Aναδημοσίευση
από το newmoney.gr
Τα «υδρόβια σιδερένια πουλιά», μετά από προσπάθειες ετών, θα
αρχίσουν να πετάνε στους ελληνικούς ουρανούς και να προσθαλασσώνονται
στις ελληνικές θάλασσες από τα μέσα της προσεχούς άνοιξης.
Τα υδατοδρόμια που θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στα νησιά, θα
δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και θα κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση
της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς τόσο για
τους κατοίκους, όσο και για τους και τουρίστες, βρίσκονται την τελική
ευθεία.
Σε συνεργασία τα υπουργεία Ναυτιλίας-Αιγαίου και Μεταφορών- Υποδομών
υλοποιούν το πλάνο για τη σύνδεση των λιμανιών της χώρας με υδροπλάνα. Ο
Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο
συναρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος,
έχοντας στα χέρια τους τον φάκελο των Υδατοδρομίων έδωσαν εντολή να
εξαλειφθούν όλες οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις προκειμένου από τα μέσα
Απριλίου να αρχίσουν τα δρομολόγια.
«Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης θεωρεί ότι η ανάπτυξη του κλάδου των
υδροπλάνων μπορεί να συμβάλλει στις πολιτικές που προωθεί το υπουργείο
για τη Νησιωτικότητα. Με την ακτοπλοΐα να είναι στα όρια της ο υπουργός
υλοποιεί ένα σχέδιο που θα δώσει λύσεις σε συχνά προβλήματα που
αντιμετωπίζουν οι νησιώτες. Ο χάρτης των υδροπλάνων απλώνεται σε όλη την
ελληνική επικράτεια» επισημαίνουν πολιτικοί κύκλοι του ΥΝΑ και
προσθέτουν:
«Η Ελληνική Προεδρία, άλλωστε, και το υπουργείο Ναυτιλίας επιδιώκει να
υπογραμμίσει ότι η μεγάλη απόσταση των νησιών σε σχέση με την ευρωπαϊκή
ενιαία αγορά τα εκθέτει σε φαινόμενα οικονομικής και βιομηχανικής
στασιμότητας και αποπληθυσμού, που πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο
ειδικών μέτρων εκ μέρους των θεσμικών οργάνων της ΕΕ.
Τα υδροπλάνα μπορούν να αποτρέψουν τον περιφερειακό και κοινωνικό
αποκλεισμό και να προσφέρουν ευκαιρίες ανάπτυξης στα μικρά και
απομακρυσμένα νησιά μας».
Ήδη η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών
Επενδύσεων έχει γνωμοδοτήσει επί των αιτήσεων για ίδρυση και λειτουργία
υδατοδρομίων στα λιμάνια της Κέρκυρας και του Λαυρίου, ενώ εξετάζεται
και ο φάκελος για το λιμάνι του Βόλου. Στο παρελθόν είχαν λειτουργήσει
υδατοδρόμια στις συγκεκριμένες πόλεις και για αυτό τον λόγο αναμένεται
να επαναλειτουργήσουν τον Απρίλιο του 2014, αφού υπάρχουν έτοιμες οι
εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός.
Την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων
επιφανειών προβλέπει ο επενδυτικός νόμος 4146/2013 "Διαμόρφωση Φιλικού
Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις
και άλλες διατάξεις" (άρθρα 32-57).
Όμως υπάρχουν τρεις συμπληρωματικές ΚΥΑ που πρέπει να δημοσιευθούν και
αφορούν τα τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίου δηλαδή, τέλος
προσθαλάσσωσης, τέλος ελλιμενισμού, το τέλος υπηρεσιών εξυπηρέτησης
πτήσεων, τέλη λειτουργίας υδατοδρομίου και την Επιτροπή Υδατοδρόμιων. Η
ΚΥΑ που αφορά τα τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίου είναι στη διαδικασία
έκδοσης ΦΕΚ ενώ οι άλλες δυο εκκρεμούν.
