30 Μαΐ 2017

Χρ.Λαμπρίδης: «Για πρώτη φορά ιεραρχήσαμε τα λιμάνια βάσει των αναγκών τους»




Στη  χάραξη  της νέας λιμενικής πολιτικής στην οποία προχωράει το Υπουργείο Ναυτιλίας με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων μέσω παραχωρήσεων και όχι πωλήσεων, στην ιεράρχηση των λιμανιών βάση των αναγκών τους που πρέπει να καλυφθούν  καθώς και στην ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας με προσωπικό και νέα σκάφη, αναφέρθηκε ο Χρήστος Λαμπρίδης Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική, μιλώντας  σήμερα  στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής.

«Για πρώτη φορά ιεραρχήσαμε  τα  λιμάνια βάσει των αναγκών τους και των επεμβάσεων που  χρειάζεται  να κάνουμε επεμβάσεις.  Σε ποιά  άμεσα και σε  ποιά σε δεύτερη φάση. Βρισκόμαστε σε επαφή με τα λιμενικά ταμεία, τους φορείς διαχείρισης λιμένος, ώστε βάση  αυτής της ιεράρχησης προτεραιοτήτων να αρχίσουν οι παρεμβάσεις.
Η Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας πραγματικά είναι εργαλείο που για πρώτη φορά μας δίνει την δυνατότητα να έχουμε μια συγκροτημένη πολιτική στον τομέα της κρουαζιέρας».

 Παραχωρήσεις και όχι πωλήσεις
Ο Χρ.Λαμπρίδης αναφέρθηκε και στις παραχωρήσεις λιμένων:
 «Για τα δέκα λιμάνια τουλάχιστον που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, αυτό που γνωρίζω είναι ότι η  προηγούμενη κυβέρνηση ήθελε   να πάμε στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.
 Και η πρόταση που έρχεται τώρα είναι ότι δεν πωλούνται οι μετοχές των λιμανιών. Θα κάνουμε   παραχωρήσεις συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Αυτή η πρακτική δεν είναι μια πρακτική που συνδέεται με κάποια ιδεοληψία αριστερή. Είναι η βέλτιστη ευρωπαϊκή πρακτική, είναι η βέλτιστη διεθνής πρακτική η οποία  μπορεί να προσελκύσει  ιδιώτες επενδυτές που  ενδιαφέρονται να αναλάβουν και να επενδύσουν  σε συγκεκριμένη υπηρεσία, που έχουν γνώση και δεν ενδιαφέρονται να πάρουν εξ ολοκλήρου ένα λιμάνι».

Πλοηγική υπηρεσία
Για την πλοηγική υπηρεσία ο γγ Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής επεσήμανε:
« Οι καθυστερήσεις τριών ή τεσσάρων ωρών σε κρουαζιερόπλοιο, εξαιτίας της έλλειψης πλοηγού, δεν υπάρχει ως θέμα. Όλοι οι πλοηγοί  εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τα κρουαζιερόπλοια. Υπάρχουν εμπορικά πλοία στην Ελευσίνα που έχουν καθυστερήσει και πράγματι υπάρχουν ελλείψεις  και πρέπει να γίνει πρόσληψη προσωπικού, αλλά δεν δημιουργούνται προβλήματα   στην κρουαζιέρα.
Για πρώτη φορά,  μετά από πάρα πολλά χρόνια που γίνονται ενέργειες στην πλοηγική υπηρεσία.
 Είναι η πρώτη φορά που από το 2003  που προμηθευόμαστε μηχανές.  Πρόκειται για 10 μηχανές. Βγήκε ο διαγωνισμός, ήρθαν οι εταιρείες, συμμετείχαν και θα ανοίξουν οι προσφορές. Είναι η πρώτη φορά από  το 2003 που υπάρχει  σχεδιασμός για να προμηθευτούμε επτά νέα σκάφη.
 Είναι η πρώτη φορά από το 2008 που γίνονται προσλήψεις προσωπικού. Καλύψαμε όλες τις κενές οργανικές θέσεις. Και στο νομοσχέδιο τώρα του Υπουργείου Ναυτιλίας αυξάνουμε τις θέσεις στην πλοηγική υπηρεσία» και προσέθεσε:
 «Άρα λοιπόν υπάρχει σχεδιασμός και άμεσα θα έχουμε αποτελέσματα.  Να πω επίσης ότι και η πλοηγική υπηρεσία μας δίνει και ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Είναι πάρα πολύ φθηνή. Σας λέω η είσοδος ενός κρουαζιερόπλοιου στον Πειραιά, μπορεί να είναι και οκτώ φορές πιο φθηνή απ’ ότι σε ένα λιμάνι  της βόρειας Ευρώπης».  

Το δεύτερο ζήτημα αφορά μια μικρή αναφορά στο Λαύριο ότι όντως υπάρχει πρόταση. Με πρωτοβουλία του Υπουργείου μας,  κατατέθηκε η πρόταση των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου και ζητήσαμε περισσότερες επεξεργασίες, γιατί υπήρχαν κενά στην πρόταση που υπήρχε, ήρθε και το ΤΑΙΠΕΔ σε σύσκεψη που έγινε με δική μας πρωτοβουλία και έχουν αναλάβει να φέρουν  μία νέα βελτιωμένη πρόταση, ώστε να παραχωρήσουμε σε μια διαδικασία παραχωρήσεων.
Λιμενική διακυβέρνηση
Τέλος ο Χρήστος Λαμπρίδης αναφέρθηκε στην λιμενική διακυβέρνηση και στην προσπάθεια που γίνεται  για τη δημιουργία ενός πιο λειτουργικού συστήματος:

 «Υπάρχει  ένα μεγάλο ζήτημα. Έχουμε μια πανσπερμία λιμενικών ταμείων. Από 54 λιμενικά ταμεία το 2001, σήμερα έχουμε 83 συν 13 ακόμα φορείς διαχείρισης. Με πρωτοβουλία του Υπουργού συστάθηκε επιτροπή για να εξετάσει αυτό το ζήτημα, ώστε να πάμε σε ένα νέο σύστημα  που να είναι βιώσιμο. Το σημερινό δεν είναι βιώσιμο. Η προηγούμενη πρόταση που υπήρχε στο νόμο του 2012 δεν μας οδηγεί σε ένα βιώσιμο σύστημα, γιατί πλέον έχουμε ιδιωτικά λιμάνια στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Πάμε λοιπόν  σε ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.