Συνεχίζεται η πτωτική πορεία του δείκτη της ναυλαγοράς. Από την αρχή
του χρόνου και πιο συγκεκριμένα από την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014
όπου ο δείκτης είχε κλείσει στις 1.246 μονάδες, ο BDI έχει παρουσιάσει
μία πτώση της τάξης του 39% περίπου. Όλοι οι τύποι των πλοίων
παρουσιάζουν μείωση των ημερησίων εσόδων τους, αλλά ιδιαίτερα ο κλάδος
των Capes που έχει φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτά των Handysize.
«Αναφορικά με την πορεία του μέσου όρου των ημερησίων εσόδων, από
τις αρχές του χρόνου τα έσοδα των Capes έχουν παρουσιάσει μείωση της
τάξης του 68% δηλαδή από τα 33.514 δολ την ημέρα στα 10.608 δολ. την
ημέρα, τα Panamax μείωση της τάξης του 18%, τα Supramax μείωση 13% και
τα Handysize μείωση 6,5% περίπου.
Πολλές φορές έχουμε επισημάνει την βαρύτητα που έχουν τα Capes στην
πορεία του δείκτη, τα οποία συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους πλοίων
παρουσιάζουν και την μεγαλύτερη μεταβλητότητα» επισημαίνει ο διεθνής
ναυλομεσιτικός οίκος G.Mοundreas SA:
«Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2014 θα είναι μία καλή χρονιά για τα
Capes, συγκριτικά με το 2013, καθώς για τους επόμενους 18 - 24 μήνες
αναμένεται η προσφορά (Supply) να είναι περιορισμένη. Πιο συγκεκριμένα
εκτιμάται ότι για τα επόμενα 2 χρόνια η αύξηση του στόλου θα κυμανθεί
περίπου στο 5%, αύξηση η οποία είναι από τις μικρότερες που έχει δει ο
κλάδος, ακόμη και πριν το ξέσπασμα της κρίσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αν θέλει κάποιος να βάλει μία παραγγελία
για Cape, τα ανοίγματα (Open Berth Slots) που υπάρχουν στα ναυπηγεία
είναι για τα τέλη του 2015, άρα παράδοση το 2017, και αυτά τα ανοίγματα
είναι σε ναυπηγεία τα οποία δεν έρχονται πρώτα στην προτίμηση των
πλοιοκτητών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.