9 Ιαν 2014

Βολές του Γ.Γράτσου για την ασταθή ναυτιλιακή πολιτική της κυβέρνησης








Ευθείες βολές κατά της κυβέρνησης και της πολιτικής αιφνιδιασμών απέναντι στην ελληνική ναυτιλία έριξε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος προφανώς παίρνοντας αφορμή από τις πρόσφατες εξελίξεις όταν με νόμο έγινε υποχρεωτική η καταβολή της…εθελοντικής εισφοράς των Ελλλήνων εφοπλιστών προς το κράτος.




«Στο απόγειό της στα τέλη της δεκαετίας του ’70, την Ελληνική σημαία ύψωνε η μεγάλη πλειοψηφία του Ελληνόκτητου στόλου.  Από την δεκαετία του ‘80 άρχισε η συρρίκνωση λόγω άστοχων παρεμβάσεων των Ελληνικών κυβερνήσεων. Το 1987 είχε το 48.7%. Σήμερα έφθασε να αποτελεί μόνο το 23% του Ελληνόκτητου στόλου.

Αυτό είναι ενδεικτικό του τι μπορεί να συμβεί πολύ σύντομα με απερίσκεπτες και αναποτελεσματικές νομοθετικές παρεμβάσεις» τόνισε ο Γ.Γράτσος  στην ομιλία του στη διάρκεια της εκδήλωσης για την κοπή τηςπίτας του ΝΕΕ:



«Εκ του αποτελέσματος είναι σαφές ότι οι Ελληνικές κυβερνήσεις δεν κατανόησαν ποτέ την έννοια της ανταγωνιστικότητος.

Προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία της ναυτιλίας είναι η εμπιστοσύνη όσον αφορά την σταθερότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Πριν λίγες εβδομάδες η ναυτιλία βίωσε έναν δυσάρεστο αιφνιδιασμό, με την ανατροπή όχι μόνο συμφωνηθέντων και υπογεγραμμένων όρων αλλά και Συνταγματικά κατοχυρωμένων διατάξεων. Αυτό δεν θα ωφελήσει μακροπρόθεσμα την χώρα» και προσέθεσε:



«Χρειάζονται πολλά χρόνια και κόποι για να οικοδομηθεί ένα αξιόλογο έργο. Ένας αιφνιδιασμός το κλονίζει σαν καταστρεπτικός σεισμός, και καταρρέει».

Ο πρόεδρος του ΝΕΕ έκανε ιδιαίτερη αναφορά  στην ανάληψη της Προεδρίς της ΕΕ από την Ελλάδα: «Η Ελλάδα έχει την τιμή της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως η κατ’ εξοχήν ναυτιλιακή χώρα εύχομαι η συμβολή μας στην ναυτιλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης να είναι τέτοια που θα αναδείξει την Ελλάδα ως το ναυτιλιακό, τουριστικό και διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου» και συμπλήρωσε:



«Ατυχώς η διαδρομή της χώρας μας τα τελευταία 40 χρόνια  δεν δικαιολογεί τόση αισιοδοξία. Η νομοθεσία μας κατάφερε να εξαφανίσει τα Ελληνικά κρουαζιερόπλοια, να καταστήσει ζημιογόνα τα ναυπηγεία μας, την ακτοπλοΐα μας, να απωθήσει σκάφη αναψυχής, και πρόσφατα να κλονίσει την εμπιστοσύνη στην σταθερότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος της ποντοπόρου ναυτιλίας.



Η Ποντοπόρος ναυτιλία των Ελλήνων πρωταγωνιστεί στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές. Είναι δε παράλληλα η κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.



Αυτό το επιτυγχάνει επειδή είναι ανταγωνιστική και καταφέρνει να προσαρμόζεται, στις συνεχώς διαμορφούμενες νέες συνθήκες». 

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.