Κέρκυρα-Ιταλία
Πέρα όμως από τη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα υπάρχει
ενδιαφέρον από εταιρείες για τη δρομολόγηση υδροπλάνων που θα συνδέουν
την Κέρκυρα με την Ιταλία. Έχουν γίνει δοκιμαστικές πτήσεις με το
Μπάρι και το Πρίντεζι. Η διάρκεια της πτήσης είναι περίπου 40 λεπτά».
Στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι αισιόδοξοι ότι έως το
καλοκαίρι μπορεί να γίνε πράξει η σύνδεση της Κέρκυρας με την Ιταλία.
Κάθε καινούργιο υδροπλάνο κοστίζει περίπου πέντε εκατομμύρια ευρώ, με
την τιμή, ενώ για τα μεταχειρισμένα η τιμή πέφτει στο να πέφτει στο
1-1.5 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, το κόστος για τη δημιουργία υποδομών και
για την αδειοδότηση κάθε νέου υδατοδρομίου κυμαίνεται από 80.000 έως
100.000 ευρώ.
Για να μπορέσει μια εταιρεία να κάνει απόσβεση θα πρέπει να έχει
πληρότητα στις πτήσεις πάνω από 75% αφού ο αριθμός των επιβατών που
μπορεί να μεταφέρει κάθε πτήση δεν ξεπερνάει τους 20.
Το νομοθετικό πλαίσιο
- Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου χορηγείται
άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου. Προκειμένου για υδατοδρόμιο σε λίμνη, η
άδεια λειτουργίας χορηγείται με απόφαση αποκλειστικώς του Υπουργού
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων», όπου
Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
νοείται μετά τη «διάσπαση» των Υπουργείων το Υπουργείο Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων.
- Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας ο ενδιαφερόμενος υποβάλει αίτηση
στη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης
Αεροδρομίων (Δ.Π.Σ.Α.Α.Α.) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων. Η αίτηση συνοδεύεται από τεχνικό φάκελο, ο οποίος περιέχει σε
έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή τα δικαιολογητικά που αναφέρονται
αναλυτικά στο άρθρο αυτό.
- Μετά την υποβολή της αίτησης, του τεχνικού φακέλου και του
αποδεικτικού καταβολής του παραβόλου, η Δ.Π.Σ.Α.Α.Α., διαβιβάζει εντός
πέντε (5) εργάσιμων ημερών αντίγραφο του φακέλου στις ακόλουθες δημόσιες
υπηρεσίες:
α) Στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (Γ.Ε.Ν.) και στο Γενικό Επιτελείο
Αεροπορίας (Γ.Ε.Α.), προκειμένου να εξετάσουν τυχόν και καθ’ οιονδήποτε
τρόπο επίδραση στις επιχειρησιακές λειτουργίες του Πολεμικού Ναυτικού
και της Πολεμικής Αεροπορίας ή άλλων παραμέτρων της Εθνικής Άμυνας.
β) Στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και
στην Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, προκειμένου να
εξετάσουν την καταλληλότητα της θαλάσσιας περιοχής από πλευράς
προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, ναυτικής ασφάλειας και ασφάλειας της
ναυσιπλοΐας, καθώς και το υποβληθέν Σχέδιο Αντιμετώπισης καταστάσεων
έκτακτης ανάγκης του υδατοδρομίου.
γ) Στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου,
προκειμένου να εξετάσουν τη συμβατότητα με τη λειτουργία του λιμένα.
δ) Στη Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.
- Οι ανωτέρω Υπηρεσίες, μετά την εξέταση του φακέλου τον αποστέλλουν
μέσα σε 25 εργάσιμες ημέρες στη Δ.Π.Σ.Α.Α.Α. Στην περίπτωση που το έργο
δεν έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, στέλνουν στην αρμόδια
περιβαλλοντική αρχή για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του υδατοδρομίου
αιτιολογημένη γνωμοδότηση αποδοχής ή απόρριψης, του φακέλου, με την
οποία δύνανται να υποβάλουν υποδείξεις και περιορισμούς στο πλαίσιο των
αρμοδιοτήτων τους.
Πηγή: Τα υδροπλάνα λύνουν τον γόρδιο δεσμό της ακτοπλοΐας | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/36761/ta-ydroplana-lynoyn-ton-gordio-desmo-tis-aktoploias#ixzz2r1CDFKku
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.