Σε μήνα των αντιθέσεων αναδέχθηκε ο Απρίλιος όσον αφορά την εικόνα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Και αυτό γιατί οι αγοραστές συνέχισαν να δείχνουν την πίστη τους στην μελλοντική ανάκαμψη της αγοράς του ξηρού φορτίου επενδύοντας στην απόκτηση φορτηγών, την ίδια ώρα κατά την οποία σημειώθηκε πτώση στους δείκτες και στα ναύλα.
Σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού Οίκου Golden Destiny ο γενικός δείκτης του Baltic Exchange έκλεισε τον Απρίλιο με πτώση της τάξεως του 13,5% από την έναρξη του μήνα, με τους επιμέρους δείκτες των διαφόρων κατηγοριών πλοίων να σημειώνουν επίσης πτώση της τάξεως του 29% για το Capesize, 14% για το Panamax και κάτι παραπάνω από 2% για τα Supramax. Εξαίρεση στην κανόνα ήταν τα μικρότερα Handysize που σημείωσαν μικρή άνοδο της τάξεως του 3%. Αντίστοιχα, οι μέσες τιμές ναύλων στις τρεις αυτές κατηγορίες πλοίων παρουσίασαν μηνιαία πτώση της τάξεως του 27%, 14% και 1% κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας αφού υπήρξαν λιγότερα φορτία ενώ στη θάλασσα έπεσαν περισσότερα νεότευκτα.
«Με βάση τα στατιστικά της εταιρείας μας, κατά τον μήνα Απρίλιο 64 πλοία αναφέρθηκαν ότι άλλαξαν χέρια με την μερίδα του λέοντος να πηγαίνει σε Έλληνες πλοιοκτήτες σε ποσοστό περίπου 44% των πλοίων» επισημαίνει Σοφία Κοκκίνη επικεφαλής του τμήματος HEAD OF RESEARCH & VALUATIONS της Golden Destiny:
«Οι αγοραπωλησίες αυτές έγιναν σε τιμές, αν όχι ελαφρά αυξημένες σε κάποιες περιπτώσεις, τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με τον προηγούμενο μήνα, καταδεικνύοντας ότι οι αγοραστές αν μη τι άλλο δεν αποθαρρύνθηκαν από την πτώση της αγοράς σε επίπεδο ναύλων» και προσθέτει:
«Το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον σε πιθανή αντίδραση στην διόρθωση που έγινε στη ναυλαγορά ώστε να ξεκαθαριστεί αν πρόκειται για παροδική τάση ή για μια σταθεροποίηση της αγοράς ξηρού φορτίου πάνω κάτω σε αυτά τα επίπεδα. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των πλοίων, παρουσίασαν σχετική σταθεροποίηση προς το τέλος του μήνα καθώς πολλοί επίδοξοι αγοραστές αποφάσισαν να αποστασιοποιηθούν για λίγο διάστημα με την ελπίδα μιας πιο ξεκάθαρης εικόνας σχετικά με την κατεύθυνση της αγοράς στο όχι και τόσο μακροπρόθεσμο μέλλον».
Δεξαμενόπλοια
Σύμφωνα με την Golden Destiny η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει πιεσμένη με μερικές εκλάμψεις λόγω πρόσκαιρης ζήτησης σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Το αγοραστικό ενδιαφέρον παρέμεινε «παγωμένο» παρά την μείωση των τιμών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα κατά την διάρκεια του μήνα να αναφερθούν μόλις 17 αγοραπωλησίες, οι οποίες σε σύγκριση με τον μήνα Μάρτιο παρουσιάζουν μείωση σε ποσοστό 55%.
«Πολλοί εκτιμούν ότι οι τιμές των δεξαμενόπλοιων είναι πλέον σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Αν συγκριθούν με εκείνες που ίσχυαν έναν χρόνο πριν ένα χρόνο διαπιστώνεται ότι για πλοία ηλικίας πέντε ετών τύπου VLCC, Aframax και MR η πτώση των τιμών είναι της τάξεως του 21%, 28% και 18% αντίστοιχα. Παρόλα αυτά οι όποιες ορέξεις των αγοραστών σκοντάφτουν στον εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων στην αγορά προς πώληση ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει σε πλοία 5ετίας και νεώτερα» δηλώνει η Σοφία Κοκκίνη.
Στον κλάδο των containers, η αγορά συνέχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης, με μικρότερη όμως ένταση απ' ότι τον Μάρτιο. Τα ημερήσια ναύλα να συνεχίζουν την άνοδό τους. Αυτό οδήγησε σε αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος και αναπόφευκτα σε αύξηση των τιμών των πλοίων, ενώ υπήρξαν και αρκετές περιπτώσεις όπου οι πωλητές θέλοντας να εκμεταλλευτούν την ανοδική αγορά απέσυραν προσωρινά τα πλοία τους και κατάφεραν να τα «κλειδώσουν» σε ένα ικανοποιητικό μέσο-μακροπρόθεσμο ναύλο.
Ένα από τα χαρακτηριστικά της αγοράς των containers είναι η επιστροφή επενδυτικών κεφαλαίων στον κλάδο με διάθεση για μαζικές εξαγορές πλοίων, παρόλο που δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν η ανοδική πορεία του κλάδου θα συνεχιστεί επί μακρόν καθώς και ποιο θα είναι το αποτέλεσμα των συνεργιών που έχουν συναφθεί μεταξύ μερικών από τους βασικούς παίκτες στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.