4 Φεβ 2014

Κρουαζιέρα: Μέτωπο εταιρειών-λιμανιών για επενδύσεις

Tην προώθηση της κρουαζιέρα στις άμεσες προτεραιότητες της ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση οι μεγάλες εταιρείες  του κλάδου και τα  Μεσογειακά λιμάνια. Πιο συγκεκριμένα, κατέθεσαν  κείμενο-πρόταση στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για την διαμόρφωσης πολιτικής για τον «Θαλάσσιο τουρισμό στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής στρατηγικής για την θαλάσσια ανάπτυξη».

Είναι το πρώτο κοινό κείμενο που απευθύνεται στα Ευρωπαϊκά όργανα από τους  κολοσσούς  του κλάδου,   μέσω της Ένωσης των Εταιρειών Κρουαζιέρας (Cruise Lines international Association - CLIA Europe), και τα λιμανιών μέσω της ΜedCruise, που εκπροσωπεί 100 και πλέον λιμάνια από 20 χώρες στην Μεσόγειο.
«Μετά από μια δεκαετία ανάπτυξης στον Μεσογειακό χώρο, και στην Ευρώπη γενικότερα, εταιρείες κρουαζιέρας και λιμένες συνειδητοποιούν ότι ήρθε η ώρα να εκμεταλλευτούμε την δυναμική που έχει επιδείξει η κρουαζιέρα, και με την βοήθεια ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου να μετατρέψουμε την Μεσόγειο στην πρώτη περιοχή στον κόσμο και να διατηρήσουμε την δυναμική σε όλο τον Ευρωπαϊκό χώρο» δήλωσε   ο γενικός γραμματέας της MedCruise κ. Θάνος Πάλλης:
«Μάλιστα οι δύο πλευρές προχωρούν  στην διαπίστωση ότι οι μεγάλης κλίμακας επενδύσεις, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη συμμετοχή του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Γι’ αυτό το λόγο δίνεται έμφαση στην απαραίτητη περαιτέρω διερεύνηση της χρήσης των διαρθρωτικών και περιφερειακών ταμείων της ΕΕ για την βελτίωση των υποδομών της επιβατηγού ναυτιλίας, των   εγκαταστάσεων αποβλήτων και στην αναθεώρηση της οδηγίας για τα στερεά απόβλητα».
Προτεραιότητες
Πρώτη από τις βασικές προτεραιότητες που συμπεριλαμβάνονται στο κείμενο είναι η επιδίωξη αναθεώρησης της διαδικασίας έκδοσης τουριστικής άδειας εισόδου (visa),. Σύμφωνα με την πρόταση των παραγόντων της αγοράς, η ιδιαιτερότητα των προορισμών κρουαζιέρας, ιδιαίτερα στην Μεσόγειο, με την ύπαρξη λιμένων εντός και εκτός Schengen καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να περιορισθεί ο χρόνος και το κόστος για έκδοση και έλεγχο πολλαπλών αιτήσεων και εκδόσεων visas.
To δεύτερο θέμα που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι η τελική διαμόρφωση πλαισίου χρηματοδότησης κατάλληλων υποδομών και χερσαίων συνδέσεων. Οι εταιρείες κρουαζιέρας και τα λιμάνια  θεωρούν ότι η ύπαρξη αποδοτικών και ανταγωνιστικών λιμενικών υποδομών και οι καλύτερες συνδέσεις μεταξύ των τερματικών κρουαζιέρας και σημαντικών προορισμών είναι υψίστης σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Η  αμέσως επόμενη προτεραιότητα είναι  οριστικοποίηση του περιεχομένου των κρίσιμων Ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών για την σχέση κρουαζιέρας και περιβάλλοντος. «Ο στόχος στην προκειμένη περίπτωση είναι διττός. Επιδιώκουμε ένα σταθερό πλαίσιο ώστε να ενθαρρύνουμε την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας χωρίς να  επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να επιβεβαιωθεί στην συνείδηση των επιβατών και όσων σκέφτονται να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρα ότι η κρουαζιέρα διαθέτει περιβαλλοντική συνείδηση» επισημαίνει ο Θ.Πάλλης.

Η κίνηση αυτή πιστοποιεί ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας και τα λιμάνια  δεν επαναπαύονται στο γεγονός ότι στην Ευρώπη τα 11,1 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας το 2002 αυξήθηκαν σε 20.9 εκατομμύρια το 2012.

Σύμφωνα με τον κ. Θάνο Πάλλη «το κοινό κείμενο δείχνει ότι οι εταιρίες κρουαζιέρας και τα λιμάνια μπορούν να θέσουν στο τραπέζι τα προβλήματα και να διαμορφώσουν επωφελείς προτάσεις που θα ενισχύσουν την ελκυστικότητα της κρουαζιέρας στον Ευρωπαϊκό χώρο και θα αποδειχθούν επωφελείς για όλους όσους δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα» και προσθέτει: 
«Είναι προφανές ότι οι εταιρίες έχουν την οικονομική δύναμη να προχωρήσουν μόνες τους. Διαπιστώνουν όμως ότι έχουν πολλά να κερδίσουν από μια συντονισμένη προσπάθεια σε συνεργασία με τα λιμάνια και αναζητούν δράσεις και πολιτικές που θα επιτρέψει στην κρουαζιέρα να αναπτυχθεί περαιτέρω».
Καταλυτικό ρόλο στο να είναι η MedCruise o συνομιλητής των εταιρειών κρουαζιέρας δείχνει να έχει και η Ελλάδα, αφού στην Ένωση συμμετέχουν τα λιμάνια  Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ηράκλειου, Ηγουμενίτσας,  Καβάλας Κέρκυρας και Πάτρας, και Πρόεδρος είναι ο γενικός διευθυντής του λιμένα Πειραιά κ. Σταύρος Χατζάκος. «Η έντονη ελληνική παρουσία είναι ένα επιπλέον κίνητρο για τις εταιρίες κρουαζιέρας να συνομιλήσουν με τα λιμάνια. Είναι σημαντικό ότι είμαστε μια χώρα με ναυτιλιακή παράδοση, γιατί μπορούμε να καταλάβουμε τις προσδοκίες τους. Οι πρώτες αντιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι απόλυτα θετικές» επισημαίνει ο Θ. Πάλλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.