Ενδιαφέρουσα όμως είναι και ανάλυση του γνωστού οίκου Drewry’s που αποδίδει την «υπό-
απόδοση» της αγοράς το 1ο τρίμηνο του 2014 συγκριτικά με το τελευταίο 3μηνο του 2013, όπου η
αγορά κινήθηκε σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα, στην «συγκυριακή» αύξηση του προσφερόμενου
τονάζ.
Σύμφωνα με την ανάλυση του οίκου, το τελευταίο 3μηνο του 2013 η αγορά κινήθηκε σε
καλύτερα επίπεδα καθώς υπήρξε μείωση στην προσφορά των πλοίων. Η μείωση αυτή προήλθε,
καθώς εταιρείες που αντιμετώπισαν συσσωρεμένα οικονομικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια, όπως η TMT, STX και Excel, οδηγήθηκαν σε καθεστώς «ελεγχόμενης πτώχευσης» (Chapter 11
Bankruptcy Protection) έχοντας σαν αποτέλεσμα το διάστημα της αναδιοργάνωσης των εταιρειών
αυτών οι ναυλωτές να αποφεύγουν να κλείνουν τα πλοία τους, δημιουργώντας συγκυριακή μείωση
του προσφερόμενου τονάζ και επηρεάζοντας θετικά τα έσοδα των πλοίων το τελευταίο τρίμηνο.
Στην πορεία όμως και μετά το πέρας των αναδιοργανώσεων και τις νέες συμφωνίες με τους πιστωτές,
τα πλοία αυτά επέστρεψαν και πάλι στην αγορά, γεγονός που οδήγησε τον BDI σε χαμηλή πορεία το
1ο τρίμηνο. Κλείνοντας την ανάλυση, εκτιμά ότι αυτή η διόρθωση θα είναι βραχυπρόθεσμη, καθώς η
ζήτηση θα παρουσιάσει αύξηση από το 2ο εξάμηνο ενώ η προσφορά θα έχει πτωτικές τάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.