23 Μαΐ 2017

Κερδοφόρα επενδυτική ευκαιρία η Ελλάδα για την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας







Οι  προοπτικές της Ανατολικής Μεσογείου, όσο αφορά την κρουαζιέρα  υπό το βάρος των πρόσφατων γεωπολιτικών συγκρούσεων  στην Τουρκίας, στην Αίγυπτο , στη Μαύρη Θάλασσα και  τη Μέση Ανατολή  που  έχουν κρατήσει μακριά τους  τουρίστες ήταν το βασικό θέμα συζήτησης την πρώ τη ημέρα   του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum


«Οι επιβάτες είναι εκείνοι που υπαγορεύουν στην ουσία σε ποιες περιοχές θα τοποθετήσουμε τα κρουαζιερόπλοιά μας, καθώς πρέπει να τα μεταφέρουμε εκεί όπου οι ευκαιρίες για δημιουργία εσόδων συμβάλλουν στη κερδοφορία της επιχείρησής μας», ανέφερε ο  Larry Pimentel, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Azamara Club Cruises.
«Τα κέντρα λήψης αποφάσεων στην Ελλάδα θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται δημιουργικά και να προσπαθήσουν να προάγουν την αυθεντικότητα και να δουν πέρα από τους εμβληματικούς, παραδοσιακούς προορισμούς. Έτσι θα δημιουργήσουν νέα, εναλλακτικά προϊόντα, που θα προσφέρουν μια πρωτότυπη και καινοτόμα εμπειρία, η οποία θα μένει ανεξίτηλη στη μνήμη των επιβατών κρουαζιερόπλοιων. Η δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης στην ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας θα μπορούσε να λειτουργήσει καταλυτικά προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός κοινού οράματος και ενός κατάλληλου προγράμματος κοινής προσπάθειας για τη δημιουργία αυτών των νέων εμπειριών», πρόσθεσε ο κ. Pimentel.
Ο  Michel Nestour, Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Διεθνών Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation & PLC, συμφώνησε  ότι η Ελλάδα χρειάζεται να δώσει ένα νέο όραμα στην κρουαζιέρα ώστε να εκμεταλλευτεί την ευνοϊκή θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα.
 «Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ελλάδα να προωθήσει τις ομορφιές της υπόλοιπης χώρας, πέρα από τους διάσημους προορισμούς, ώστε να εκμεταλλευτεί το τεράστιο δυναμικό της βιομηχανίας κρουαζιέρας. Οι κορυφαίοι προορισμοί δεν εξαντλούνται στη Σαντορίνη και τη Μύκονο και η Ελλάδα πρέπει να προωθήσει περισσότερους προορισμούς, ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που δεν έχουν υψηλό κόστος».
Μόλις το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει ζήσει την εμπειρία της κρουαζιέρας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στην Ασία και την Κίνα, κατά τα λεγόμενα του Tom Fecke, Γενικού Γραμματέα της CLIA Europe:
 «Η Ελλάδα θα πρέπει να στραφεί προς την Κίνα και να διαφημιστεί συντονισμένα με στόχο να διαφοροποιηθεί από τους υπόλοιπους γειτονικούς προορισμούς που αντιμετωπίζουν εντάσεις. Επίσης, χρειάζεται να επενδύσει στη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών για να είναι έτοιμη να υποδεχθεί την είσοδο στην αγορά των νέων πλοίων δυναμικότητας άνω των 4.000 επιβατών. Στην κατηγορία αυτή θα κατατάσσονται περισσότερα από τα μισά νεότευκτα πλοία την περίοδο 2020-2026, πρόσθετης δυναμικότητας 230.000 επιβατών».
Την πρώτη ημέρα του Forum συζητήθηκαν επίσης τα ζητήματα πολιτικής και ασφάλειας που έχουν επηρεάσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου δίνοντας την αφορμή στον Πρόεδρο και & CEO της Grupo Pullmantur,  Richard Vogel, να σχολιάσει την απόφαση της εταιρείας του να διαγράψει το λιμάνι του Μαρμαρά της Τουρκίας από τα δρομολόγιά της μέχρι νεωτέρας. Την ίδια τύχη είχαν κι άλλα μεγάλα τουρκικά λιμάνια, όπως εκείνο του Κουσάντασι. «Επομένως, η Ελλάδα έχει πολλές ευκαιρίες να αυξήσει τις δυνατότητες homeporting και τους όγκους των επισκεπτών εφόσον, με σκληρή δουλειά, δώσει νέο όραμα στο προϊόν της, επενδύσει σε υποδομές και διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων καθώς διαθέτει το πλεονέκτημα της πολιτικής σταθερότητας. Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα τι θα κάνει η Ελλάδα για να διατηρήσει τον αυξημένο όγκο επισκεπτών που δέχεται, όταν ανοίξει και πάλι η αγορά της Τουρκίας και των άλλων χωρών της Ανατολικής Μεσογείου».
Σύμφωνα με τον Kristijan Pavic, Πρόεδρο της Med Cruise, για να αποκομίσει η Ελλάδα τα οφέλη του επιπλέον όγκου επισκεπτών, θα πρέπει να αρθούν τα εμπόδια στις υποδομές. «Η Ελλάδα χρειάζεται να επενδύσει στην δυναμικότητα και αποδοτικότητα των λιμενικών της υποδομών και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, καθώς και να προωθήσει τα προϊόντα της στις αναδυόμενες κινεζικές αγορές. Παράλληλα, με το σύστημα διαχείρισης των θέσεων ελλιμενισμού και την έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη συνεργασία, η Ελλάδα μπορεί να παραμείνει προορισμός πρώτης επιλογής τόσο για τις εταιρείες κρουαζιέρας όσο και για τους επιβάτες».
Σύμφωνα με τον  Emre Sayin, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Global Ports Holding, η έλλειψη αντανακλαστικών στις πιέσεις που θα δημιουργήσει η αύξηση της δυναμικότητας της κρουαζιέρας  θα μπορούσε να αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξη, εξηγώντας ότι η δυναμικότητα της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στην επόμενη πενταετία θα αυξηθεί κατά 42%.
«Επομένως, οι επενδύσεις στα λιμάνια είναι σημαντικές για τη βελτίωση της λειτουργίας τους, την εισροή επιβατών, τις υγειονομικές και άλλες υποδομές. Προϋπόθεση για να στεφθεί αυτό με επιτυχία είναι να εκπονηθεί μια λεπτομερής ανάλυση του αντίκτυπου της κίνησης κρουαζιερόπλοιων και να καταρτιστεί ένα πρόγραμμα βελτίωσης των προορισμών. Ο προγραμματισμός αυτός μπορεί να διαρκέσει έως και πέντε χρόνια, σύμφωνα με την Ana Karina Santini των Royal Caribbean – Celebrity Cruises – Azamara Club Cruises, που δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις σε έργα ανάπτυξης λιμανιών υψηλής απόδοσης σε τοποθεσίες στρατηγικής σημασίας.
«Συμπερασματικά, η Ελλάδα προσφέρει μια πολύ κερδοφόρα επενδυτική ευκαιρία για την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας και με βάση τις τοποθετήσεις από τους αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης και τους ιθύνοντες της βιομηχανίας διεθνών κρουαζιέρων στο σημερινό Forum, η πιθανότητα συνεργασίας σε μελλοντικά έργα υποδομών είναι πολύ μεγάλη, καθώς έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους και οι δύο πλευρές», δήλωσε ο  Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής, Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανωτής του Forum.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.