29 Ιαν 2014

Υπουργικές κόντρες για το ν/σ για τον Θαλάσσιο Τουρισμό

Μεγάλη χρονοκαθυστέρηση παρουσιάζει  η προσπάθεια της κυβέρνησης να  ψηφίσει στη Βουλή το πολυπόθητο για την αύξηση των εσόδων της, νομοσχέδιο για τον Θαλάσσιο Τουρισμό.   Μπορεί η αίσθηση που έχει μείνει στον κόσμο ότι τα θέμα έχει λήξει  όμως η δεν ισχύει. Και αυτό γιατί υπάρχουν κόντρες μεταξύ των υπουργών. Το πιο σοβαρό θέμα εμπλοκής αφορά στην άρση του καμποτάζ για τα σκάφη αναψυχής. Το υπάρχον σχέδιο νόμου προβλέπει μερική άρση του καμποτάζ αφού δίνει  τη δυνατότητα ναύλωσης σκαφών με σημαία τρίτων χωρών υπό προϋποθέσεις, όπως είναι η ασφάλεια, το μήκος, ο αριθμός επιβατών, το υλικό κατασκευή.


Η θέση του υπουργείου Τουρισμού και της ηγεσίας του είναι αντίθετη:

«Άποψή μας είναι η αναγκαιότητα  απελευθέρωσης των πλόων, υπό την έννοια της άρσης πλείστων αδικαιολόγητων για μια σύγχρονη χώρα διοικητικών εμποδίων που υφίστανται, ώστε να κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες για αναψυχή όσο το δυνατόν περισσότερα σκάφη υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού» και συνεχίζει:
«Τα σκάφη πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ελεύθερα κινούμενα μεταφορικά μέσα αναψυχής, που βεβαίως ελέγχονται, αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζουν και έσοδα στον τουρισμό και στο κράτος λόγω της εισόδου, της παραμονής τους και κυρίως του μόνιμου ελλιμενισμού τους στις ελληνικές μαρίνες: πάγια έσοδα, από καύσιμα/συντήρηση, επισκευές, προμήθεια πρώτων υλών για τα σκάφη, θέσεις εργασίας αλλά και έσοδα από τα εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία, εκδρομές, αρχαιολογικούς χώρους και έσοδα από τον μόνιμο ελλιμενισμό».

Από την πλευρά του, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θέλει τη μερική άρση του καμποτάζ όπως και οι επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι θεωρούν ότι θα υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ ενός υπό μη κοινοτική σημαία σκάφους που δεν πληρώνει κανέναν φόρο, δεν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές στα πληρώματά του, δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις των διεθνών συμβάσεων εργασίας, δεν ελέγχεται επαρκώς για τα σωστικά μέσα και την κατάσταση του σκάφους και το οποίο προσφέρει χαμηλότερους ναύλους απέναντι σε ένα κοινοτικό που πληρώνει για τα πάντα.

Οι απώλειες εσόδων για την ελληνική οικονομία από τον μαρασμό του θαλασσίου τουρισμού φθάνουν τα 2,7 δισ. ευρώ και περίπου 300.000 μη αξιοποιημένες θέσεις εργασίας.
Το νομοσχέδιο τριγυρνάει στο υπουργείο Ναυτιλίας περίπου 4 χρόνια. Προηγήθηκε η κατάργηση του υπουργείου, η διάσπαση και η επανασύστασή του, ενώ αυτά τα 4 χρόνια έχουν αλλάξει 7 υπουργοί και υφυπουργοί , γεγονός το οποίο σημαίνει, ότι ο καθένας έκανε τις δικές του προσθήκες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.