1 Ιαν 2014

Θετικές προσδοκίες για τη ναυλαγορά



Αναλυτικότερα στη διάρκεια του 2013, παρατηρήθηκε μία αυξημένη δραστηριότητα παγκοσμίως σε σχέση με προηγούμενα χρόνια τόσο στις αγοραπωλησίες πλοίων (second hand αγορά) όσο και στις νέες ναυπηγήσεις.
Πολλές είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες, εν όψει θετικών προσδοκιών για την πορεία των ναυλαγορών τα επόμενα χρόνια, που έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις χαμηλές αξίες των πλοίων και να μεγεθύνουν το στόλο τους ή να τον ανανεώσουν.Αποτέλεσμα της τάσης αυτής είναι ο αριθμός των πλοίων που παραγγέλθηκαν το 2013 να φτάσει τα 2.819 έναντι μόλις 1.429 το 2012 (αύξηση 97,27%). Η μεταφορική ικανότητα των υπό παραγγελία πλοίων ανήλθε στους 171,1 εκατ. dwt έναντι 60,9 εκατ. dwt το 2012, ενώ υπολογίζεται ότι η αξία των νέων ναυπηγήσεων ξεπερνά τα 128 δισ. δολ. χωρίς να υπολογίζεται ότι για 1.130 πλοία δεν έγινε γνωστό το ύψος επένδυσης. Το 2012 η συνολική επένδυση πλησίαζε τα 61 δισ. δολ., ενώ για 682 πλοία δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος ναυπήγησης.
Ανά τύπο πλοίου το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρατηρήθηκε για μία ακόμη χρονιά στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, όπου καταγράφηκαν παραγγελίες για 1.032 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 91,8 εκατ. dwt έναντι 347 πλοίων, 24,1 εκατ. dwt το 2012. Η αύξηση που σημειώθηκε στην εν λόγω κατηγορία με βάση τον υπολογισμό του αριθμού των πλοίων είναι της τάξης του 197%.
Στη δεύτερη θέση από την άποψη ενδιαφέροντος πέρασαν τα πλοία ειδικού τύπου (special projects), όπου περιλαμβάνονται μονάδες θαλάσσιων γεωτρήσεων και υποστηρικτικά αυτών των δραστηριοτήτων πλοία, αλλά και μονάδες ναυαγιαίρεσης, πλατφόρμες κ.λπ. Στη διάρκεια του 2013 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 616 πλοία αυτού του τύπου έναντι 446 πλοίων το 2012.
Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια με 455 νέες παραγγελίες συνολικής μεταφορικής ικανότητας 41,22 εκατ. dwt έναντι 288, μεταφορικής ικανότητας 23,27 εκατ. dwt το 2012.
Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των οποίων οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 216% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Ειδικότερα το 2013 παραγγέλθηκαν 291 πλοία αυτού του τύπου (24,64 εκατ. dwt) έναντι 92 (6 εκατ. dwt) το 2012.
Αυξημένη δραστηριότητα παρουσιάστηκε και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπου στη διάρκεια του 2013 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 88 νεότευκτα έναντι 42 πλοία το 2012. Ανάλογη είναι η εικόνα και στα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG). Το 2013 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 135 πλοία έναντι 68 το 2012.


ΠΗΓΗ: Nαυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.