18 Φεβ 2014

Ο ΟΛΘ παίρνει σειρά στο ΤΑΙΠΕΔ μετά τον ΟΛΠ




Η  δημιουργία θέσεων εργασίας, η  τόνωση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας και η επιστροφή στην οικονομική ανάπτυξη σε μία εποχή που η Ευρώπη το έχει ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε είναι οι επενδυτικοί στόχοι στο πλαίσιο του νέου  ορίζοντα των δημοσιονομικών προοπτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρονική περίοδο 2014-2020, στον οποίο εξέχουσα θέση έχουν οι μεταφορές.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη διάρκεια συνεδρίου που διοργάνωσε το   Economist, υπό την αιγίδα της Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, και η οποία εστιάζει στη Διευκόλυνση "Συνδέοντας την Ευρώπη" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Πέντε χρόνια μετά την έκδοση της Ανακοίνωσης για την Ευρωπαϊκή Πολιτική για τον τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών, οι στρατηγικοί στόχοι για ακόμα πιο ανταγωνιστική και βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενίσχυση της τεχνογνωσίας και ευκαιρίες απασχόλησης στον ναυτιλιακό τομέα, καθώς και η διασφάλιση ασφαλών και αξιόπιστων θαλάσσιων μεταφορών, παραμένουν επίκαιροι. Συνιστούν επίσης αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» και της «Γαλάζιας Ανάπτυξης», λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντική συνεισφορά της θαλάσσιας οικονομίας. Γι αυτό και στόχος της Ελληνικής Προεδρίας αποτελεί, επίσης, η ενίσχυση της προσέλευσης στο ναυτικό επάγγελμα. Προοπτική μας από 5,5 εκατ. εργαζόμενους να φτάσουμε στα 7 εκατ. το 2020 στην Ευρώπη. Πιστεύουμε ότι πρέπει  να εκμεταλλευτούμε στο έπακρον τις δυνατότητες απασχόλησης που μας προσφέρει η θάλασσα» τόνισε ο ΥΝΑ και προσέθεσε:
«Από την αναθεώρηση, λοιπόν,  της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τις θαλάσσιες μεταφορές θα αναδειχθούν θέματα τα οποία απηχούν τις προτεραιότητες ναυτιλιακής πολιτικής της χώρας μας ,όπως η
- Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των στόλων των Κρατών Μελών της ΕΕ σε συνάφεια με την ενίσχυση της εικόνας της Ποιοτικής Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας,
- Η ενίσχυση της προσέλκυσης στο ναυτικό επάγγελμα και τη συναφή ενίσχυση της απασχόλησης, καθώς και
-Η Ενίσχυση της Νησιωτικότητας με έμφαση στην προσβασιμότητα των νησιωτικών περιοχών, μέσω της βελτίωσης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και των παρεχόμενων συναφών υπηρεσιών στους πολίτες και μέσω της ενίσχυσης επιχειρηματικών δράσεων και πρωτοβουλιών».
Όπως επεσήμανε ο ΥΝΑ   η Ελληνική Προεδρία προτίθεται να αποδώσει ιδιαίτερη σημασία σε μέτρα και πολιτικές που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών λιμένων, τη διευκόλυνση της ναυτιλιακής κίνησης, με παράλληλη  απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών στοχεύοντας στην ενίσχυση εν γένει της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη λιμενική πολιτική και στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά:
«Ως Υπουργείο «τρέχουμε» διαδικασίες ολοκλήρωσης λιμενικών έργων από τις αρμόδιες Υπηρεσίες εκτέλεσής τους, καθώς και της εκπόνησης σχετικών μελετών βελτίωσης – αναβάθμισης – εκσυγχρονισμού τους.  Για κάθε νησί αλλά και για την ίδια τη χώρα μας τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να γίνουν πραγματικοί «πόλοι ανάπτυξης».
Υπάρχει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα το οποίο και θέλω να υπογραμμίσω , αυτό του Πειραιά. Το μεγάλο λιμάνι της χώρας  σήμερα έχει αλλάξει εικόνα, αποκτώντας μια δυναμική «μητροπολιτικού χαρακτήρα» για όλη τη Μεσόγειο. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμο να εγκριθεί ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ – COSCOαπό την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η συμφωνία, περιλαμβάνει επιπλέον επενδύσεις ύψους 230 εκατ. Ευρώ. Και, βέβαια, εντός των επόμενων ημερών θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ».
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τόνισε:
«Είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις για την αξιοποίηση του λιμανιού και της Θεσσαλονίκης. Μέχρι στιγμής το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση προς το Υπουργείο για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Είμαστε σε ανοιχτό διάλογο, δεν κρυβόμαστε. Στόχος δικός μας είναι, μέσα στο 2014, να καταλήξουμε στο μοντέλο. Και το μοντέλο αυτό πρέπει να υπηρετεί τρεις στόχους, τον δημοσιονομικό, τον αναπτυξιακό και τον κοινωνικό.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης , άλλωστε, «χτυπάει» στην καρδιά της πόλης και δεν είναι αποκομμένο από αυτήν. Επομένως, οι κοινωνικές του χρήσεις και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτό αποτελούν τις βασικές παραμέτρους για τη χάραξη των οποιοδήποτε μελλοντικών στόχων. Και βέβαια, ας μη λησμονούμε ότι  το λιμάνι αυτό έχει χάσει κρίσιμα αναπτυξιακά στοιχήματα κατά το πρόσφατο παρελθόν. Ποιος δε θυμάται, το 2008, τις εικόνες των ανθρώπων που κρέμονταν από τα κάγκελα και διαμαρτύρονταν στη Θεσσαλονίκη για την επικείμενη, τότε, συνεργασία με τον επιχειρηματικό κολοσσό που ακούει στο όνομα HutchisonPortHoldings, ενός εκ των μεγαλύτερων διαχειριστών εμπορικών λιμένων;  Αυτά είναι λάθη και χαμένα αναπτυξιακά στοιχήματα που δεν επιτρέπεται να επαναλάβουμε στο μέλλον».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.