Αναδημοσίευση
από την εφημερίδα Παραπολιτικά
Η
φουσκοθαλασσιά που υπάρχει μεταξύ της κυβέρνησης και του ελληνικού εφοπλισμού
με αφορμή το φορολογικό δεν λέει να κοπάσει. Η μετατροπή της εθελοντικής
προσφοράς του ναυτιλιακών εταιρειών προς τον κρατικό κορβανά σε υποχρεωτική από
τον περασμένο Δεκέμβριο έχει ως αποτέλεσμα να στρέψει τα βέλη του ελληνικού
εφοπλισμού στο υπουργείο Οικονομικών και στον Γιάννη Στουρνάρα ο οποίος όμως δεν κατονομάζεται ποτέ
δημοσίως.
Στην εκδήλωση για τα βραβεία Ευκράντη, που
απονέμονται κάθε χρόνο σε προσωπικότητες
και διοργανώνουν τα «Ναυτικά Χρονικά», ο πλοιοκτήτης Πάνος Λασκαρίδης, γενικός
γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έκανε
καυστικό σχολιασμό επί του θέματος:
«Η ελληνική ναυτιλία αυτή παραδοσιακά, εδώ
και πολλές δεκαετίες, έχει σφυρηλατήσει
πολύ στενούς δεσμούς με την ελληνική πολιτεία.
Οι
δεσμοί αυτοί υπέστησαν πρόσφατα, μια πολύ σημαντική διάρρηξη, από άστοχες, αχρείαστες για να μην πω και τίποτα χειρότερο
ενέργειες του ΥΠΟΙΚ, το όποιο έχει βαλθεί να διαρρήξει αυτούς τους
παραδοσιακούς δεσμούς, πηγαίνοντας κόντρα στη
προσπάθεια όλης της υπόλοιπης κυβέρνησης και κυρίως του πρωθυπουργού. Οι
ενέργειες αυτές συνεχώς κατατείνουν στο
να σφυρηλατηθεί αυτός ο δεσμός ακόμα ισχυρότερος» και προσέθεσε:
«Αυτές
οι ενέργειες δυστυχώς έχουν προκαλέσει αυτή τη διάρρηξη η όποια αν δεν
ανατηχθεί και αν δεν ανατραπεί θα οδηγήσει στο λυπηρό γεγονός αυτή η πολιτική
ηγεσία να παραδώσει ναυτιλία μικρότερη από αυτήν την όποια παρέλαβε, κάτι που
θα συμβεί για πρώτη φορά τις τελευταίες
παρά πολλές δεκαετίες» και κατέληξε ο έλληνας πλοιοκτήτης:
«Η ελληνική ναυτιλία δεν έχει κανένα λόγο ούτε
να γκρινιάζει ούτε να τσακώνεται με την ελληνική πολιτεία, θέλει να έχει τις
άριστες των σχέσεων , είναι απολύτως προσανατολισμένη ότι ο τόπος της και η
προκοπής της είναι εδώ αρκεί να διατηρηθούν αυτές οι σχέσεις οι οποίες όπως
είπα εξελίσσονται εδώ και πολλές δεκαετίες με απόλυτα θετικό τρόπο. Φτάνουν
όμως τα παράπονα σήμερα είναι μια ημέρα που θέλουμε να τιμήσουμε ανθρώπους και
οργανισμούς που λαμπρύνουν την ελληνική ναυτιλία, την παράδοση της , τη
παράδοση της ναυτοσύνης, τη παράδοση της επιχειρηματικότητας».
Όπως
επεσήμανε ο Πάνος Λασκαρίδης η ελληνική ναυτιλία είναι 50 φορές πιο δυνατή από
την Ελλάδα.
«Για
τη ναυτιλία εμείς οι Έλληνες έχουμε το
προνόμιο να λέμε ότι είναι η πρώτη στο κόσμο, πράγμα που δεν μπορούμε να πούμε
για καμία άλλη δραστηριότητα των ελλήνων. Και όλοι μας εδώ ξέρετε τι σημαίνει
αυτό , το καταβαίνετε γιατί ότι όταν βγαίνουμε παραέξω και λέμε σε κάποιον ότι είμαστε οι πρώτοι στο κόσμο
μας κοιτάζει σαν να είμαστε περίεργα
πουλιά. Και μια από τις μεγάλες συνεισφορές της ναυτιλίας, ίσως η κυριότερη που
είναι άυλη συνεισφορά, είναι να δουν και να μάθουν και οι υπόλοιποι συμπατριώτες μας
ότι δεν υπάρχει τίποτα το μαγικό στο να είσαι πρώτος στο κόσμο, αρκεί να
δουλεύεις σκληρά, να δουλεύεις με συνέπεια, με πειθαρχία , να μην το βάζεις
κάτω και να συναγωνίζεσαι τους πάντες σε όλα τη μήκη και τα πλάτη της γης» και
προσέθεσε:
«Αυτή
λοιπόν η ναυτιλία η όποια είναι 50 φορές πιο δυνατή από ό,τι η Ελλάδα, η
πατρίδα μας, όταν τη συγκρίνουμε με όλα τα υπόλοιπα κράτη του κόσμου, αυτή
είναι η ναυτιλία που μας κάνει υπερήφανους. Στηρίζεται και στους Έλληνες
ναυτεργάτες και στους έλληνες εφοπλιστές και στα στελέχη των ναυτιλιακών
εταιριών. Σε αυτά τα τρία σημαντικά στηρίγματα».
Η
κυβέρνηση μέσω της μετατροπής της οικειοθελούς προσφοράς των εφοπλιστών προς το
ελληνικό δημόσιο σε υποχρεωτική, ελπίζει να συγκεντρώσει 140 εκατομμύρια ευρώ
ενώ υπάρχουν και άλλα 140 εκατομμύρια που έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν
μέσω της
φορολόγησης τόσο των υπό ελληνική όσο και των υπό ξένη σημαία πλοίων των ναυτιλιακών εταιρειών
που βρίσκονται στην Ελλάδα με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων τους. Η διαφορά των υπό ελληνική με τα υπό ξένη
σημαία είναι ότι από τα δεύτερα αφαιρείται το ποσό που έχει πληρώσει η εταιρεία
βάση του νηολογίου της άλλης χώρας την σημαία της οποίας φέρει
το πλοίο.
Σύμφωνα με
πληροφορίες το υπουργείο
Οικονομικών έχει υπολογίσει ότι βάση των
έως τώρα υπαρχόντων στοιχείων του αριθμού πλοίων που ελέγχουν οι εταιρείες με βάση την Ελλάδα, θα εισπραχθούν 90
εκατομμύρια ευρώ, αφού πλοία πωλούνται και αγοράζονται και αλλάζουν οι αριθμοί
και οι συσχετισμοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.