Κατέγραψαν προβλήματα όπως η εγκατάλειψη των κτιριακών εγκαταστάσεων, η έλλειψη διδακτικού προσωπικού, η στέρηση αρκετών προνομίων, που είχαν οι σπουδαστές, όπως η σίτιση μέσα στη σχολή, η στέρηση φοιτητικής κάρτας για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και πολλές άλλες ελλείψεις. Από την άλλη πλευρά όμως συνάντησαν σπουδαστές, πτυχιούχους ΑΕΙ και ΤΕΙ με ποιότητα και όρεξη για ανέλιξη στο ναυτικό επάγγελμα στο οποίο στρέφοντα ολοένα και περισσότεροι νέοι και το βάζουν ως πρώτη επιλογή στις εξετάσεις.
«Προσωπικά επισκέφτηκα τέσσερεις σχολές, ΑΕΝ πλοιάρχων, αποκομίζοντας αρκετές εικόνες ,από συζητήσεις με σπουδαστές, διοικούντες και διδάσκοντες.
Ανάμεσα στους νέους που είδα, είδα νέους απόφοιτους ΑΕΙ, νέους απόφοιτους ΤΕΙ, οι οποίοι ένοιωσαν, ότι η στεριά δεν έχει πολλά να τους δώσει και αναθεωρώντας τις απόψεις τους για την αγορά εργασίας, κατευθύνθηκαν προς τις ΑΕΝ, αναζητώντας μέλλον, που είναι πιό γόνιμο γιαυτούς. Λέμε ακόμα σαν Έλληνες και το, «ανάγκα και οι θεοί πείθονται», που στην εποχή μας ήρθε να εναρμονιστεί απόλυτα με τις απόψεις πολλών από εμάς» επισήμανε ο αρχιπλοίαρχος Δημήτρης Ασλάνογλου Διευθυντής Τμήματος Εκπαίδευσης της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας Eletson Corporation που είναι μία από εκείνες που έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία στα πλοία της και στηρίζουν τους Έλληνες Αξιωματικούς.
«Άκουσα τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Άκουσα να μου μιλούν για τις ελλείψεις των σχολών τους αλλά το κυριότερο, είδα τις προσπάθειές τους να λύσουν κάποια προβλήματα, που τους ταλαιπωρούν καθημερινά. Είδα να οργανώνονται για την όσο το δυνατό οικονομικά βιώσιμη λύση της σίτισής τους. Είδα να κοινοποιούν με πρέποντα τρόπο, μέσω γραπτών αιτημάτων, τις προτάσεις τους για την βελτίωση ή ακόμα και διόρθωση κακώς κειμένων στις σχολές τους. Τέτοιου είδους προβληματισμοί και αντιμετωπίσεις από την πλευρά των σπουδαστών, δεν ήταν ποτέ τόσο έντονες αλλά και ώριμες, τα παλαιότερα χρόνια» τονίζει και προσθέτει:
«Πιστεύω ότι και η βελτιωμένη ποιότητα επιπέδου των νέων, που μπαίνουν στις ΑΕΝ, θα βοηθήσει τα μέγιστα και στην αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών, αλλά και στην αναβάθμιση του επαγγέλματος κατ’ επέκταση. Οι προβληματισμοί τους κατά την διάρκεια των σπουδών τους, σε συνδυασμό με τις εκσυχρονισμένες γνώσεις/εμπειρίες, που θα παίρνουν από τον μοντέρνο ελληνόκτητο στόλο κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους, θα βοηθήσει τα μέγιστα, να ενθαρρύνει πολλούς να εστιάσουν σ’ αυτά τα παιδιά και μιλάω συγκεκριμένα για τους παράγοντες σχετιζόμενους με την Ναυτιλία, είτε κυβερνητικούς, είτε εφοπλιστικούς, είτε σωματειακούς, έτσι ώστε να γίνουν έμπρακτα αρωγοί στις προσπάθειες, που κάνουν για να «εξελιχθούν» στο επάγγελμα».
Ο Δημήτρης Ασλάνογλου είναι πεπεισμένος ότι οι σπουδαστές στις ΑΕΝ με το υψηλό επίπεδο τους θα μπορέσουν, να δημιουργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης με τους εφοπλιστές, από τους οποίους θα διεκδικήσουν θέσεις εργασίας: «Κλίμα εμπιστοσύνης με την πολιτεία, που διακρίνοντας συνέπεια στους νέους, που μπαίνουν στο Ναυτικό επάγγελμα, θα νοείται αδύνατον να εθελοτυφλεί και να αγνοεί την συνεχόμενη επικείμενη αύξηση της πηγής πόρων, για την Ελληνική οικονομία. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ίσως διακρίνει καλύτερα αυτή την «Ανέλιξη», γι’ αυτό άλλωστε και σήμερα είναι ο μόνος αρωγός, σε μία προσπάθεια να συνεχίσουν, τουλάχιστον κτιριακά, να υπάρχουν οι ναυτικές σχολές. Οι δωρεές που έγιναν, αλλά και που συνεχίζουν να γίνονται, είναι σε πολύ μεγάλα μεγέθη και πολύ ζωτικής σημασίας. Υπάρχουν σχολές, που είναι έτοιμες να καταρρεύσουν σαν κτίρια και η ΕΕΕ επεμβαίνει σε κάθε τέτοια διάσωση» και καταλήγει:
«Δεν είναι εύκολο να μάθεις να ζαλίζεσαι επάνω σ’ ένα πλοίο, αλλά αν το μάθεις, κέρδισες το μέλλον σου. Το νοιώθουν αυτό οι νέοι, άλλοι λίγο, άλλοι πολύ. Ξέρουν ότι κερδίζοντας αυτό το μέλλον, κερδίζουν την πηγή, όπου πηγάζουν και τα λιγοστά ποτάμια εσόδων της Ελληνικής οικονομίας.»
Σήμερα φοιτούν συνολικά περίπου 4.000 σπουδαστές (Πλοίαρχοι & Μηχανικοί) και στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Για το εκπαιδευτικό έτος 2013 – 14 προκηρύχθηκαν συνολικά 1.310 θέσεις (771 Πλοιάρχων και 539 Μηχανικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.