αλλά και σε πολλά νησιά των Δωδεκανήσων με τα πολύ σημαντικά δρομολόγια που εκτελεί η» Δωδεκάνησος SEAWAYS», κλπ.»

Ο σκοπός

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ σκοπός του είναι: Ο ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ
•             Να υποδείξουμε τη μέθοδο και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να μελετηθεί κάθε γραμμή ξεχωριστά
•             Να διαπιστώσουμε τις προϋποθέσεις για την οικονομική βιωσιμότητα του πλοίου ως μοναδική εγγύηση της απρόσκοπτης και συνεπούς παροχής των υπηρεσιών.
•             Να μελετήσουμε τις νέες δυνατότητες που παρέχονται
•             Να επιτύχουμε την άμεση μετεπιβίβαση λαμβανομένης υπόψη της έλλειψης υποδομών στα λιμάνια μας
•             Να διαπιστώσουμε τις δυσκολίες και τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν
•             Να κοστολογήσουμε τις υπηρεσίες
•             Να κάνουμε συγκρίσεις με την σημερινή οργάνωση των δρομολογίων
•             Να επιλέξουμε με κριτήριο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των νησιών και όχι την εξοικονόμηση πόρων και την υποβάθμιση των υπηρεσιών.


Για την αναβάθμιση των υπηρεσιών οι απαραίτητες προϋποθέσεις είναι :

•Παροχή κινήτρων για δρομολόγηση νέων και σύγχρονων πλοίων
•             Αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων
•             Βελτίωση της ενδοεπικοινωνίας
•             Μείωση του χρόνου ταξιδιού
•             Εξασφάλιση μακροχρόνιας εξυπηρέτησης των γραμμών με υπογραφή πολυετών συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίας.




ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

ΔΥΟ ΚΥΚΛΙΚΑ  ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

- ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ ΔΟΝΟΥΣΑ ΑΙΓΙΑΛΗ ΝΑΞΟ ΠΑΡΟ ΣΥΡΟ ΣΕΡΙΦΟ ΣΙΦΝΟ ΚΙΜΩΛΟ ΜΗΛΟ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ ΣΙΚΙΝΟ ΙΟ ΘΗΡΑ

ΔΥΟ ΚΥΚΛΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

- ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ ΔΟΝΟΥΣΑ ΑΙΓΙΑΛΗ ΝΑΞΟ ΠΑΡΟ ΣΥΡΟ ΑΝΔΡΟ ΤΗΝΟ ΜΥΚΟΝΟ

ΔΥΟ ΚΥΚΛΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

- ΚΑΤΑΠΟΛΑ ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΝΑΞΟ ΠΑΡΟ ΣΥΡΟ ΣΕΡΙΦΟ ΣΙΦΝΟ ΚΙΜΩΛΟ ΜΗΛΟ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ ΣΙΚΙΝΟ ΙΟ ΘΗΡΑ

ΕΝΑ ΚΥΚΛΙΚΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ

- ΚΑΤΑΠΟΛΑ ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΝΑΞΟ ΠΑΡΟ ΣΥΡΟ ΑΝΔΡΟ ΤΗΝΟ ΜΥΚΟΝΟ

                                               
                                               
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ

- ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΜΕ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΔΟΝΟΥΣΑ ΑΙΓΙΑΛΗ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ  4/ΕΒΔΟΜΑΔΑ  (ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ)
ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ ΚΑΤΑΠΟΛΑ 3/ΕΒΔΟΜΑΔΑ  (ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ)
ΣΙΚΙΝΟΣ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ 4/ΕΒΔΟΜΑΔΑ (ΜΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ)

ΤΟΠΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

ΑΝΔΡΟ ΤΗΝΟ 3 (ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ)

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ, ΠΑΡΟΥ, ΝΑΞΟΥ ΜΕ ΣΥΡΟ

ΣΥΝΔΕΣΗ 4 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ Δ. ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΜΕ ΣΥΡΟ ΚΑΙ ΑΝ. ΚΥΚΛΑΔΕΣ


ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

- ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ
2 ΩΡΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ

-ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΕΑΣ, ΚΥΘΝΟΥ, ΣΥΡΟΥ

-ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΜΕ ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ Π.Χ. ΠΑΡΟΣ – ΣΙΦΝΟΣ: 4 ΩΡΕΣ ΚΑΙ 10 ΛΕΠΤΑ, ΜΗΛΟΣ - ΝΑΞΟΣ: 7 ΩΡΕΣ


ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

- ΕΛΛΕΙΨΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

- ΑΝΑΓΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΠΡΟΣ/ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ


- Η ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ  ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΕΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.