Σύμφωνα με την εφημερίδα Lloyd’s, το 2014 στο σύνολό του θα είναι μία καλή χρονιά για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι στο ενδιάμεσο δεν θα υπάρξουν περίοδοι διορθώσεων στην αγορά. Μάλιστα αναφέρει ότι το 2013, ήταν η πρώτη χρονιά από το 2007 όπου η αύξηση του εμπορικού στόλου (Supply) ήταν μικρότερη από την ζήτηση (Demand). Ως παράδειγμα της γενικότερης πεποίθησης για βελτίωση της αγοράς, αναφέρει την κίνηση του John Fredriksen να δημιουργήσει την μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία με πλοία Capesize στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, υπονοώντας ότι η κίνηση αυτή από έναν από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες παγκοσμίως δεν μπορεί παρά να σημαίνει ότι τα χειρότερα έχουν περάσει.
«Σύμφωνα με την Banchero Costa, το 2013 οι παραδόσεις έκλεισαν στους 58,7 εκ. τόνους, μειωμένες κατά 39,7% από το 2012. Αυτό επιβεβαιώνει ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου υξήθηκε μόνο κατά 6% το 2013, όντως η πρώτη χρονιά που η ζήτηση ήτανε μεγαλύτερη από την προσφορά. Για φέτος δε εκτιμά, όπως έχουμε πολλές φορές επισημάνει, ακόμη μικρότερο ποσοστό αύξησης του στόλου, στο 5% ενώ η ζήτηση σύμφωνα με τις μέχρι τώρα προβλέψεις κάνουν λόγο για 7% και άνω» επισημαίνει στην εβδομαδιαία ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
"Το 1ο τρίμηνο του έτους, παραδόθηκαν 189 πλοία μεγέθους άνω των 20,000 τόνων τα οποία αντιστοιχούν σε 15,9 εκ. τόνους, μείωση κατά 22% περίπου συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2013. Σχετικά δε με την Κίνα, η Banchero Costa επισημαίνει ότι οι εισαγωγές εμπορευμάτων ξηρού φορτίου και ειδικότερα σε Iron Ore και Coal θα συνεχίσουν να είναι σε θετικά επίπεδα, παρά τις όποιες προβλέψεις για επιβράδυνση της οικονομίας της, και χαρακτηριστικά αναφέρει πως το 1ο τρίμηνο του έτους οι εισαγωγές Iron Ore και Coal παρουσίασαν αύξηση 19% και 5% αντίστοιχα ενώ 33% αύξηση παρουσίασαν και οι εισαγωγές των Soybeans το ίδιο διάστημα" τονίζει.
Σύμφωνα με τους αναλυτές η διόρθωση του δείκτη έχει δημιουργήσει ένα επιφυλακτικό κλίμα, ιδιαίτερα στο επενδυτικό κοινό όπως τα Private Equity Funds τα οποία το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι κρατούν στάση αναμονής και δεν επενδύουν στις εισηγμένες εταιρείες ενώ κάποιοι μειώνουν ακόμη και τις υπάρχουσες θέσεις τους, σε αντίθεση με την προτροπή των αναλυτών της Wall Street που εκτιμούν ότι δεν δικαιολογείται το εύρος της πτώσης των μετοχών και συνεχίζουν να συστήνουν αγορές εκτιμώντας πως τους επόμενους μήνες η αγορά θα ανακάμψει.
Αντίστοιχα η Deutsche Bank αναφέρει πως παρά τις πιέσεις που δέχθηκαν οι τιμές των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών το τελευταίο τρίμηνο, οι τιμές των πλοίων παρουσίασαν άνοδο την ίδια περίοδο και αυτό σημαίνει κατά την τράπεζα ότι οι πλοιοκτήτες που γνωρίζουν περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο την αγορά.
«Και εδώ να προσθέσουμε εμείς ότι την γνωρίζουν σίγουρα καλύτερα από τις «ευκαιριακές» τοποθετήσεις των Private Equity Funds, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβότερα τα πλοία καθώς είναι πεπεισμένοι πως η αγορά θα ανακάμψει το επόμενο διάστημα» επισημαίνει ο G.Moundreas SA.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.