Σε ένα ακόμη καλύτερο τέταρτο τρίμηνο στοχεύει η Τsakos Energy Navigation (TEN), η διοίκηση της οποίας εμφανίστηκε αισιόδοξη στο conference call με τους επενδυτές, αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου. Επίσης, η διοίκηση της ΤΕΝ εκτιμά ότι σε θετικό μομέντουμ βρίσκεται και ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ, Νίκος Τσάκος, σημείωσε πως προβλέπει βελτίωση των ναύλων στη spot αγορά σε όλους τους τομείς και όλες τις γεωγραφικές περιοχές.
Όπως εξήγησε, με το 75% του στόλου της ΤΕΝ σε μακροχρόνιες ναυλώσεις και το 25% σε συμφωνίες με συμμετοχή στα κέρδη (profit sharing), κάθε αύξηση 1.000 δολαρίων στον ναύλο στη spot αγορά αντιστοιχεί σε 10 εκατ. δολάρια στο bottom line της εταιρείας και επιπλέον κέρδη 0,12 δολαρίου ανά μετοχή.
Ο κ. Τσάκος ανέφερε, επίσης, ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μία κίνηση πώλησης πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας από τον στόλο της ΤΕΝ, ενώ συμπλήρωσε ότι η εταιρεία -με ρευστότητα 258 εκατ. δολαρίων στο τέλος του δευτέρου τριμήνου- θα εξακολουθήσει να αξιολογεί ευκαιρίες ανάπτυξης που θα βελτιώσουν περαιτέρω τον ήδη μικρό μέσο όρο ηλικίας του στόλου της.
Τα μεγέθη
Στο πρώτο εξάμηνο του 2017 τα καθαρά κέρδη της TEN ανήλθαν στα 21,1 εκατ. δολάρια, έναντι 41,839 εκατ. δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2016. Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 270,421 εκατ. δολάρια, έναντι 241,942 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Το μέσο ημερήσιο έσοδο ανά πλοίο ανήλθε στα 20.038 δολάρια και η απασχόληση του στόλου έφτασε στο 96,8%, έναντι μέσου ημερήσιου ναύλου 22.477 δολαρίων και βαθμού απασχόλησης του στόλου στο 95,8% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016.
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2017 η εταιρεία πραγματοποίησε έσοδα ύψους 132,18 εκατ. δολαρίων, έναντι 119,851 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς.
Τα κέρδη, ωστόσο, μειώθηκαν στα 3,949 εκατ. δολάρια, έναντι 16,41 εκατ. δολαρίων έναν χρόνο πριν. Η μείωση των κερδών οφείλεται στην ανοδική τάση στις αποσβέσεις και τα κόστη δεξαμενισμού λόγω και της προσθήκης πολλών πλοίων στον στόλο, αλλά και στην αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους για τον ίδιο λόγο.
Το σύνολο του στόλου της ΤΕΝ αποτελείται από 65 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,2 εκατ. dwt και συγκεκριμένα από 47 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού, τρία shuttle tankers, 13 δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν προϊόντα αργού και δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Το επενδυτικό πλάνο ναυπήγησης 15 δεξαμενόπλοιων ολοκληρώνεται στο τέταρτο τρίμηνο του 2017 με την παραλαβή του τελευταίου υπό ναυπήγηση πλοίου τύπου Aframax «Bergen TS». Το πρώτο εξάμηνο του 2017 η ΤΕΝ παρέλαβε 11 νεότευκτα πλοία.
Η εταιρεία διένειμε μέρισμα 0,05 δολ. ανά μετοχή, διανέμοντας συνολικά από το 2002 που εισήλθε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης 10,56 δολάρια ανά μετοχή.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Τάκης Αράπογλου, σημείωσε στο conference call με εκπροσώπους των επενδυτών ότι με τη στρατηγική των μακροχρόνιων ναυλώσεων, με συμμετοχή στα κέρδη σε πολλές από αυτές, κατά τα τελευταία δύο χρόνια, η ΤΕΝ έχει εξασφαλίσει έσοδα που την προστατεύουν από μια αδύναμη αγορά, ενώ έχει περιθώρια αξιοποίησης των ανοδικών τάσεων των ναύλων.
Η ΤΕΝ έχει το 75% του στόλου της σε μακροχρόνιες συμβάσεις απασχόλησης, δήλωσε ο Γιώργος Σαρόγλου, Chief Operating Officer της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η μέση χρονική διάρκειά τους φτάνει τα δυόμισι χρόνια. Οι συμβάσεις αντιστοιχούν σε έσοδα ύψους 1,4 δισ. δολαρίων.
Ο κ. Σαρόγλου εμφανίστηκε αισιόδοξος για τα αποτελέσματα της εταιρείας το επόμενο διάστημα, καθώς η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου συνεχίζει να αυξάνεται.
Η τρέχουσα πρόβλεψη για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου το 2017 αναθεωρήθηκε πρόσφατα, από 1,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε 1,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Επίσης, το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μειώνεται, ενώ ένα μεγάλο μέρος του υφιστάμενου στόλου δεξαμενόπλοιων είναι ηλικίας άνω των 15 ετών.
Η συγκυρία, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΤΕΝ, είναι θετική εάν ληφθεί επίσης υπ’ όψιν ότι σε λίγο το βόρειο ημισφαίριο εισέρχεται στη χειμερινή περίοδο, μια περίοδο παραδοσιακά υψηλής ζήτησης πετρελαίου.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.