23 Ιαν 2014

Αν και πέφτει η ναυλαγορά οι εφοπλιστές επενδύουν σε πλοία

Σημάδια αντίστασης παρουσιάζει η ναυλαγορά παρά  την διορθωτική της ναυλαγοράς  τάση παρά τη διόρθωση που κάνει. Η παρούσα τιμή του BDI που αφορά ο ξηρό φορτίου είναι πάνω από 70% περίπου συγκριτικά με την τιμή του δείκτη την ίδια ημέρα των δύο προηγούμενων χρόνων και περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτή του 2011. Πιο συγκεκριμένα, στα μέσα Ιανουαρίου του 2011 ο δείκτης ήτανε στις 1,370 μονάδες, το 2012 στις 862 μονάδες και το 2013 στις 825 μονάδες.
 
«Βάσει ιστορικών στοιχείων το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, συνήθως, είναι το πιο χαμηλό τρίμηνο καθώς εκτός από τις αργίες στη Δύση και στην Ασία, υπάρχει και το φαινόμενο της εποχικότητας λόγω των καιρικών συνθηκών που επηρεάζουν την παραγωγή (εξόρυξη) των εξαγωγικών χωρών και την ζήτηση για εμπορεύματα των χωρών που εισάγουν, έχοντας σαν αποτέλεσμα την διόρθωση του δείκτη και την μείωση των ημερησίων εσόδων των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
 
«Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν τις αργίες η Κίνα αυξάνει τις εισαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία και την Βραζιλία καθώς μετά τις εορτές τα κινεζικά ορυχεία εξόρυξης του μεταλλεύματος κλείνουν λόγω του βαρύ χειμώνα ενώ ταυτόχρονα οι εξαγωγές από Αυστραλία και Βραζιλία το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου είναι αρκετά μειωμένες λόγω των έντονων βροχοπτώσεων οι οποίες διακόπτουν τη λειτουργία των ορυχείων».
 
Οι συνολικές εισαγωγές της Κίνας σε Iron Ore το 2013 έφτασαν τους 820 εκ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 10% συγκριτικά με το 2012. Οι αναλυτές στη Shanghai εκτιμούν ότι φέτος οι εισαγωγές θα αυξηθούν κατά 100 εκ. τόνους καθώς αναμένουν ότι θα υπάρξει αύξηση στην κινεζική παραγωγή χάλυβα, αρκετά αυξημένο νούμερο από αυτό του Metallurgical
Industry Planning and Research Institute το οποίο τοποθετεί την αύξηση στους 30 εκ. τόνους περίπου.
 
Πάντως, παρά την πτώση του  δείκτη της ναυλαγοράς,  οι πλοιοκτήτες προχωρούν σε νέες παραγγελίες για ναυπηγήσεις  ή αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Για τον λόγο αυτό  οι τιμές συνεχίζουν να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις τόσο στα νεότευκτα όσο και στα μεταχειρισμένα πλοία.
 
«Για τα νεότευκτα πλοία, εκτιμάται ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται, τουλάχιστον για το επόμενο τρίμηνο. Πιο συγκεκριμένα για τα Capes οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 6,9%, τα Panamax 3,4%, Ultramax/Handymax 4,9% και Handysize 2.7%. Αντίστοιχα για τα μεταχειρισμένα πλοία 5αετίας έως 10εατίας εκτιμάται ότι η αύξηση των τιμών για το επόμενο τρίμηνο θα είναι για τα Capes 17%, Panamax 15%, Ultramax/Handymax 10% και για τα Handysize 10%» επισημαίνει ο G. Moundreas SA.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.