Είναι γεγονός πως ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή
ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του
αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση
εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές
κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες είτε
διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά.
Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης, είναι οι
παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς όπου,
σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτές απαριθμούν τα 20 κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2016 τα
οποία στο σύνολο θα έχουν μεταφορική ικανότητα 62.300 επιβάτες, το συνολικό
tonnage θα ανέρχεται σε 2.300.000 κοχ και το κόστος θα υπερβεί τα 14 δισ. $.
Η δύναμη του στόλου της κρουαζιέρας ανέρχεται
σήμερα στα 335 πλοία Διεθνών πλόων με μεταφορική ικανότητα 480.000 επιβατών. Ο
συνολικός αριθμός επισκεπτών φτάνει τα 22 εκατομμύρια εκ των οποίων τα 6,5
εκατομμύρια στην Ευρώπη. Όσον αφορά τα έσοδα από τον κλάδο αυτό της τουριστικής
ναυτιλίας, αυτά ανέρχονται στα 36 δις $, εκ των οποίων τα 16 δισ. $ για την
Ευρώπη. Για τη χώρα μας το μερίδιο από τα προαναφερόμενα οφέλη και μεγέθη είναι
πολύ μικρό και θα σας πω πως μετά βίας το ποσό συναλλάγματος φτάνει για την
Ελλάδα τα 600 εκατομμύρια € έναντι της μεγάλης μερίδας των γειτονικών
Μεσογειακών χωρών όπως της Ιταλίας που είναι 4,5 δισ. € όπου υπολογίζονται σοβαρά
και τα έσοδα από τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, κάτι το οποίο είναι σχεδόν
ανύπαρχτο σήμερα για την Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.