Την περασμένη εβδομάδα οι ναυπηγοί των μεγαλύτερων γιοτ του κόσμου
συγκεντρώθηκαν στο ξενοδοχείο May Fair στο Λονδίνο στο πλαίσιο της
ετήσιας συνάντησης με εκπροσώπους των media, αλλά και υποψήφιους
αγοραστές. Το πάρτι άναψε για τα καλά, ωστόσο ένα ερώτημα απασχολούσε τη
σκέψη των παρευρισκόμενων: γιατί απουσιάζουν οι Κινέζοι...
Καλή απορία, αν σκεφτεί κανείς ότι η Κίνα είναι η χώρα με τους
περισσότερους δισεκατομμυριούχους (22 τον αριθμό), η περιουσία των
οποίων ανέρχεται σε 239,6 δισ. δολάρια.
Άνθρωποι όπως ο Peter Lurssen, κατασκευαστής του μεγαλύτερου γιοτ
στον κόσμο, μήκους... 180 μέτρων (η τιμή υπολογίζεται σε τουλάχιστον 300
εκατ. δολάρια), αλλά και ο Dick Van Lent, CEO της Feadship, διστάζουν
να “χτυπήσουν την πόρτα” αυτής της πάμπλουτης αγοράς.
Κι αυτό, γιατί, παρά αυτόν τον συσσωρευμένο πλούτο, οι Κινέζοι
μεγιστάνες δεν φαίνεται να συγκινούνται από το “μεσογειακό όνειρο” να
είναι ιδιοκτήτες πολυτελών θαλαμηγών και υπάρχουν πολλοί λόγοι που
εξηγούν αυτό το μυστήριο.
Όπως αναφέρει ο ρεπόρτερ του Bloomberg, Angus Bennett, αφενός στην
αχανή Κίνα υπάρχει έλλειψη μαρίνων και κατάλληλων υποδομών για να έχει
κανείς σούπερ γιοτ, αφετέρου η δαιδαλώδης γραφειοκρατία κάνει ηράκλειο
άθλο τις διαδικασίες αγοραπωλησίας σκαφών, ενώ άλλος ένας αποτρεπτικός
παράγοντας είναι ο υψηλότατος φόρος πολυτελείας που φτάνει το 45%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.