Και
στην έγκυρη γαλλική εφημερίδα Le Monde δημοσιεύονται τα αποτελέσματα
μελέτης που δείχνει ότι η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται ξανά στην πρώτη
θέση στον κόσμο, παίρνοντας πίσω την κορυφή από την Ιαπωνία, μετά από
μία δεκαετία.
Όπως γράφει η εφημερίδα, αναφερόμενη στα αποτελέσματα της έκθεσης του Martin Stopford για λογαριασμό της εταιρίας Clarckson, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν γνωρίζουν κρίση, αφού εμφανίζουν 164 εκατ. gross tonnage φέτος.
Ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ελλάδος, δεν εκπλήσσεται. “Εδώ και 100 χρόνια η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος σε αυτή την αγορά. Ελέγχουμε το 16,25% της παγκόσμιας ναυτιλίας και περίπου το 40% της ευρωπαϊκής. Δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε εμπορεύματα και αυτό είναι κάτι που το κάνουμε καλά”, εξηγεί ο εφοπλιστής.
Ειδικά στα πετρελαιοφόρα οι Έλληνες κατέχουν το 23,8% της αγοράς των τάνκερ και είναι επίσης επικεφαλής με 18,5% στα φορτηγά.
Παρ’ όλα αυτά από το 2000 η Ιαπωνία έπαιρνε κάθε χρόνο τα πρωτεία αυτής της κατάταξης μετά από δεκαετίες αποκλειστικής κυριαρχίας των Ελλήνων. Mεταξύ 2004 και 2007 οι Ιάπωνες, ωθούμενοι από τα υψηλά κέρδη, δανείστηκαν υπερβολικά για να αγοράσουν νέα πλοία. Οι Έλληνες απεναντίας προτίμησαν να διατηρήσουν τα κεφάλαιά τους.
Ετσι αμέσως μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers, οι θαλάσσιες μεταφορές σταμάτησαν μονομιάς, όπως εξηγεί ο δημοσιογράφος Νικόλας Ροσανόγλου, με συνέπεια την πτώση των κερδών των εφοπλιστών σε όλο τον κόσμο. Όσοι είχαν μεγάλα δάνεια δεν ήταν σε θέση να αγοράσουν πλοία όταν η αγορά άρχισε και πάλι να θερμαίνεται. Οι Έλληνες εφοπλιστές τότε άρχισαν να αγοράζουν εφόσον διέθεταν ρευστότητα.
Επίσης οι Έλληνες εφοπλιστές δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την κρίση γιατί οι δραστηριότητες τους είναι παγκόσμιες και ελάχιστα εξαρτώνται από την εθνική οικονομία παρά το γεγονός ότι η παράλυση των ελληνικών και κυπριακών τραπεζών σίγουρα δημιούργησε δυσκολίες. Παρ’ όλα αυτά γρήγορα βρήκαν χρηματοδότηση μέσω κυρίως των κινεζικών τραπεζών. Παράλληλα οι Έλληνες εφοπλιστές επωφελήθηκαν και από την πτώση των τιμών των πλοίων με αποτέλεσμα να αυξήσουν σημαντικά το τονάζ τους εστιάζοντας σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο περιοδικό Le Marin οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 13 δις δολάρια σε 275 νέα πλοία. Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2014 οι Έλληνες επένδυσαν 5 δις ευρώ και μολονότι η Ιαπωνία διαθέτει περισσότερα πλοία: 8537 ενώ η Ελλάδα μόνο 4984, στο συνολικό όγκο οι Έλληνες υπερτερούν.
Αυτή η πρωτιά σημαίνει κάτι για την ίδια την Ελλάδα;
Η Ελληνική κυβέρνηση στις 22 Δεκεμβρίου 2013 αποφάσισε να επιβάλει φόρο για τα 3 επόμενα χρόνια ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων. Αυτό ενόχλησε, με αποτέλεσμα πολλές εφοπλιστικές εταιρίες να απειλούν ότι θα αλλάξουν σημαία με το επιχείρημα ότι πρέπει να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Όπως γράφει η εφημερίδα, αναφερόμενη στα αποτελέσματα της έκθεσης του Martin Stopford για λογαριασμό της εταιρίας Clarckson, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν γνωρίζουν κρίση, αφού εμφανίζουν 164 εκατ. gross tonnage φέτος.
Ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ελλάδος, δεν εκπλήσσεται. “Εδώ και 100 χρόνια η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος σε αυτή την αγορά. Ελέγχουμε το 16,25% της παγκόσμιας ναυτιλίας και περίπου το 40% της ευρωπαϊκής. Δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε εμπορεύματα και αυτό είναι κάτι που το κάνουμε καλά”, εξηγεί ο εφοπλιστής.
Ειδικά στα πετρελαιοφόρα οι Έλληνες κατέχουν το 23,8% της αγοράς των τάνκερ και είναι επίσης επικεφαλής με 18,5% στα φορτηγά.
Παρ’ όλα αυτά από το 2000 η Ιαπωνία έπαιρνε κάθε χρόνο τα πρωτεία αυτής της κατάταξης μετά από δεκαετίες αποκλειστικής κυριαρχίας των Ελλήνων. Mεταξύ 2004 και 2007 οι Ιάπωνες, ωθούμενοι από τα υψηλά κέρδη, δανείστηκαν υπερβολικά για να αγοράσουν νέα πλοία. Οι Έλληνες απεναντίας προτίμησαν να διατηρήσουν τα κεφάλαιά τους.
Ετσι αμέσως μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers, οι θαλάσσιες μεταφορές σταμάτησαν μονομιάς, όπως εξηγεί ο δημοσιογράφος Νικόλας Ροσανόγλου, με συνέπεια την πτώση των κερδών των εφοπλιστών σε όλο τον κόσμο. Όσοι είχαν μεγάλα δάνεια δεν ήταν σε θέση να αγοράσουν πλοία όταν η αγορά άρχισε και πάλι να θερμαίνεται. Οι Έλληνες εφοπλιστές τότε άρχισαν να αγοράζουν εφόσον διέθεταν ρευστότητα.
Επίσης οι Έλληνες εφοπλιστές δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την κρίση γιατί οι δραστηριότητες τους είναι παγκόσμιες και ελάχιστα εξαρτώνται από την εθνική οικονομία παρά το γεγονός ότι η παράλυση των ελληνικών και κυπριακών τραπεζών σίγουρα δημιούργησε δυσκολίες. Παρ’ όλα αυτά γρήγορα βρήκαν χρηματοδότηση μέσω κυρίως των κινεζικών τραπεζών. Παράλληλα οι Έλληνες εφοπλιστές επωφελήθηκαν και από την πτώση των τιμών των πλοίων με αποτέλεσμα να αυξήσουν σημαντικά το τονάζ τους εστιάζοντας σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο περιοδικό Le Marin οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 13 δις δολάρια σε 275 νέα πλοία. Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2014 οι Έλληνες επένδυσαν 5 δις ευρώ και μολονότι η Ιαπωνία διαθέτει περισσότερα πλοία: 8537 ενώ η Ελλάδα μόνο 4984, στο συνολικό όγκο οι Έλληνες υπερτερούν.
Αυτή η πρωτιά σημαίνει κάτι για την ίδια την Ελλάδα;
Η Ελληνική κυβέρνηση στις 22 Δεκεμβρίου 2013 αποφάσισε να επιβάλει φόρο για τα 3 επόμενα χρόνια ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων. Αυτό ενόχλησε, με αποτέλεσμα πολλές εφοπλιστικές εταιρίες να απειλούν ότι θα αλλάξουν σημαία με το επιχείρημα ότι πρέπει να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.