Η ναυτιλία προσπαθεί να βρει τα ευοίωνα σημάδια των αγορών προκειμένου να
σταθεροποιηθεί η αγορά και να αρχίσει η ανάκαμψη. Η πρόσφατη εκτίμηση του
αρμόδιου οργανισμού, του
World Trade Organization (WTO),
για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου
προβλέπει αύξηση 4,7% για το 2014 και
5,3% για το 2015. Η προβλεπόμενη
ανάπτυξη για το 2014 είναι υπέρ-διπλάσια της καταγεγραμμένης αύξησης του 2,1%
το 2013, ενώ ο μέσος όρος ανάπτυξης των δύο τελευταίων ετών ήταν στο 2,1%.
«Φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά, μετά από δύο συνεχόμενα χρόνια, όπου η αύξηση του
Παγκόσμιου Εμπορίου θα είναι μεγαλύτερη από την αύξηση της Παγκόσμιας Ανάπτυξης
(World Growth).
Σημαντικό επίσης στοιχείο, το οποίο σε συνδυασμό με τα
θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη θα λειτουργήσει θετικά στην πορεία της αγοράς είναι
και ο αριθμός των πλοίων που θα αποσυρθούν από την αγορά, ιδιαίτερα σε μία
περίοδο ο ρυθμός αύξησης του στόλου θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα όπως αρκετές
φορές έχουμε επισημάνει» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
« Για το 2014, εκτιμάται ότι ο αριθμός των διαλύσεων σε
πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2013,
δηλαδή μεταξύ των 23 – 25 εκατομμυρίων τόνων (DWT), επίπεδο το οποίο θεωρείται
αρκετά ικανοποιητικό ώστε να επηρεάσει θετικά την ναυλαγορά».
Πάντως οι
προβλέψεις της Credit Suisse για την Παγκόσμια ανάπτυξη κάνουν λόγο για
αύξηση σε ποσοστό 3,3% για το 2014
αρκετά καλύτερο από το 2,9% του 2013, αλλά χαμηλότερο από το 3,4% που είναι ο
μέσος όρος ανάπτυξης των τελευταίων 40 ετών, χαρακτηρίζοντάς την σαν ήπια. Η
ελβετική τράπεζα εντοπίζει τον κίνδυνο
στο ενδεχόμενο αν η περίοδος της ήπιας
ανάπτυξης διατηρηθεί επί μακράν θα δημιουργήσει φαινόμενα μόνιμης υψηλής
ανεργίας.
Την ίδια ώρα,
η πτώση του γουάν προκαλεί ανησυχίες
στις ΗΠΑ για πιθανή μετάβαση
σε πολιτική τεχνικής υποτίμησης, ως
λύση στην επιβράδυνση
της κινεζικής
οικονομίας με στόχο την αύξηση των
εξαγωγών. Η πολιτική
αυτή θα μείωνε
την Παγκόσμια ζήτηση σε μία εποχή όπου
εμφανίζει αδυναμίες, υπονομεύοντας τις προοπτικές ανάπτυξης της αμερικανικής οικονομίας. Σύμφωνα με τους
αναλυτές η Κίνα συνεχίζει να διαδραματίζει τον σπουδαιότερο ρόλο
στην πορεία του κλάδου μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι εισαγωγές, μέσω
πλοίων, της Κίνας το 2013 ξεπέρασαν τους 2 δισ. τόνους και έχουν
διπλασιαστεί σε διάστημα 5 ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.