21 Απρ 2017

Ηλίας Τσακίρης: Ο Έλληνας που υλοποιεί το μεγαλύτερο ασφαλιστικό project στη ναυτιλία


Όταν το ελληνικό φιλότιμο και η τεχνογνωσία πάνω στη ναυτιλία συναντά την αμερικανική επιχειρηματικότητα, ο συνδυασμός που προκύπτει οδηγεί στην παγκόσμια κορυφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Πριν από περίπου  έναν χρόνο, Έλληνες και Αμερικάνοι αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μία ισχυρή ναυτασφαλιστική εταιρεία, η οποία στοχεύει να πρωταγωνιστήσει. Πρόκειται για την American Hellenic Hull Insurance Company (AHHIC) Ltd που δραστηριοποιείται σε όλα τα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.

Αποτελεί σύμπραξη μεταξύ του πανίσχυρου American P&I Club και της ελληνικών συμφερόντων Hellenic Hull Management, στην οποία συμμετέχουν και γνωστά ελληνικά εφοπλιστικά ονόματα. Σκοπός της είναι η κάλυψη όλων των κινδύνων σκάφους και μηχανής των πλοιοκτητών διεθνώς. Είναι η πρώτη ναυτασφαλιστική εταιρεία στην περιοχή της, που πληρoί όλες τις προϋποθέσεις φερεγγυότητας της Eυρωπαϊκής οδηγίας Solvency II.
Μέσα σε 9 μήνες λειτουργίας έχει ήδη ασφαλίσει περίπου 1.500 πλοία. Στόχος της είναι το 2020 να έχει  ασφαλισμένα 4.000 πλοία.
Οι Αμερικάνοι επέλεξαν να αναθέσουν την υλοποίηση του ναυτιλιακού αυτού επιχειρήματος, παγκόσμιας ευρύτητας και ισχύος σε έναν Έλληνα.  Πρόκειται για τον Ηλία Τσακίρη ο οποίος από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου  έχει αναλάβει τη λειτουργία και διαχείριση της νέας εταιρείας, επικεφαλής στελεχών που είναι πιστοποιημένα και έμπειρα. Τα λόγια του προέδρου της American Hellenic Hull Insurance, Vincent Solarino αποτυπώνουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο γιατί οι Αμερικάνοι επέλεξαν τον Ηλία Τσακίρη:
«Δεν θα μπορούσαμε να είχαμε βρει καλύτερο μάνατζερ να τρέξει το εγχείρημα αυτό». Τίτλος τιμής για τον έλληνα μάνατζερ ο οποίος έχει μαζί του, στο πλευρό του, στενούς και έμπιστους συνεργάτες που ανήκουν   την ομάδα της Hellenic Hull Management.
Με καταγωγή από την Ιτέα, o Ηλίας Τσακίρης έχει  στο αίμα του τη θάλασσα. Ο πατέρας του ήταν καπετάνιος, επάγγελμα το οποίο ακολούθησε και εκείνος με τη σειρά του πριν βρεθεί στον κόσμο των ναυτασφαλίσεων Δίνει εξετάσεις και περνάει στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού της  Ύδρας.  Όταν παίρνει το  δίπλωμά του  αποφασίζει να πάει στο Λίβερπουλ και να σπουδάσει  ναυτιλιακά - maritime studies. Τα καλοκαίρια μπαρκάρει   στα ποντοπόρα πλοία της εταιρείας CERES του Λιβανού.  Μαζεύει εμπειρίες.  Θέλει να αποκτήσει σφαιρική εικόνα για τη ναυτιλία. Ρισκάρει.  Φεύγει από το πλοίο ενώ είχε φθάσει να ταξιδεύει με τον βαθμό του υποπλοιάρχου και πιάνει δουλειά στο Λονδίνο ως διακανονιστής αβαριών. 
Το 1995, σε ηλικία 27 ετών  ζυγίζει τις καταστάσεις και επιστρέφει στην Ελλάδα. Νέο ρίσκο. Έναν χρόνο  νωρίτερα, το 1994, είχε συσταθεί  η  Hellenic Hull Management, ελληνοκυπριακός Αλληλοασφαλιστικός Σύνδεσμος, ο οποίος δραστηριοποιείτο στους κόλπους του ελληνοκυπριακού Συνδέσμου Hellenic Hull Mutual Association Plc. Σε αυτόν συμμετείχαν και πολύ  γνωστά ελληνικά εφοπλιστικά ονόματα.
Πρωτοποριακή κίνηση για την εποχή εκείνη. Αποδείχθηκε στην πράξη αφού επί  20 χρόνια ήταν ο μοναδικός Αλληλοασφαλιστικός Σύνδεσμος που δραστηριοποιείτο  στην ανατολική Μεσόγειο ασφαλίζοντας το σκαρί και τις  μηχανές  ελληνόκτητων και κυπριακών πλοίων.
Ο ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού, Χρήστος Ντούνης, Γενικός διευθυντής  τότε της εταιρείας,  εντόπισε τον Ηλία  Τσακίρη και εκτίμησε το ταλέντο του. Η θητεία του στα πλοία ήταν κομβικής σημασίας για το επαγγελματικό τα ου μέλλον. «Εδώ είναι το μέλλον σου» είπε ο οξυδερκής ναύαρχος στον νεαρό καπετάνιο. Ο Ηλίας Τσακίρης αρχικά ανέλαβε  ως υπεύθυνος απαιτήσεων. Η εξέλιξή του ήταν ραγδαία  και το 2002 παίρνει στα χέρια του  την τύχη της εταιρείας ως διευθύνων σύμβουλος.  Μάλιστα, τον Οκτώβριο του  2008 ανέλαβε με επιτυχία τη διαπραγμάτευση με σομαλούς πειρατές για την απελευθέρωση του πλοίου “ACTION”.

