Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται και το
2014 η Ελλάδα, καταδεικνύοντας ότι η ναυτοσύνη σε συνδυασμό με την
επιχειρηματικότητα είναι στο DNA του Ελληνα. Η ελληνικών συμφερόντων
ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη θέση του κόσμου όσον αφορά στη
χωρητικότητα που ελέγχει και το στοιχείο αυτό, σύμφωνα με τους
οικονομικούς αναλυτές, είναι σημαντικότερο από τον αριθμό πλοίων.
Η Ελλάδα ελέγχει το 15,17% του παγκόσμιου στόλου βάσει χωρητικότητας
με 164 εκατομμύρια τόνους και ακολουθεί η Ιαπωνία με 13,8%, η Κίνα με
13,8%, η Γερμανία με 7,7% και την πεντάδα συμπληρώνει η Κορέα με 4,6%. Η
Σιγκαπούρη ελέγχει το 3,98% και η Ταϊβάν το 2,74%. Σύμφωνα με τους
υπολογισμούς της Clarkson Research Services Limited, τον ακριβότερο
στόλο όπως προκύπτει βάσει του τύπου πλοίων και της τρέχουσας αξίας τους
στην αγορά τον έχει η Ιαπωνία με αξία τα 100 δισ. δολάρια. Ακολουθούν
οι ΗΠΑ με 92 δισ., η Ελλάδα με 72 δισ., η Κίνα με 61 δισ. και η Γερμανία
με 60 δισ. δολάρια. Η συνολική αξία του παγκόσμιου στόλου υπολογίζεται
στα 809 δισ. δολάρια. Οι πρώτες πέντε χώρες βάσει αξίας στόλου ελέγχουν
το 48% και οι 10 πρώτες με το ίδιο κριτήριο το 67% της παγκόσμιας
ναυτιλιακής βιομηχανίας όσον αφορά στα πλοία. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου
2014, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s Register - Fairplay και του
Committee, ο ελληνικών συμφερόντων ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε
ποσοστό 5,7%.
Ειδικότερα, σε αριθμό πλοίων έφτασε τα 3.901, συνολικής χωρητικότητας
290,8 εκατομμυρίων τόνων, αυξημένος κατά 224 πλοία, χωρητικότητας 25,5
εκατομμυρίων τόνων. Σε αυτά υπολογίζονται και 378 πλοία χωρητικότητας
22,4 εκατομμυρίων τόνων που είναι υπό ναυπήγηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.