Με άνοδο 20 μονάδων έκλεισε χθες στις 1.002 ο δείκτης της ναυλαγοράς
ξηρού φορτίου. Όμως παρά το γεγονός ότι σε επίπεδα μέσου όρου ο δείκτης
είναι σε αρκετά καλύτερα επίπεδα από την αντίστοιχη περίοδο του 2013
συνεχίζει να αμφιταλαντεύεται γύρω από τις 1.000 μονάδες εδώ και ένα
μήνα περίπου.
«Το γεγονός αυτό δεν προκαλεί ανησυχία για την γενικότερη πορεία του,
καθώς όπως έχουμε αναφέρει ο BDI ιστορικά αρχίζει και επιδεικνύει τη
δυναμική του από το καλοκαίρι και μετά και ιδιαίτερα το τελευταίο
τρίμηνο του χρόνου» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος
G.Moundreas SA.
Η νορβηγική εταιρεία Western Bulk ASA, σε ανακοίνωση της επισημαίνει
ότι ένας βασικός λόγος που το πρώτο 3μηνο η αγορά δεν κινήθηκε ανοδικά
οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην απαγόρευση των εξαγωγών σε Bauxite και
Nickel Ore από την Ινδονησία.
Εκτίμησε ότι ο όγκος των εξαγωγών αυτών αντιστοιχεί σε 1.500 ταξίδια
τον χρόνο τα οποία δεν έγιναν, επηρεάζοντας έτσι αρνητικά τους κλάδους
των Handysize, Supramax και Panamax.
Στη συνέχεια εξέφρασε την πεποίθηση του ότι «το επόμενο διάστημα τα
αποθέματα της Κίνας για τα ανωτέρω εμπορεύματα θα μειωθούν αρκετά και
σε συνδυασμό με χαλάρωση της απαγόρευσης των
εξαγωγών θα αρχίσει και πάλι η συγκεκριμένη αγορά να δραστηριοποιείται, προς όφελος των εσόδων των πλοίων».
Κλείνοντας επεσήμανε ότι η βελτίωση της αγοράς «απλά παρουσίασε μία
μικρή καθυστέρηση και το 2ο εξάμηνο θα είναι καλύτερο αφού τα μηνύματα
που λαμβάνουν είναι ότι υπάρχει ζήτηση για εμπορεύματα τον Μάιο, Ιούνιο
και Ιούλιο αλλά οι ναυλωτές από την άλλη προσπαθούν να εκμεταλλευτούν
την παρούσα κατάσταση και να δεσμεύσουν τονάζ σε χαμηλές τιμές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.