23 Μαΐ 2014

H καλύτερη περίοδος για τους πλοιοκτήτες να πουλήσουν πλοία για παλιοσίδερα

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι ίσως είναι η καλύτερη περίοδος για τους πλοιοκτήτες στο να
πάρουν την απόφαση και να οδηγήσουν τα πλοία τους προς διάλυση, καθώς οι θετικές εξελίξεις στις
εκλογές στην Ινδία έχουν οδηγήσει τις τιμές σε αρκετά υψηλά επίπεδα συμπαρασύροντας έως
κάποιο σημείο και τις τιμές στις υπόλοιπες αγορές.


Στην Ινδία, το θετικό αποτέλεσμα των εκλογών με την νίκη του Mr. Modi επηρέασε άμεσα την
αγορά, με τις τιμές του σιδήρου να παρουσιάζουν βελτίωση και την ισοτιμία της ρουπίας να κυμαίνεται
στις 58 ρουπίες προς το δολάριο οδηγώντας έτσι τις προσφερόμενες τιμές από τους Cash Buyers σε
υψηλότερα επίπεδα. Εικάζεται ότι υπάρχει το ενδεχόμενο οι τιμές να παρουσιάσουν και περεταίρω
άνοδο καθώς ενώ σε γενικές γραμμές υπάρχει ζήτηση από τα διαλυτήρια η προσφορά των πλοίων
δεν είναι η αναμενόμενη καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που πλοιοκτήτες αντί να πάρουν την απόφαση
της διάλυσης είναι διατεθειμένοι να περάσουν το Special Survey των πλοίων τους, πεπεισμένοι ότι η
βελτίωση της αγοράς θα τους ανταμείψει για την απόφαση τους.
Στο Μπαγκλαντές, η αγορά μπήκε σε περίοδο αναμονής, λόγω του επερχόμενου νέου
προϋπολογισμού που θα ανακοινωθεί στις 5 Ιουνίου αλλά και λόγω ότι οι τιμές του δεν μπορούν να
ανταγωνιστούν αυτές της Ινδίας. Με τους μουσώνες να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής, αν το
Μπαγκλαντές δεν βελτιώσει τα επίπεδα των τιμών του υπάρχει ο κίνδυνος να μείνει «εκτός» αγοράς
ακόμα και μετά την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού.
Το Πακιστάν, ακολουθεί ακριβώς τα μονοπάτια του Μπαγκλαντές, καθώς και αυτό αναμένει την
κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 4 Ιουνίου, ελπίζοντας ότι δεν θα διαφοροποιήσει το
υπάρχον φορολογικό καθεστώς στις εισαγωγές άρα και τις αγορές των πλοίων από τους End Buyers.
Η Κίνα, συνεχίζει ακόμη το πρόγραμμα των επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών της και το οποίο
θα διαρκέσει μέχρι το 2015, μένοντας αμέτοχη στον ανταγωνισμό με τις άλλες χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 847,389 DWT, εκ των οποίων περίπου το
52% (453,914 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (161,861 DWT) δεξαμενόπλοια,και το 30% (258,614 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 470 - $ 500 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 445 - $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 - $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.