Την δυναμική συνεισφορά της κρουαζιέρας στον ελληνικό
κορβανά αναζητούν κυβέρνηση και φορείς. Έως σήμερα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χάνονται διότι δεν υπάρχουν οι ασφαλιστικές δικλείδες
που θα πείσουν τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να φέρουν πλοία τους και να
ξεκινούν τις κρουαζιέρες τους από
ελληνικά λιμάνια όπου και θα καταλήγουν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το έτος
2013 στη χώρα οι εισπράξεις από τον
τομέα της κρουαζιέρας 445 εκατομμύρια ευρώ ενώ στην Ισπανία ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο και στην Ιταλία το 1,5 δισεκατομμύριο.
Το λιμάνι του
Πειραιά συνεισέφερε τα περισσότερα με
ποσοστό 40,3% και ακολούθησαν η Κέρκυρα με 13,4%, η Σαντορίνη με 8,9%, η
Μύκονος, το Ηράκλειο και η Ρόδος με μικρότερα ποσοστά.
Αν και οι τουρίστες μέσω κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 42,9%, σε σύγκριση με το 2012 η αύξηση των εσόδων ήταν μόνο κατά 2,9%.
Την ίδια ώρα η
ελληνική σημαία δεν είναι ανταγωνιστική σε σύγκριση τόσο με τα κρουαζιερόπλοια
σημαιών τρίτων χωρών, όσο και με των άλλων
χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Με το
λειτουργικό κόστος των υπό ελληνική σημαία κρουαζιεροπλοίων να είναι υψηλό οι
περισσότερες εταιρείες σταμάτησαν τις δραστηριότητές
τους, όπως για παράδειγμα η Royal
Olympic και η Festival, και όσες έμειναν
ύψωσαν σημαίες άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παρέχουν
διευκολύνσεις που μειώνουν κατά πολύ το λειτουργικό κόστος σε σύγκριση με την
Ελληνική σημαία.
Παράλληλα, οι ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων που
εδρεύουν στο ΜΙΑΜΙ δεν εμπιστεύονται τα ελληνικά λιμάνια για κρουαζιέρες
home-porting. «Μπορούμε όμως να δημιουργήσομε τις
προϋποθέσεις προσέγγισης των μεγάλων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων και να τους
πείσομε ότι ο Πειραιάς και τα Ελληνικά νησιά είναι ο ασφαλέστερος και ο
ωραιότερος προορισμός για να προγραμματίσουν home-porting κρουαζιέρες»
επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος, Αντιπρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων
και Φορέων Ναυτιλίας και Γενικός Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC και προσθέτει:
«Μπορούμε να τους εγγυηθούμε την ασφάλεια επιβατών,
πληρωμάτων και πλοίων, να δημιουργήσομε νέες λιμενικές υποδομές που θα μπορούν
να δεχθούν τα κρουαζιερόπλοια τρίτης γενιάς και να τους δώσομε να καταλάβουν
ότι πάρα πολλά πράγματα που αφορούν την Κρουαζιέρα έχουν αλλάξει στη χώρα μας
προς το καλύτερο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.