Αγώνα να παραμείνει πάνω από τις 1.000 μονάδες δίνει ο δείκτης της
ναυλαγοράς για περισσότερο από έναν μήνα. Χθες έχασε 22 μονάδες και
έπεσε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων κλείνοντας στις 988.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομικών αναλυτών για θέματα
ναυτιλίας, όλα δείχνουν ότι η αγορά θα βελτιωθεί όσο περνάει ο καιρός
και πηγαίνουμε προς το 2ο εξάμηνο. Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν η
δεύτερη συνεχόμενη όπου 30 πλοία ναυλώθηκαν στην spot αγορά για να
μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα στην Κίνα, όταν καθ’ όλη τη διάρκεια του
2013 υπήρξαν μόνο τέσσερις εβδομάδες και αυτές στο 2ο εξάμηνο, όπου
ναυλώθηκαν 30 πλοία στην spot αγορά ενώ το 2012 οι εβδομάδες ήταν μόνο
δύο.
Ο οίκος Commodore Research, με έδρα την Νέα Υόρκη, σε ανάλυση του,
εξέφρασε την αισιοδοξία του για βελτίωση της αγοράς των πλοίων μεταφοράς
ξηρού φορτίου σύντομα και κατά μεγάλο βαθμό την αποδίδει στην ευρύτερη
αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα και ιδιαίτερα στην αύξηση των
εισαγωγών σε σιδηρομετάλλευμα -Iron Ore.
Χαρακτηριστικά αναφέρει πως ενώ συνήθως η βελτίωση της αγοράς αρχίζει
και λαμβάνει χώρα από το 2ο εξάμηνο του χρόνου όπου και ιστορικά οι
εισαγωγές σε Iron Ore από την Κίνα είναι στο υψηλότερο σημείο, το
τελευταίο διάστημα υπήρξαν σημάδια πως ενδεχομένως αυτή η περίοδος των
υψηλών εισαγωγών να έχει κάνει την εμφάνιση της νωρίτερα.
«Εν αντιθέσει με κάποιες προβλέψεις, η παραγωγή σιδήρου στην Κίνα
συνεχίζει και παραμένει σε υψηλότατα επίπεδα παρά την επιβράδυνση του
ΑΕΠ της, και ιδιαίτερα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο έφτασε σε επίπεδα
ρεκόρ, γεγονός που σημαίνει και αύξηση της ζήτησης για Iron Ore»
επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
« Τα δε αποθέματα του Iron Ore στα λιμάνια της Κίνας ενώ συνεχίζουν
να είναι σε υψηλά νούμερα, παραμένουν τα ίδια σχεδόν με αυτά του
Φεβρουαρίου παρά την αύξηση των εισαγωγών, καθώς οι χαλυβουργίες
συνεχίζουν την παραγωγή του σιδήρου με αμείωτο ρυθμό όπου σύμφωνα με τον
οργανισμό China Iron and Steel Association η παραγωγή σιδήρου τις
πρώτες 10 ημέρες του Μαΐου έκλεισε σε επίπεδα ρεκόρ και αυτή» αναφέρει
χαρακτηριστικά.
Θετικές προσδοκίες για την αγορά εξέφρασε σε πρόσφατη συνέντευξη του
ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping, Μιχάλης
Μποδούρογλου, επισημαίνοντας πως τις επόμενες εβδομάδες η αγορά των
πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα εισέλθει σε τροχιά ανάκαμψης. Ο κ.
Μποδούρογλου, τόνισε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2014 υπήρξε αύξηση της
προσφοράς πλοίων (Supply) από νεότευκτα πλοία.
"Το φαινόμενο είναι συνηθισμένο στις αρχές σχεδόν κάθε χρόνου, όπως
επίσης ότι αρκετοί πλοιοκτήτες είχαν τοποθετήσει τα πλοία τους στην
περιοχή της Νοτίου Αμερικής εκτιμώντας ότι θα υπάρξει αύξηση των
εξαγωγών σε Grains και Iron Ore το οποίο όμως δημιούργησε υπέρ-προσφορά
πλοίων στην περιοχή πιέζοντας έτσι πτωτικά τους ναύλους", τόνισε.
Κλείνοντας, εκτίμησε ότι τα οποιαδήποτε γεγονότα που επηρέασαν την αγορά
αρνητικά είναι προσωρινά και στο άμεσο διάστημα οι εισαγωγές της Κίνας
σε Iron Ore θα αυξηθούν, λόγω του ότι η τιμή του εμπορεύματος θα
κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.