«Το γεγονός ότι μου εμπιστεύονται την περιουσία τους  είναι εκείνο που με συναρπάζει» επισημαίνει: «Όλα αυτά τα χρόνια δεν είχαμε ούτε μία αγωγή  από κάποιον γιατί δεν πληρώσαμε. Η αξιοπιστία  στην αγορά  είναι από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα. Βέβαια έχει ένα ρίσκο η δουλειά μας. Πρέπει να ζυγίζεις καλά τις καταστάσεις ώστε να φθάσεις να πεις «αυτός είναι καλός θα τον υποστηρίξω αν πάθει ζημιά.»  Η ναυτιλία είναι ξεκάθαρο ότι  έχει δύο πυλώνες. Τις τράπεζες και τις ασφαλιστικές εταιρείες.»
Για τους Έλληνες πλοιοκτήτες ο Ηλίας Τσακίρης  έχει αποκρυσταλλωμένη άποψη μετά από τόσα χρόνια:
«Τώρα οι Έλληνες έχουν το καλύτερο όνομα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το 1994  δεν ήταν έτσι τα πράγματα. Κανείς δεν τους ασφάλιζε κατά παντός κινδύνου. Για αυτό ιδρύθηκε τότε η     Hellenic Hull Management  Σήμερα οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες κάνουν ουρά για να  ασφαλίσουν ελληνόκτητα πλοία. Απέδειξαν ότι το αξίζουν».
Ο Ηλίας Τσακίρης εξηγεί τον λόγο που δημιούργησαν οι Έλληνες brand name: « Οι Έλληνες είναι επαγγελματίες πλοιοκτήτες. Τα χρήματα που κέρδισαν τις καλές εποχές τα  έριξαν πίσω στη ναυτιλία. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι σήμερα από τους πιο σύγχρονους.»
Όσο για το έργο που γίνεται στην American Hellenic Hull Insurance Company (AHHIC) Ltd αναφέρει: «Ασφαλίζουμε ζημιές σκάφους και μηχανής (Hull & Machinery). Έχουμε ήδη 1.512 ασφαλισμένα ποντοπόρα πλοία. Το 50% είναι από Κύπρο-Ελλάδα και το 50% από Ν.Υόρκη, Λονδίνο, Σανγκάη, Αμβούργο. Μέσα στους 9 μήνες μάς ζητήθηκαν ασφαλιστικές προσφορές για 5.000 πλοία, αλλά ασφαλίσαμε το 1/3 με επιλεκτικά κριτήρια ποιότητας και μοντέλα ανάλυσης κινδύνων. Στόχος έως 2020 είναι τα 4.000 ασφαλισμένα πλοία. Για να πετύχουμε αυτό τον στόχο, θα χρησιμοποιήσουμε όλο το δίκτυο του American P&I Club σε όλο τον κόσμο, και πιο συγκεκριμένα μέσω της παρουσίας μας από τα γραφεία του Χονγκ Κονγκ, της Σαγκάης, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης»  και προσθέτει: «Η American Hellenic  δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, χωρίς κανένα γεωγραφικό περιορισμό και  προσφέρει ασφαλίσεις σκάφους και μηχανής (Hull and Machinery), μαζί με όλες τις παρεπόμενες καλύψεις π.χ. War risks (πολεμικοί κίνδυνοι). Είναι σαφές ότι η American Hellenic είναι ένας ασφαλιστής σταθερού ασφαλίστρου, κοινώς fixed premium».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.