Αναδημοσίευση
από την εφημερίδα
Πρώτο ΘΕΜΑ
Το
τραίνο του νέου ΕΣΠΑ και πιο συγκεκριμένα το ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΕΠΑνΕΚ-κίνηση)
2014-2020 προσπαθεί να προλάβει η ελληνική Ναυτιλιακή Βιομηχανία προκειμένου να διεκδικήσει το ποσοστό που της αναλογεί σε σύγκριση με άλλους κλάδους που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στο προηγούμενο ΕΣΠΑ η Ναυτιλία έμεινε απέξω ενώ αυτή τη φορά η ενημέρωση των αρμοδίων Φορέων και Ενώσεων έγινε μεν, αλλά στα πλαίσια της Δημόσιας Διαβούλευσης του Προγράμματος.
Το νέο ΕΣΠΑ είναι για το χρονικό διάστημα 2014-2020 και προβλέπει περίπου 4,2 δισεκατομμύρια για το πρόγραμμα ΕΠΑνΕΚ-κίνηση για μικρομεσαίες και καινοτόμες επιχειρήσεις. Οι τελικές αποφάσεις της Κυβέρνησης θα σταλούν εντός των προσεχών εβδομάδων στην ΕΕ για έγκριση.
Οι Σύμβουλοι του Γενικού Γραμματέα και του Υπουργού σε συνεργασία με Συμβουλευτικές Εταιρείες όρισαν τους 9 Τομείς, μεταξύ των οποίων είναι ο Τουρισμός, η Ενέργεια, το Περιβάλλον, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, αλλά όχι η Ναυτιλία.
Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στον Τομέα «Υλικά-Κατασκευές» έχουν μπει οι βαφές πλοίων!
«Η ένταξη της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας στο νέο ΕΣΠΑ προκύπτει ως ανάγκη από τις υποχρεώσεις μας απέναντι στην ΕΕ και στους Διεθνείς Κανονισμούς» επισημαίνουν στο «business story» κύκλοι της αγοράς:
«Προλάβαμε ευτυχώς να καταθέσουμε τις προτάσεις μας στα πλαίσια της Δημόσιας Διαβούλευσης, αλλιώς επί της ουσίας η Ναυτιλία για δεύτερη φορά θα ήταν εκτός. Ούτε θέματα φυσικού αερίου είχαν μπει για τη Ναυτιλία ούτε τίποτα άλλο. Αν μείνει απέξω η Ναυτιλιακή Βιομηχανία σημαίνει ότι για παράδειγμα όποιος θέλει να κάνει τουριστικά καταλύματα θα
επιχορηγείται και όποιος θέλει να κάνει παρεμβάσεις και ανακαινίσεις
στους χώρους ενδιαίτησης σε πλοία της ακτοπλοίας και κρουαζιερόπλοια δεν θα δικαιούται ούτε ένα ευρώ» και προσθέτουν:
«Μιλάμε για επιχειρήσεις μικρομεσαίες που ασχολούνται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία και είναι κορμός της Ελληνικής Οικονομίας και παράλληλα σε μεγάλο κίνδυνο εξαφάνισης. Να μπορεί για παράδειγμα η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να απασχοληθεί σε μετατροπές μηχανών πλοίων, σε καύση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σε εγκατάσταση Συστημάτων Scrubber και
σε εγκατάσταση Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Ερματος, όπως
επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ενωση και ο ΙΜΟ αρχής γενομένης από το 2015 (σε
μερικούς μήνες). Θέλουμε
τώρα να μπουν κατηγορίες παρέμβασης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία που
αφορούν σε βελτίωση υποδομών και εισαγωγή νέων τεχνολογιών σε ενέργεια και περιβάλλον που επιβάλλονται από την ΕΕ, ώστε να μπορεί και η ελληνική Ναυτιλιακή Βιομηχανία των άνω των 200.000 εργαζομένων να επιβιώσει.
Αν δεν μπει τώρα η βιομηχανία της Ναυτιλίας στο ΕΣΠΑ τότε σε 2-3 χρόνια θα φωνάζουμε ότι δεν υπάρχουν λεφτά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Η
συζήτηση αυτή θα έπρεπε να είχε γίνει πριν από 2-3 χρόνια και όχι να
τρέχουμε την τελευταία στιγμή. Μιλάμε για το 2014-2020 στα μέσα του
…2014».
Η επιστολή
Σε κοινή επιστολή τους προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας , Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων την οποία απέστειλαν η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ο Hellenic Lloyd’s, Lloyd’s Register Group, η Σχολή Ναυπηγών και Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, το Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού , το Ελληνικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας και η ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ, επισημαίνουν:
«Σας γνωρίζουμε ότι έχει συσταθεί μία Ομάδα Εργασίας με σκοπό την προσαρμογή των βιομηχανικών και ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην υφιστάμενη και
προβλεπόμενη Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Νομοθεσία, με στόχο την βελτίωση
των περιβαλλοντικών και ενεργειακών συνθηκών, σε συνδυασμό με τη
βελτίωση των μεταφορών.
Οι σημαντικότεροι φορείς που συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή είναι Νηογνώμονες, Επιχειρήσεις Ναυτιλίας, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Πανεπιστήμιο Πειραιά, Φορείς Λιμένων, Ενώσεις Πλοιοκτητών, Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά» και προσθέτουν:
Στο πλαίσιο της Δημόσιας Ηλεκτρονικής Διαβούλευσης για την προετοιμασία του Προγράμματος ΕΠΑνΕΚ-κίνηση, σας υποβάλλουμε τις προτάσεις μας για την τελική επεξεργασία του Σχεδίου του Ε.Π. «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ 2014-2020», προκειμένου να ενταχθούν στο υπό κατάρτιση Πρόγραμμα. Ακολουθούν οι Προτάσεις μας για τους τομείς Ενέργεια, Περιβάλλον, Υλικά-Κατασκευές, Πληροφορική και Επικοινωνίες, Εφοδιαστική Αλυσίδα» και καταλήγουν:
«Τέλος, παρακαλούμε όλα τα παραπάνω να συσχετισθούν και με την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης “Deployment of alternative fuels infrastructure” η οποία ψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την 15/04/2014».
