Στην
κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας έχουν επιστρέψει οι Έλληνες εφοπλιστές
ελέγχοντας πλοία συνολικής χωρητικότητας 164 εκατ. τόνων, ξεπερνώντας
ακόμα και τον ιαπωνικό στόλο ο οποίος έχει χωρητικότητα 159,4 εκατ.
τόνους, σύμφωνα με έρευνα του οίκου Clarksons. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει
ο οίκος τα ελληνικά πλοία αντιστοιχούν στο 16,25% του παγκόσμιου στόλου
ενώ το 30% του ευρωπαϊκού στόλου ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές.
Επιπλέον, το 23,8% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς
πετρελαίου είναι ελληνικών συφμφερόντων.
Τα ελληνικά πλοία παρά το γεγονός ότι είναι σημαντικά λιγότερα από τα ιαπωνικά αλλά και τα κινέζικα εχουν πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Ο συνολικός ελληνικός στόλος ανέρχεται σε μόλις 4.984 πλοία, έναντι 8.537 ιαπωνικά και 6.427 κινέζικα. Τη δεκάδα στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας συμπληρώνουν η Γερμανία, η Νότιος Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.
Ένας άλλος παράγοντας που έχει ωφελήσει την Ελλάδα στην παγκόσμια ναυτιλία είναι το γεγονός ότι ενώ η Ιαπωνία έκανε μεγάλες επενδύσεις κατά την περίοδο ανάπτυξης την προηγούμενη δεκαετία, κάτι που οδήγησε σε μεγάλες απώλειες κατά την κρίση, η Ελλάδα παρέμεινε συντηρητική και μετρίασε τις ζημίες της.
Παράλληλα, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει σε μεγάλες αγορές πλοίων, ύψους 6,8 δισ., το α' τρίμηνο του 2014 κι έχει μεγάλη δραστηριότητα τον τελευταίο καιρό.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία αυξήθηκαν κατά 126% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2013 με επενδύσεις άνω των 3,5 δισ. ευρώ. Το επενδεδυμένο κεφάλαιο για την κατασκευή νέων πλοίων έχει επίσης αυξηθεί, ξεπερνώντας τα 25 δισ. ευρώ για 792 νέες παραγγελίες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Τα Νέα" αυτοί είναι οι δέκα μεγαλύτεροι Ελληνες εφοπλιστές που βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας:
Τα ελληνικά πλοία παρά το γεγονός ότι είναι σημαντικά λιγότερα από τα ιαπωνικά αλλά και τα κινέζικα εχουν πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Ο συνολικός ελληνικός στόλος ανέρχεται σε μόλις 4.984 πλοία, έναντι 8.537 ιαπωνικά και 6.427 κινέζικα. Τη δεκάδα στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας συμπληρώνουν η Γερμανία, η Νότιος Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.
Ένας άλλος παράγοντας που έχει ωφελήσει την Ελλάδα στην παγκόσμια ναυτιλία είναι το γεγονός ότι ενώ η Ιαπωνία έκανε μεγάλες επενδύσεις κατά την περίοδο ανάπτυξης την προηγούμενη δεκαετία, κάτι που οδήγησε σε μεγάλες απώλειες κατά την κρίση, η Ελλάδα παρέμεινε συντηρητική και μετρίασε τις ζημίες της.
Παράλληλα, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει σε μεγάλες αγορές πλοίων, ύψους 6,8 δισ., το α' τρίμηνο του 2014 κι έχει μεγάλη δραστηριότητα τον τελευταίο καιρό.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία αυξήθηκαν κατά 126% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2013 με επενδύσεις άνω των 3,5 δισ. ευρώ. Το επενδεδυμένο κεφάλαιο για την κατασκευή νέων πλοίων έχει επίσης αυξηθεί, ξεπερνώντας τα 25 δισ. ευρώ για 792 νέες παραγγελίες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Τα Νέα" αυτοί είναι οι δέκα μεγαλύτεροι Ελληνες εφοπλιστές που βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας:
- Ο Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 94 πλοία χωρητικότητας 18,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)
- Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff kai Dryships με 104 πλοία χωρητικότητας 12,6 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου
- Γιώργος Προκοπίου των εταιρειών Dynacom και Dynagas με 91 πλοία χωρητικότητας 12,5 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων
- Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 104 πλοία χωρητικότητας 10,4 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων
- Πήτερ Λιβανός των εταιρειών Euronar και Gaslg LNG με 68 πλοία χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 δεξαμενόπλοιων και 7 LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)
- Νίκος Τσάκος της εταιρείας TEN με 67 πλοία χωρητικότητας 6,2 εκατ. τόνων.
- Βαγγέλης Μαρινάκης της εταιρείας Capital Ship Managment με 37 πλοία χωρητικότητας 3,3 εκατ. τόνων.
- Θεόδωρος Βενιάμης της εταιρείας Golden Union με 27 πλοία χωρητικότητας 3,2 εκατ. Τόνων.
- Χάρης Βαφειάς της εταιρείας Vafias Group με 61 πλοία χωρητικότητας 2,1 εκατ. τόνων.
- Πάρης Δράγνης των εταιρειών Goldenport και Ocean gold με 30 πλοία χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.