26 Μαΐ 2017

Στη Βουλή τα προβλήματα στα λιμάνια λόγω της Πλοηγικής Υπηρεσίας




Έκταση πήρε το θέμα με τα προβλήματα που  προκαλούν στην κρουαζιέρα και γενικότερα τη ναυτιλία οι ελλείψεις της πλοηγικής υπηρεσίας, το οποίο ανέδειξε το newmoney.gr. Οι καθυστερήσεις  λόγω της υποστελέχωσης και της έλλειψης υποδομών της πλοηγικής υπηρεσίας, ειδικά αυτή την περίοδο κατά την οποία τόσο η τουριστική όσο και η εμπορευματική κίνηση ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά αυξάνει απαξιώνουν τη λιμενική βιομηχανία της χώρας και θολώνουν την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Η πλοηγική υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη σε απόλυτο βαθμό αφού η οργανική σύνθεση των δεκατριών πλοηγικών σταθμών σε όλη την Ελλάδα από 222 άτομα που ήταν , έχει μειωθεί στα 110. Η υπόθεση έφθασε στη Βουλή ενώ απάντηση έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Πιο συγκεκριμένα ερώτηση προς τον ΥΝΑ κατέθεσε ο Τομέαρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, Μάνος Κόνσολας, με αφορμή το περιστατικό κατά το οποίο 3.000 επιβάτες κρουαζιεροπλοίου παρέμειναν επί 4 ώρες εγκλωβισμένοι στο πλοίο, έξω από το λιμάνι του Πειραιά, λόγω της έλλειψης πλοηγού.
Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει:
«Η κυβέρνηση οφείλει να δει την πραγματικότητα και να δώσει άμεσες λύσεις, χωρίς καθυστέρηση και κυρίως χωρίς ιδεοληψίες.
Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να εξετάσει την ανάθεση σε ιδιώτη των υπηρεσιών πλοήγησης ή την παροχή αυτονομίας στην πλοηγική υπηρεσία, η οποία θα πρέπει να αναλάβει και την απόλυτη ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και αυτονομία και έχοντας τη δυνατότητα να αναπτύξει συνεργασία με ιδιώτες.
Η εικόνα επιβατών κρουαζιεροπλοίων να μην μπορούν να βγουν στον Πειραιά ή σε άλλα λιμάνια λόγω της υπολειτουργίας της πλοηγικής υπηρεσίας, εκθέτει τη χώρα. Όπως την εκθέτουν και οι κλειστοί αρχαιολογικοί χώροι για τους επισκέπτες των κρουαζιεροπλοίων.
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί για την ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας σε προσωπικό και υποδομές;
2. Εάν το Υπουργείο έχει συναίσθηση των αρνητικών συνεπειών, στην κρουαζιέρα, στη ναυτιλία και στη λειτουργία των λιμανιών, από τα προβλήματα στη λειτουργία της υπηρεσίας.
3. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στη λειτουργία της πλοηγικής υπηρεσίας; Προτίθεται η κυβέρνηση να εξετάσει την ανάθεση σε ιδιώτες των υπηρεσιών πλοήγησης ή εναλλακτικά την ανεξαρτητοποίηση της πλοηγικής υπηρεσίας ώστε να λειτουργεί αυτόνομα και με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, έχοντας τη δυνατότητα να αναπτύξει συνέργειες και με τον ιδιωτικό τομέα;
Για το ίδιο θέμα έκανε  δηλώσεις ο βουλευτής Ηρακλείου Σπύρος Δανέλλης στη Βουλή και πιο συγκεκεριμένα,  για καθυστέρηση δύο ωρών στην πλοήγηση μεγάλου κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι του Πειραιά, μέχρι να φτάσουν ρυμουλκό και πλοηγός.

 Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  από την πλευρά του τόνισε: 
1. Με ευθύνη παλαιότερων κυβερνήσεων μειώθηκε ο αριθμός των οργανικών θέσεων στην Πλοηγική Υπηρεσία. Ο εξοπλισμός της Υπηρεσίας ήταν παλαιός και χωρίς την απαιτούμενη συντήρηση. Η τελευταία φορά που είχαν γίνει προσλήψεις στην Πλοηγική Υπηρεσία ήταν το 2008. Κατά συνέπεια η Υπηρεσία υποβαθμιζόταν συστηματικά. Τα τελευταία δύο χρόνια, ολοκληρώθηκαν διαδικασίες για την πρόσληψη έξι στελεχών της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ενώ το επόμενο διάστημα ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την πρόσληψη 4 πλοηγών, δύο εκ των οποίων θα διατεθούν στον Πειραιά, για την κάλυψη του συνόλου των κενών οργανικών θέσεων.
2. Μετά από συντονισμένες ενέργειες, η ΓΓΛΛΠΝΕ προωθεί την αύξηση των οργανικών θέσεων στην Πλοηγική Υπηρεσία. Οι περισσότερες θα διατεθούν στον Πειραιά όπου οι ανάγκες είναι μεγάλες.
3. Από τις αρχές του 2016 έχει ξεκινήσει μεγάλη προσπάθεια για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Πλοηγικής Υπηρεσίας, με την αγορά 10 μηχανών και την ναυπήγηση επτά νέων πλοηγίδων, μία εκ των οποίων προτείνεται να είναι παντός καιρού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που είχε γίνει προμήθεια για την ανανέωση σκαφών, ήταν το 2003.
4. Η μόνη αναφορά, στην οποία ίσως στηρίζεται η δήλωση του κ. Δανέλλη, είναι δημοσίευμα για καθυστέρηση κρουαζιερόπλοιου μήκους 300 μέτρων, το πρωί της περασμένης Κυριακής. Όμως, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά, το πλοίο ήταν υποχρεωμένο να παραμείνει αρόδο, γιατί, βάσει του ΔΚΑΣ, είχαν προτεραιότητα τα πλοία της Ακτοπλοΐας, τα οποία αναχωρούσαν εκείνη την ώρα και έβγαιναν από το λιμάνι. Ο διαθέσιμος πλοηγός πήγε εγκαίρως στο συγκεκριμένο πλοίο και ενημερώθηκε από το Κέντρο Θαλάσσιας Κυκλοφορίας ότι θα υπήρχε καθυστέρηση, λόγω του απόπλου των πλοίων της ακτοπλοΐας, που έβγαιναν από το λιμάνι. Έτσι ο πλοηγός διατέθηκε στα εμπορικά πλοία που περίμεναν πλοήγηση στον εμπορικό σταθμό. Όταν, στις 07.35 πμ, βγήκαν από το λιμάνι τα πλοία που είχαν προτεραιότητα βάσει του ΔΚΑΣ, ο πλοηγός επιβιβάστηκε στο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο έδεσε στις 08.21 πμ.
Επί χρόνια κανείς δεν ασχολιόταν με την Πλοηγική Υπηρεσία. Για πρώτη φορά γίνονται τέτοιες προσπάθειες αναβάθμισής της, σε εξοπλισμό και προσωπικό, και για πρώτη φορά ασκούνται τέτοιες πιέσεις . Το προσωπικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας Πειραιά, παρά τις δυσκολίες της υπηρεσίας, εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα την κρουαζιέρα, για τους γνωστούς λόγους. Τυχόν καθυστερήσεις, αφορούν στις πλοηγήσεις των εμπορικών πλοίων, ιδιαίτερα στην περιοχή της Ελευσίνας, αλλά θα αντιμετωπιστούν πλήρως με την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης της Πλοηγικής Υπηρεσίας από την ΓΓΛΛΠΝΕ.

Κατά συνέπεια, η προσπάθεια του κ. Δανέλλη να στηρίξει την επιχειρηματολογία του για δήθεν αδυναμία της κυβέρνησης να δημιουργήσει φιλοεπενδυτικό κλίμα, είναι ατυχής. Αν ο κ. Δανέλλης δεν είναι ικανοποιημένος από αυτά, θα ήταν χρήσιμο να καταθέσει μία επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, για να πάρει κι άλλες απαντήσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.