Οι Προτάσεις ανά Τομέα, Στόχο και Κατηγορία Παρέμβασης
Α. ΤΟΜΕΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
· Ανάπτυξη έρευνας και καινοτόμου επιχειρηματικότητας σε σχέση με τις τεχνολογίες διαχείρισης φυσικού αερίου
· Ενίσχυση της ανάπτυξης και διάθεσης προϊόντων εξοπλισμού και εγκαταστάσεων για την διαχείριση φυσικού αερίου
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 1
Ενεργειακή αναβάθμιση στο υφιστάμενο κτιριακό και ναυτιλιακό απόθεμα (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ)
ΚΠ 1.1 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: Ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών και πλωτών μέσων
Επιπλέον ΚΠ (Κατηγορίες Παρέμβασης):
· Ανάπτυξη και διαχείριση πλωτών μέσων με εφαρμογή νέων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον
· Ανάπτυξη, κατασκευή και διαχείριση πλατφορμών , πλωτών κατασκευών και ναυπηγημάτων για την υποστήριξη διεργασιών εξόρυξης υδρογονανθράκων και φυσικού αερίου
· Ανάπτυξη
συστημάτων απομακρυσμένης λήψης, επιτήρησης και διαχείρισης δεδομένων
πλοήγησης και μηχανοστασίου πλωτών μέσων με στόχο τη βελτίωση της
ενεργειακής απόδοσης
Β. ΤΟΜΕΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 1
Στήριξη
της επιχειρηματικότητας για συνεργασία με τους δημόσιους και ιδιωτικούς
φορείς που διαχειρίζονται τα απόβλητα είτε αστικά είτε βιομηχανικής
προέλευσης είτε από πλωτά μέσα, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερου
βαθμού εκμετάλλευση της αξίας των ως υλικού για επαναχρησιμοποίηση,
ανακύκλωση και ενεργειακή αξιοποίηση (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ)
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 1
Επιπλέον ΚΠ (Κατηγορία Παρέμβασης):
· Κατάρτιση και εκπαίδευση
Πρόγραμμα
Κατάρτισης σε νέες ναυτικές τεχνολογίες ως απόρροια πρόσφατων
απαιτήσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της Ευρωπαϊκής
Ένωσης με έμφαση στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, συστημάτων ελέγχου
και μείωσης εκπομπών αερίων ρύπων και συστημάτων διαχείρισης έρματος
Εκπαίδευση και Πιστοποίηση Τεχνικών σε θέματα αυτοματισμών και εξ αποστάσεως ελέγχων με τη χρήση νέφους (Cloud Computing)
Ανάπτυξη καταλλήλων υποδομών για το διαχωρισμό, παραλαβή και διαχείριση αποβλήτων και απορριμάτων πλωτών μέσων
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 2
Επιπλέον ΚΠ (Κατηγορίες Παρέμβασης):
· Συμμόρφωση
με την υφιστάμενη και προβλεπόμενη Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Νομοθεσία
με εφαρμογή και στην αέρια ρύπανση από πλωτά μέσα (SOx, NOx, greenhouse gas)
· Ενίσχυση επιχειρηματικότητας για ανάπτυξη εφαρμογών σε θέματα Προστασίας Περιβάλλοντος
· Ανάπτυξη και διαχείριση υβριδικών πλωτών μέσων και συναφών κατασκευών
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 3
Επιπλέον ΚΠ (Κατηγορία Παρέμβασης):
Έρευνα
και νέος σχεδιασμός για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στις θαλάσσιες
μεταφορές με στόχο την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος σε
συνδυασμό με την ασφάλεια των πλωτών μέσων και των επιβαινόντων
Γ. ΤΟΜΕΑΣ ΥΛΙΚΑ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 1
Επιπλέον ΚΠ (Κατηγορία Παρέμβασης):
· Ενίσχυση
επιχειρήσεων για την ανακύκλωση χαλύβδινων, πλαστικών και ξύλινων
πλοίων και κατασκευή ξύλινων πλοίων με τη χρήση νέων τεχνολογιών
ΛΟΙΠΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
· Ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων και υλικών για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τα πλωτά μέσα
· Βελτίωση της απόδοσης κτιρίων, πλωτών μέσων και λοιπών κατασκευών
Δ. ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 2
Επιπλέον ΚΠ (Κατηγορία Παρέμβασης):
· Ανάπτυξη Port Community (Collaborative) Systems – εφαρμογή σχετικών με το αντικείμενο τηλε-εκπαιδεύσεων
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 9
Επιπλέον ΚΠ (Κατηγορία Παρέμβασης):
· Ανάπτυξη
συστημάτων απομακρυσμένης λήψης, επιτήρησης και διαχείρισης δεδομένων
πλοήγησης και μηχανοστασίου πλωτών μέσων με στόχο τη βελτίωση της
ενεργειακής απόδοσης
E. ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ - LOGISTICS
ΚΠ 1.1 – (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ): Ανάπτυξη και Εκσυγχρονισμός Υποδομών (Οδικό/Σιδηροδρομικό Δίκτυο – Λιμάνια –
Θαλάσσιες Μεταφορές). Βελτίωση των υποδομών και υπηρεσιών που αφορούν
στη διαχείριση επιβατών και φορτίων στις θαλάσσιες μεταφορές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.