Ύστερα από αρκετό διάστημα, οι βασικοί παράγοντες των διαλύσεων όπως, η ζήτηση και οι τιμές
δείχνουν να έχουν επανακάμψει προσφέροντας έτσι το κίνητρο στους πλοιοκτήτες να προβούν σε
διαλύσεις των υπερήλικων πλοίων αλλά από την άλλη η θετική μέχρι τώρα πορεία των ναύλων σε
όλους τους τομείς, με ενδεχομένως μόνη εξαίρεση αυτή των Containers, λειτουργεί κάπως
αποτρεπτικά στο να παρθεί αυτή η απόφαση.
Η Ινδία, σε γενικές γραμμές δείχνει να έχει ξεπεράσει προς το παρόν τα προβλήματα της
νομισματικής ισοτιμίας και οι τιμές του σιδήρου το τελευταίο διάστημα έχουν παρουσιάσει
σταθεροποιητικές τάσεις, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης ιδιαίτερα για πλοία όπου το
Light Weight (LDT) είναι μεταξύ 5,000 – 10,000 LDT καθώς οι End Buyers μετά από την εμπειρία
του προηγούμενου χρόνου με τις έντονες διακυμάνσεις στη ρουπία και στις τιμές του σιδήρου,
προτιμούν να μην είναι εκτεθειμένοι με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Το Πακιστάν, συνεχίζει να μην μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη τα επίπεδα των προσφερομένων
τιμών της Ινδία και του Μπαγκλαντές. Αυτό μάλλον οφείλεται και στην έλλειψη των δεξαμενόπλοιων
από την αγορά στην παρούσα φάση, τα οποία είναι η κύρια προτίμηση του Πακιστάν, ενώ από την
άλλη τα Containers τα οποία υπάρχουν στην αγορά είναι απαγορευτικά λόγω του βυθίσματος τους
(Draft Issues).
Στο Μπαγκλαντές, τελικά οι εκλογές έγιναν και σιγά - σιγά οι αναταραχές έχουν αρχίσει και
κοπάζουν, οδηγώντας έτσι τους End Buyers και πάλι στην αγορά αλλά και σε αυτή την περίπτωση για
πλοία μικρότερου τονάζ, καθώς φοβούνται μήπως η πολιτική αναταραχή αναζωπυρωθεί και βρεθούν
εκτεθειμένοι και αυτοί με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Η Κίνα, δεν έχει καταφέρει να μπει ακόμη στην αγορά, καθώς τα επίπεδα των τιμών της δεν είναι
καθόλου ανταγωνιστικά και παρά την οποιαδήποτε προσπάθεια των End Buyers να αγοράσουν κάποια
μη Κινεζικά πλοία, ώστε να έχουν κάποια αποθέματα λόγω των επερχόμενων αργιών, οι προσπάθειες δεν απέφεραν καρπούς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 561,341 DWT, εκ των
οποίων περίπου το 43% (243,569 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (102,011 DWT)
δεξαμενόπλοια και το 39% (215,761 DWT) Containers.Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 - $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Ανάλυση: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.