22 Μαΐ 2014

Αυτοί είναι οι 10 Ελληνες κυρίαρχοι των θαλασσών

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται και το 2014 η Ελλάδα, καταδεικνύοντας ότι η ναυτοσύνη σε συνδυασμό με την επιχειρηματικότητα είναι στο DNA του Ελληνα. Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη θέση του κόσμου όσον αφορά στη χωρητικότητα που ελέγχει και το στοιχείο αυτό, σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές, είναι σημαντικότερο από τον αριθμό πλοίων.

Η Ελλάδα ελέγχει το 15,17% του παγκόσμιου στόλου βάσει χωρητικότητας με 164 εκατομμύρια τόνους και ακολουθεί η Ιαπωνία με 13,8%, η Κίνα με 13,8%, η Γερμανία με 7,7% και την πεντάδα συμπληρώνει η Κορέα με 4,6%. Η Σιγκαπούρη ελέγχει το 3,98% και η Ταϊβάν το 2,74%. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Clarkson Research Services Limited, τον ακριβότερο στόλο όπως προκύπτει βάσει του τύπου πλοίων και της τρέχουσας αξίας τους στην αγορά τον έχει η Ιαπωνία με αξία τα 100 δισ. δολάρια. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 92 δισ., η Ελλάδα με 72 δισ., η Κίνα με 61 δισ. και η Γερμανία με 60 δισ. δολάρια. Η συνολική αξία του παγκόσμιου στόλου υπολογίζεται στα 809 δισ. δολάρια. Οι πρώτες πέντε χώρες βάσει αξίας στόλου ελέγχουν το 48% και οι 10 πρώτες με το ίδιο κριτήριο το 67% της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας όσον αφορά στα πλοία. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s Register - Fairplay και του Committee, ο ελληνικών συμφερόντων ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε ποσοστό 5,7%.
Ειδικότερα, σε αριθμό πλοίων έφτασε τα 3.901, συνολικής χωρητικότητας 290,8 εκατομμυρίων τόνων, αυξημένος κατά 224 πλοία, χωρητικότητας 25,5 εκατομμυρίων τόνων. Σε αυτά υπολογίζονται και 378 πλοία χωρητικότητας 22,4 εκατομμυρίων τόνων που είναι υπό ναυπήγηση.
Οι κορυφαίοι
Οι κορυφαίοι Ελληνες πλοιοκτήτες με ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες μη εισηγμένες σε χρηματιστήρια, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarkson που καταρτίζει τη λίστα με βάση τον αριθμό πλοίων και όχι τη χωρητικότητα, και οι οποίοι βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα είναι οι εξής:
■ O κ. Γιάννης Αγγελικούσης του ομώνυμου ομίλου με 96 πλοία συνολικής χωρητικότητας 18,6 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο χωρητικότητας τους 194.720 τόνους.
■ Ο κ. Βίκτωρας Ρέστης με την Enterprises Shipping που διαθέτει στόλο 81 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 7,185 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο τους 88.708 τόνους.
■ Ο κ. Ντίνος Μαρτίνος με τη Thenamaris, με 56 πλοία, χωρητικότητας 5,1 εκατομμυρίων τόνων.
■ Ο κ. Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine, με 53 πλοία, χωρητικότητας 6,1 εκατομμυρίων τόνων.
■ Ο κ. Γιώργος Οικονόμου με την Cardiff Marine, με 52 πλοία, χωρητικότητας 7,5 εκατομμυρίων τόνων.
Οσον αφορά στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, στην πρώτη πεντάδα βάσει της λίστας Clarkson βρίσκονται οι εξής:
■ Ο όμιλος Navios της κυρίας Αγγελικής Φράγκου, με 112 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 10,7 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο χωρητικότητας τους 95.919 τόνους.
■ Η Dynacom Tankers του κ. Γιώργου Προκοπίου, με 88 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 11,8 εκατομμυρίων τόνων και μέσο όρο τους 134.569 τόνους.
■ Ο όμιλος Τσάκου του κ. Παναγιώτη Τσάκου, με 74 πλοία, χωρητικότητας 6,8 εκατομμυρίων τόνων.
■ Η Costamare Shipping της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, με 65 πλοία, χωρητικότητας 4,2 εκατομμυρίων τόνων.
■ Η Danaos Shipping του δρα Ιωάννη Κούστα, με 55 πλοία, χωρητικότητας 3,8 εκατομμυρίων τόνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.